Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.

Når Smukfest endnu en gang fylder bøgeskoven i Skanderborg med god musik og glade festivalgæster fra den 3.-10. august, bliver det også begyndelsen på et nyt partnerskab mellem Smukfest og Lidl.
”Vi glæder os til at fylde butikken op med masser af frisk bake-off og masser af frisk frugt og grønt. Det bliver selvfølgelig også muligt at købe noget af Lidls legendariske merchandise. Der kan også købes alt fra deodoranter til sollotion og barberblade. Vi vil have et solidt sortiment af almindeligt føde- og drikkevarer – faktisk kan kunderne købe omkring 150 produkter i butikken. Kort sagt – en mini Lidl midt i Kærligheden”, forklarer Indkøbsdirektør i Lidl Danmark Peer Sandtner, og han fortsætter:
“Vi kommer også til at lave et lille loungeområde ude foran butikken, hvor kunderne kan sidde og slappe af og nyde det, de har købt i butikken”.
Hos Smukfest ønsker man, at festivalens Legekammerater skal løfte oplevelsen – med deres brand, know-how og engagement skal de gøre festen sjovere, nemmere og mere mindeværdig.
Og især indsatsen og ambitionen om at give gæsterne på Kærligheden muligheden for at handle lidt sundere med masser af frisk frugt og grønt, er en af årsagerne til, at Smukfest har valgt at samarbejde med Lidl.
”Partnerskabet med Lidl handler først og fremmest om convenience. Med en Lidl-butik på Kærligheden får gæsterne derude nem adgang til alt det, de har brug for til det gode festivalliv – lige dér, hvor de bor. Samtidig sætter vi fokus på frugt og grønt. Lidl er førende på området, og derfor er de den oplagte partner, når vi vil gøre det lettere at vælge frisk frugt og grønt – også midt i skoven,” siger Allan Baunsgaard, Marketing- & Partnerskabsansvarlig hos Smukfest.
“Det her er en superfed måde at nå en masse unge mennesker på. Vi ved, at Kærligheden er et område, hvor der er mange unge mennesker, og vi er ret sikre på, at vores koncept med friske produkter og cool merchandise passer perfekt til dem. Vi glæder os rigtig meget til at se, hvor godt vores midlertidige butik nummer 165 bliver modtaget på festivalen”, siger Peer Sandtner.
Butikken åbner samtidig med, at der bliver givet adgang til festivalpladsen søndag den 3. august 2025.
Også Lidls kunder, der ikke kommer til Smukfest, får glæde af det nye samarbejde. Lidl lancerer nemlig allerede fredag den 4. juli en konkurrence i deres loyalitetsapp Lidl Plus, hvor kunderne kan vinde to af de eftertragtede partout-armbånd, der giver adgang til hele Smukfest – alle dage.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkOm Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
Lidl får Folkesundhedsprisen 202516.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med prisen skriver Lidl historie, da dagligvarekæden er den første kommercielle aktør, der modtager Folkesundhedsprisen nogensinde. En pris, der er blevet uddelt siden 2004 af Dansk Selskab for Folkesundhed. I begrundelsen står, at prisen er en anerkendelse af Lidls omfattende og målrettede arbejde for at fremme folkesundheden gennem dagligvarehandlen – blandt andet ved at fjerne tobak og nikotin fra hylderne og fremme salget af frugt og grønt.
Kunderne har talt: Lidl giver mest værdi for pengene og leverer bedst på frugt og grønt15.9.2025 09:15:57 CEST | Pressemeddelelse
Lidl er den eneste kæde, der går frem i årets BrancheIndex og vinder igen i kategorien ”Mest værdi for pengene,” samtidig med at kæden får topplacering på frugt og grønt. Ifølge indkøbsdirektør Peer Sandtner betyder anerkendelsen særligt meget for Lidl, da kæden hver dag arbejder for at forene lave priser med ambitionen om at gøre sunde valg mere tilgængelige.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum