Royal Unibrew A/S

Royal Unibrew betaler bøde til Forbrugerombudsmanden

Del

Royal Unibrew A/S har accepteret at betale en bøde på 4 millioner kroner for vildledende markedsføring.

I den forbindelse udtaler Louise Palsten, General Manager, Royal Unibrew Danmark, følgende:

”Vi kan bekræfte, at vi har modtaget og betalt en bøde – og det tager vi naturligvis meget alvorligt.

Forbrugerombudsmanden har vurderet, at vi direkte på den nu udskiftede emballage på vores Egekildevand ikke oplyste tilstrækkeligt tydeligt, at CO2-neutralitet var opnået ved delvis klimakompensation. På emballagen henviste vi til vores hjemmeside, hvor den supplerende forklaring om kompensation fremgik.

Vi har opnået CO2-neutralitet gennem delvis klimakompensation, men må erkende, at vores kommunikation omkring dette kunne have været tydeligere.

Det beklager vi og tager til efterretning. Vi har aldrig haft noget ønske om at efterlade tvivl hos forbrugerne om vores indsats for at reducere vores klimaftryk for Egekilde.

Inden vi modtog den første henvendelse fra Forbrugerombudsmanden, havde vi påbegyndt udfasningen af ‘CO2-neutral’-mærkningen fra Egekilde. Det betyder konkret, at udsagnet ikke længere anvendes på vores produkter.

Vi har ikke yderligere kommentarer til sagen.”

Om Royal Unibrew

Hos Royal Unibrew forener vi mennesker gennem smag, fællesskab og oplevelser. Som en af Nordens førende producenter af drikkevarer skaber vi alt fra ikoniske ølmærker og forfriskende sodavand til mineralvand og energidrikke.

Følg pressemeddelelser fra Royal Unibrew A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Royal Unibrew A/S

Brøndby IF og Royal Unibrew indgår historisk partnerskab9.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Brøndby IF og Royal Unibrew indgår det til dato største og mest omfangsrige partnerskab indenfor drikkevarekategorien i klubbens historie. Aftalen med den traditionsrige danske bryggeri- og drikkevarekoncern gør Royal Unibrew til Official Beverage Partner for Brøndby IF og betyder, at der fra 2026 vil løbe Faxe Kondi, Pepsi Max, Royal- og Anarkist-øl og andre velkendte produkter fra Royal Unibrews store portefølje gennem hanerne i både boder og VIP-lounges på Brøndby Stadion. Faxe Kondi bliver det primære brand i aktiveringen af partnerskabet, der går på tværs af hele klubben – fra Superliga-holdet til Brøndby Women og Brøndby Masterclass.

Danskerne holdt de hidtil vildeste alkoholfrie fester i 202429.1.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Dansk ”hygge” er i stor stil forbundet med øl, vin og spiritus. Det er fortsat tilfældet, men sidste år blev der holdt flere alkoholfrie fester end nogensinde før. Ifølge Bryggeriforeningen fandt hele 9 millioner liter alkoholfri øl fra medlemmerne af foreningen sidste år vej til danskernes ganer, og det er 10% mere end i 2023. Dermed er salget af alkoholfrit øl mere end firedoblet de seneste ti år. Udviklingen har gjort alkoholfrit øl og gastrosaft til et strategisk fokusområde for landets næststørste bryggeri Royal Unibrew, der fra i år satser endnu mere på kategorien.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye