Reitan Convenience lancerer nyt innovationsprogram for at skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen
Reitan Convenience lancerer et nyt innovationsprogram, Convenience Growth Camp, som samler udvalgte medarbejdere fra syv lande og et internationalt panel af eksperter. Sammen skal de udvikle løsninger på nogle af convenience-branchens største udfordringer – særligt med fokus på bæredygtig vækst. To af de udvalgte er Anders Fiskbæk Kragh og Tania Hartmann Jacobsen fra Reitan Convenience Danmark.

Siden 1894 har Reitan Convenience udviklet sig og tilpasset sig ændrede kundebehov og markedsforhold. I dag står virksomheden overfor en ny udfordring: At øge kundestrømmen samtidig med, at tidens krav til bæredygtighed imødekommes. Med lanceringen af Convenience Growth Camp tager Reitan Convenience et skridt mod en mere bæredygtig fremtid for convenience-branchen.
Convenience Growth Camp bliver et årslangt program, der bygger videre på eksisterende indsatser og har til formål at udvikle og teste nye idéer. Programmet skal bidrage til at forme fremtidens kundeoplevelser og styrke bæredygtige initiativer som en integreret og naturlig del af convenience-branchen
De udvalgte deltagere og et panel af eksperter vil samarbejde på tværs af landegrænser for at skabe konkrete koncepter, forretningsmodeller, produkter og services – alt sammen med potentiale til at transformere både branchen og Reitan Convenience’s butikker.
"Vi står over for en fantastisk mulighed for ikke bare at omdefinere, hvad convenience betyder, men også for virkelig at lede vejen mod en mere bæredygtig fremtid. Vores medarbejdere er kernen i denne rejse, og jeg er utrolig stolt af den entreprenante ånd, der driver os fremad. Med Convenience Growth Camp skaber vi en platform, hvor udvalgte deltagere får mulighed for at tænke stort og forme morgendagens kundeoplevelser. Det handler om at gøre innovation til en naturlig del af det, vi gør – og om at gøre en reel forskel, både for vores kunder og for planeten," siger Mariette Kristenson, CEO i Reitan Convenience.
Fra Reitan Convenience Danmark er Anders Fiskbæk Kragh, Head of Business Development og Tania Hartmann Jacobsen, salgsdirektør, blevet udvalgt til at deltage i programmet.
"Convenience Growth Camp er en rigtig god mulighed for at dele erfaringer på tværs af landegrænser og få nye perspektiver på branchen. Det er fedt at samarbejde med både de andre deltagere og eksperter, hvor vi kan udfordre gamle måder at tænke på og finde nye løsninger. Ambitionen er at skabe tiltag, der gør en forskel – både for forretningen, miljøet og kunderne," siger Anders Fiskbæk Kragh, Head of Business Development i Reitan Convenience Danmark.
Eksterne eksperter giver nye perspektiver
For at sikre at de mest innovative og bæredygtige idéer får støtte og vejledning, har Reitan Convenience samlet et ekspertpanel bestående af både interne og eksterne eksperter. Panelet spiller en nøglerolle i at evaluere og vejlede projekternes fremskridt.
Panelet består af:
-
Ola Jönsson (Coest)
-
Mathilde Fiksdahl (Sprint Consulting)
-
Sophie Grindstad (Reitan Retail)
-
Mariette Kristenson (Reitan Convenience AS)
-
Roterende gæst (ekstern ekspert med varierende baggrund)
Convenience Growth Camp vil fokusere på to store udfordringer:
- Bæredygtig vækst og nye kundeoplevelser – Hvordan kan vi skabe nye koncepter, services eller forretningsmodeller, der ikke kun tiltrækker nye kundesegmenter, men også leverer bæredygtig vækst?
-
Bæredygtigt forbrug – Hvordan kan vi hjælpe vores kunder med at træffe mere bæredygtige valg og ændre deres forbrugsvaner for at reducere klimaaftrykket?
Ved at give deltagerne frihed til at tænke stort og udfordre status quo håber Reitan Convenience at generere løsninger, der kan implementeres på tværs af forretningen.
Programmet har til formål at gøre innovation til en mere naturlig del af den daglige drift, drevet af virksomhedens stærke entreprenørånd og vilje til fornyelse i en verden, der ændrer sig hurtigt, og hvor behovet for transformation hele tiden er stigende.
Kontakter
Katrine MunkeholmPressekontakt
Tlf:28297632katrine@fday.dkOm 7-Eleven
- 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere. Købmændene på togstationerne er ansat af DSB.
- 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
- Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af bl.a. Rema 1000 og Uno-X Mobility.
- 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitangruppen, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.
Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Danske startups får luft under vingerne i 7-Eleven16.6.2025 10:34:45 CEST | Pressemeddelelse
Nye, spændende produkter er nu at finde på hylderne i 7-Eleven. To danske startups, som begge har deltaget i Innovation Corner, kan nu kalde sig officielle leverandører til kæden. Både Tempty Foods og Håndmade er dermed kommet et skridt tættere på deres mål om at nå ud til flere danskere.
Første Innovation Corner produkt er nu på hylderne i 7-Eleven2.5.2025 11:23:40 CEST | Pressemeddelelse
I september sidste år introducerede 7-Eleven iværksætterkonceptet Innovation Corner som en del af deres strategi om at fremme innovation og støtte lokale startups. Konceptet er skabt for at give danske fødevareiværksættere både sparring og hyldeplads. Ud af de 10 finalister, der fik mulighed for at præsentere deres produkter, blev seks nøje udvalgt – og nu er det første produkt allerede på hylderne i alle 7-Eleven-butikker.
7-Eleven og Frisko fejrer sommertid og uddeler 50.000 gratis is26.3.2025 10:09:14 CET | Pressemeddelelse
På søndag den 30. marts går vi over til sommertid, og det fejrer 7-Eleven i samarbejde med Frisko ved at uddele over 50.000 gratis is. Uddelingen finder sted på fem lokationer fordelt på København, Odense, Aarhus og Aalborg.
7-Eleven udvider succesfuldt kupon-koncept6.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
7-Eleven introducerer nu en endnu mere brugervenlig kuponshop til erhvervslivet. Konceptet gør det nemt for virksomheder at glæde medarbejdere og kunder med digitale vouchere til fx kaffe eller mad på farten – uden at skulle betale for ubrugte kuponer.
Forbrugerne elsker limited editions: Neighborhood IPA fra 7-Eleven revet væk på rekordtid21.10.2024 15:00:45 CEST | Pressemeddelelse
Limited edition-produkter hitter som aldrig før, og det bekræftes af 7-Elevens nyeste succes. Den eksklusive Neighborhood IPA fra Jacobsen er blevet solgt langt hurtigere end forventet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum