Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.

Efter flere succesfulde kollektioner med sneakers, poloer og badebukser i Lidls genkendelige signaturfarver lancerer dagligvarekæden nu en ny tøjserie i samarbejde med et af verdens bedste cykelhold, Lidl-Trek. Kollektionen inkluderer både funktionelt sportstøj og merchandise og er designet til danskere, der ønsker at kombinere stil, sport og kvalitet til overkommelige priser.
“Vi oplever, at interessen for cykling er stærkere end nogensinde før og med Mads Pedersens mange etapesejre i forårets løb, Copenhagen Sprint i gaderne og et vejr, der kalder på cyklen, er timingen helt rigtig. Den nye Lidl-Trek-kollektion er en hyldest til både sporten, vores samarbejde med holdet og ikke mindst danskerne,” siger Mette Schacht Færch, Chief Customer Officer i Lidl Danmark.
Tidligere er Lidls modekollektioner forsvundet fra hylderne med rekordfart og særligt de farverige sneakers blev genstand for stor opmærksomhed og hype på de sociale medier. Denne gang rummer kollektionen alt fra vintage cykelcaps til farverige bøllehatte og badesandaler, der klæder de mange danske familier på til sommerferien.
Som noget helt nyt får kunderne også mulighed for at bestille den populære Lidl-Trek-cykeltrikot fra Santini med matchende cykelbukser via Lidl Plus-appen og Click & Collect.
Kollektionen kommer i butikkerne netop som Copenhagen Sprint – Danmarks nye World Tour-cykelløb midt i hovedstaden – løber af stablen. Lidl er Officiel Fresh Food Partner og vil være til stede i fanzonen ved målområdet og synlige langs ruten.
Sundhed og fællesskab i fokus
Lidl har i flere år arbejdet målrettet med at styrke danskernes sundhed gennem blandt andet et bredere udvalg af frugt og grønt, udfasning af tobak og nikotin i alle butikker inden udgangen af 2028 og partnerskaber, hvor bevægelse og fællesskab er i centrum. Den nye kollektion er et naturligt skridt i den retning.
“Vi ønsker at gøre det sunde valg til det nemme valg både i vores sortiment og i den måde, vi møder kunderne på. Derfor arbejder vi med en bred sundhedsagenda, og vi ser partnerskaber som Lidl-Trek som en mulighed for at gøre en aktiv livsstil mere tilgængelig og inspirerende,” siger Mette Schacht Færch.
Den nye Lidl-Trek-kollektion kan købes i alle Lidl-butikker fra uge 26 – så længe lager haves.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkOm Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
Med 20 års erfaring i bagagen er Kasper klar til at åbne ny Lidl-butik i Hillerød30.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag den 12. juni kl. 8 åbner Lidl dørene til sin nye butik på Frederiksværksgade 154 i Hillerød. I front står en lokal og erfaren profil nemlig butikschef Kasper Pichard Nielsen, der ser frem til at hilse på kunderne i byens første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik. På åbningsdagen kan alle kunder se frem til friskbrygget kaffe, morgenmad og masser af gode åbningstilbud.
Begræns tilgængeligheden af tobaks- og nikotinprodukter: Nye tal viser opbakning til regeringens seneste udmelding28.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Regeringens udmelding om at begrænse antallet af salgssteder for tobak og nikotinprodukter vækker stor opbakning i befolkningen, viser en ny undersøgelse. Lidl Danmark, som allerede har 24 tobaks- og nikotinfrie butikker, hilser udmeldingen velkommen og opfordrer til handling i hele branchen.
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum