Lidl Danmark

Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne

Del

Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.

Lidl lancerer en ny Lidl-Trek kollektion i alle danske Lidl-butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold.
Lidl lancerer en ny Lidl-Trek kollektion i alle danske Lidl-butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold.

Efter flere succesfulde kollektioner med sneakers, poloer og badebukser i Lidls genkendelige signaturfarver lancerer dagligvarekæden nu en ny tøjserie i samarbejde med et af verdens bedste cykelhold, Lidl-Trek. Kollektionen inkluderer både funktionelt sportstøj og merchandise og er designet til danskere, der ønsker at kombinere stil, sport og kvalitet til overkommelige priser. 

“Vi oplever, at interessen for cykling er stærkere end nogensinde før og med Mads Pedersens mange etapesejre i forårets løb, Copenhagen Sprint i gaderne og et vejr, der kalder på cyklen, er timingen helt rigtig. Den nye Lidl-Trek-kollektion er en hyldest til både sporten, vores samarbejde med holdet og ikke mindst danskerne,” siger Mette Schacht Færch, Chief Customer Officer i Lidl Danmark. 

Tidligere er Lidls modekollektioner forsvundet fra hylderne med rekordfart og særligt de farverige sneakers blev genstand for stor opmærksomhed og hype på de sociale medier. Denne gang rummer kollektionen alt fra vintage cykelcaps til farverige bøllehatte og badesandaler, der klæder de mange danske familier på til sommerferien.  

Som noget helt nyt får kunderne også mulighed for at bestille den populære Lidl-Trek-cykeltrikot fra Santini med matchende cykelbukser via Lidl Plus-appen og Click & Collect.  

Kollektionen kommer i butikkerne netop som Copenhagen Sprint – Danmarks nye World Tour-cykelløb midt i hovedstaden – løber af stablen. Lidl er Officiel Fresh Food Partner og vil være til stede i fanzonen ved målområdet og synlige langs ruten.  

Sundhed og fællesskab i fokus 
Lidl har i flere år arbejdet målrettet med at styrke danskernes sundhed gennem blandt andet et bredere udvalg af frugt og grønt, udfasning af tobak og nikotin i alle butikker inden udgangen af 2028 og partnerskaber, hvor bevægelse og fællesskab er i centrum. Den nye kollektion er et naturligt skridt i den retning. 

“Vi ønsker at gøre det sunde valg til det nemme valg både i vores sortiment og i den måde, vi møder kunderne på. Derfor arbejder vi med en bred sundhedsagenda, og vi ser partnerskaber som Lidl-Trek som en mulighed for at gøre en aktiv livsstil mere tilgængelig og inspirerende,” siger Mette Schacht Færch. 

Den nye Lidl-Trek-kollektion kan købes i alle Lidl-butikker fra uge 26 – så længe lager haves. 

Kontakter

Om Lidl Danmark

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 butikker. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk 

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl får Folkesundhedsprisen 202516.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med prisen skriver Lidl historie, da dagligvarekæden er den første kommercielle aktør, der modtager Folkesundhedsprisen nogensinde. En pris, der er blevet uddelt siden 2004 af Dansk Selskab for Folkesundhed. I begrundelsen står, at prisen er en anerkendelse af Lidls omfattende og målrettede arbejde for at fremme folkesundheden gennem dagligvarehandlen – blandt andet ved at fjerne tobak og nikotin fra hylderne og fremme salget af frugt og grønt.

Kunderne har talt: Lidl giver mest værdi for pengene og leverer bedst på frugt og grønt15.9.2025 09:15:57 CEST | Pressemeddelelse

Lidl er den eneste kæde, der går frem i årets BrancheIndex og vinder igen i kategorien ”Mest værdi for pengene,” samtidig med at kæden får topplacering på frugt og grønt. Ifølge indkøbsdirektør Peer Sandtner betyder anerkendelsen særligt meget for Lidl, da kæden hver dag arbejder for at forene lave priser med ambitionen om at gøre sunde valg mere tilgængelige.

Erfaren butikschef vender hjem: Åbner ny Lidl i Gug15.9.2025 08:26:37 CEST | Pressemeddelelse

Den erfarne butikschef Nikolaj Jensen, der senest har ledet Lidl i Hjørring, står nu klar til at åbne dørene til Lidls nye butik i Gug den 25. september. Han glæder sig til at møde kunderne, skabe en god indkøbsoplevelse og gøre butikken til et naturligt samlingspunkt i lokalområdet. Butikken i Gug bliver en del af Lidls ambition om at udfase tobak og nikotin i alle butikker inden udgangen af 2028.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye