Zoologisk Have og superbrand går sammen om ansvarlig kollektion for verdens dyr og natur
Zoologisk Have København og outdoorbrandet Fjällräven sætter fokus på verdens dyr og natur med en særlig kollektion

Zoologisk Have København og outdoorbrandet Fjällräven er gået sammen om en ny særlig tilpasset kollektion, der ikke kun skal komme køberen til gode, men også give naturen en håndsrækning.
Igennem 165 år har Zoologisk Have haft naturbevarelse og beskyttelse af truede arter som en del af deres mission. Så længe har det svenske outdoor-brand Fjällräven ikke eksisteret, men kærlighed til naturen har været en del af Fjällrävens dna, siden virksomheden blev stiftet i 1960. Derfor er samarbejdet særdeles oplagt, lyder det fra Mai Maria Beck, Kommerciel direktør i ZOO:
- Fjällräven er kendt for sit tidløse design, slidstærke materialer og stærke miljøprofil. Vi ved, at tøj man er glad for, passer man bedre på og har lyst til at reparere, hvis det skulle blive slidt eller gå i stykker. Man ønsker at bevare det. Det ligger godt i tråd med vores værdier, nemlig, at man sætter pris på naturen, og dermed får lyst til at bevare den, lyder det.
At give tilbage til naturen står højt på både ZOO og Fjällrävens værdiliste. Netop dette er udgangspunktet for det særlige samarbejde.
- Det er vigtigt for os at kunne udstyre vores kunder med en funktionel taske eller t-shirt, som også kommer dyr og natur til gode, siger Kasper Holmboe, administrerende direktør for Fjällräven i Danmark.
- Som outdoorbrand vil vi gerne inspirere til at nyde naturen, og jo mere tid vi mennesker bruger derude, jo mere respekt og omtanke får vi for den, mener han.
Netop denne tilgang er drivkraften i værdifællesskabet, når de to virksomheder, går sammen om en customized-kollektion.
Når du køber – giver du tilbage
Ved at vælge et produkt fra "Sammen passer vi på verdens dyr"-kollektionen er man direkte med til at støtte Zoologisk Haves vigtige arbejde for naturen og alt det, der lever i den. Salget går ikke kun til at passe på Havens dyr, men også til de mange indsatser for naturbevarelse, som ZOO er involveret i. Det gælder alt fra truede padder i de danske vandhuller til beskyttelse af næsehorn på de sydafrikanske savanner.
Inspiration fra Arctic Fox Initiative
I 2019 grundlagde Fjällräven Arctic Fox Initiative, som er et initiativ, der skal bidrage med at skabe fokus og støtte forskellige miljø og naturorganisationer finansieret gennem køb af udvalgte Fjällräven produkter.
- Det giver derfor god mening og synergi at bakke op om ZOOs vigtige arbejde med at passe på verdens dyr og natur, lyder det fra Kasper Holmboe.
Det eksklusive samarbejde er en del af et øget fokus på kvalitet og bæredygtighed generelt i Zoologisk Have. Produkterne, der består af blandt andet t-shirts og tasker til børn og voksne kan købes i Zoologisk Haves butikker fra uge 28/2025
Kontakt:
Marketings- og presseansvarlig, Fjällräven Danmark: Pamela Lukunku: 26843799
Presse-og kommunikationschef i Zoologisk Have: Camilla Cornelius Sørensen: 30167373
Kontakter
Camilla Cornelius SørensenPresse- og kommunikationschefZOO
Tlf:+4530167373cams@zoo.dkBilleder
ZOO er sat i verden for at fremme naturbevarelse. Det gør vi gennem inspiration og opdagelser for vores gæster i Zoologisk Have København. Vi bidrager aktivt i det internationale arbejde med at bevare dyrearter og naturområder. Vi øger interessen og forståelsen af naturen og dens mangfoldighed og bidrager med vigtig forskning. Alt, hvad vi gør, er natuligvis baseret på et videnskabeligt grundlag.
Følg pressemeddelelser fra Zoologisk Have i København
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Zoologisk Have i København
Nu sker det snart: 160 meter lang leopardtunnel åbner i ZOO4.12.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Leoparderne får nu endnu bedre mulighed for at udfolde sig - den nye leopardtunnel står nemlig snart klar til at give både dyr og gæster en helt ny oplevelse. Video af tunnel: https://drive.google.com/drive/folders/1KTncnZroTCjgXc3502NuTmxmlfV-pkjx Kredit: HMJ Design ApS
NY RAPPORT: SMUKKE FUGLE I FARE12.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Ny forskning afslører, hvordan skønhed driver den globale handel med vilde og truede fugle Fotos og video her af handlede fugle: (credit: Simon Bruslund/Zoologisk Have København) https://we.tl/t-gt2PRWzyms
GRÆSKARSMADRING I ZOO5.11.2025 14:36:38 CET | Pressemeddelelse
Traditionen tro fik elefanterne i Zoologisk Have København serveret store græskar fra Tivoli Videomateriale her: (credit: Zoologisk Have København) https://we.tl/t-EMdlxLIPCe
Formentlig uddød i naturen - men lever i ZOO22.10.2025 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Zoologisk Have København er med til at redde en af verdens mest sjældne kakerlakker fra at uddø Download videomateriale her: https://we.tl/t-X1uTKaTVz5 Kredit: ZOO
TIGERUNGERNE ENDELIG UDE (med video)9.10.2025 14:49:19 CEST | Pressemeddelelse
Zoologisk Have København kan med glæde fortælle, at de to tigerunger, som blev født i sommeren, nu er klar til at møde Havens gæster Videomateriale her: https://we.tl/t-bHIHWUvTHk Credit: Zoologisk Have København
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

