Dagrofa ApS

Dagrofa Foodservice får ny HR-direktør med en stærk strategisk og kommerciel baggrund

Del

Den 2. juni tiltrådte Julie Simone Boesen som ny HR-direktør hos Dagrofa Foodservice, der er en af Danmarks største totalleverandører til professionelle køkkener.

Julie Simone Boesen startede den 2. juni som ny HR-direktør i Dagrofa Foodservice.
Julie Simone Boesen startede den 2. juni som ny HR-direktør i Dagrofa Foodservice.

Mandag den 2. juni havde Julie Simone Boesen første arbejdsdag som ny HR-direktør hos Dagrofa Foodservice, der er en af Danmarks største totalleverandører til professionelle køkkener. Virksomheden står bl.a. stærkt i markedet som fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter.

Igennem sin karriere har Julie Simone Boesen bl.a. beskæftiget sig med strategiske udviklingsprojekter, kulturforandringer og det operationelle HR-arbejde med et kommercielt udgangspunkt. Det er sket gennem ansættelser hos Kemp & Lauritzen og Lundbeck og senest som HR Manager hos Håndverksgruppen Danmark.

Derudover kommer Julie Simone Boesen med direkte erfaring fra foodservicebranchen i bagagen, da hun også tidligere har været ansat hos Conaxess Trade, der er leverandør til Dagrofa Foodservice.

Ny HR-direktør er tiltænkt en nøglerolle i Dagrofa Foodservice

Hos Laura Marie Larsen, Koncern HR-direktør i Dagrofa, er der stor glæde over ansættelsen:  

  • Jeg er sikker på, at Julie kommer til at passe rigtigt godt ind hos os, hvor hun får en central rolle i arbejdet med at realisere vores nye strategi Gro’27 og at sikre yderligere forankring af kulturprogrammet ’Vores Måde’. Gennem sit drive, kompetencer og engagement skal Julie bidrage til, at vi som organisation på ordentlig vis er gearet til vækst og udvikling.

Laura Marie Larsen bliver suppleret af Michael Christensen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, som siger:

  • Jeg er rigtig stolt af, at vi har været i stand til at tiltrække en dygtig, ambitiøs og fremadstormende profil som Julie til Dagrofa Foodservice. Julie kommer med en masse relevant erfaring i bagagen, og hun har endda også kommercielt kendskab til foodservicebranchen. Jeg er derfor overbevist om, at der er tale om et rigtigt godt match, og hun bliver en nøgleperson i vores kulturarbejde og i at indfri vores kommercielle ambitioner.

”Jeg brænder for at hjælpe både mennesker og forretningen”

Den nye HR-direktør giver selv udtryk for, at hun har set meget frem til at komme i gang hos Dagrofa Foodservice.

Julie Simone Boesen fortæller:

  • Jeg har set meget frem til min første arbejdsdag hos Dagrofa Foodservice og til at blive en del af en virksomhed med dedikerede kollegaer, som har en fælles mission om at skabe de bedste madoplevelser og at udvikle madscenen i Danmark.

Hun siger afslutningsvis:

  • Personligt brænder jeg meget for at hjælpe både mennesker og forretningen med at bevæge sig i den rigtige strategiske retning. Derfor kaster jeg mig nu nysgerrigt over at blive klogere på alle dele af Dagrofa Foodservice og på, hvordan vi fra et HR-perspektiv bedst muligt kan understøtte virksomhedens markante vækstambitioner.

Julie Simone Boesen er 36 år, uddannet Cand.merc(kom) fra CBS og bosat i København.

Hun afløser Desirée Breel, som efter en længere årrække i Dagrofa-koncernen har fået nyt job som HR-direktør i Brødrene Dahl, der er Danmarks største VVS & VA-grossist.

Kontakter

Billeder

På fællesbilledet ses fra venstre Laura Marie Larsen (HR-direktør i Dagrofa), Julie Simone Boesen (nytiltrådt HR-direktør i Dagrofa Foodservice) og Michael Christensen (Adm. direktør i Dagrofa Foodservice).
På fællesbilledet ses fra venstre Laura Marie Larsen (HR-direktør i Dagrofa), Julie Simone Boesen (nytiltrådt HR-direktør i Dagrofa Foodservice) og Michael Christensen (Adm. direktør i Dagrofa Foodservice).
Download

Om Dagrofa

Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner. 

Fakta om Dagrofa Foodservice:

  • Dagrofa Foodservice er en ledende totalleverandør til foodservicesektoren i Danmark og en del af Dagrofa-koncernen, som bl.a. også står bag detailkæderne MENY, Spar, Min Købmand og Let-Køb samt Dagrofa Logistik.
  • Dagrofa Foodservice står stærkt i markedet inden for kantiner og hoteller, og vi leverer til mange forskellige kundesegmenter – fra den lokale café til fine dining-restauranter.
  • Vi har 30 Cash&Carry-butikker over hele landet og specialistselskaberne Grambogård, HKI Ost. Prima Frugt og Grøn Fokus. Hovedsædet er på terminalen i Ishøj, og vi har også logistikterminaler i Middelfart, Aalborg og Thisted.
  • Læs mere på www.dgfs.dk.

Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa: trecifret millionaftale med Dagrofa Foodservice og 10 nye butikker i MENY8.5.2025 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles ambition om at løfte den danske madscene.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye