Norlys lancerer nye fastprisprodukter til ladekunder
Nu kan ladekunder vælge et nyt produkt fra Norlys, hvor de får dækket deres ladebehov for en fast månedlig pris. Det gælder uanset, om de lader på deres egen ladeboks derhjemme eller på en af Norlys’ mere end 4.900 offentlige ladeudtag.

Energi- og telekoncernen Norlys lancerer nu to nye ladeprodukter for elbilejere, som sikrer dem en fast månedlig pris, uanset om de lader hjemme eller ude.
Den ene af de to nye ladeløsninger har 250 kWh/mdr. inkluderet og er målrettet bilister, der kører mindre eller omkring 15.000 kilometer om året, mens den anden har 400 kWh/mdr. innkluderet og er tiltænkt bilister, der kører omkring 25.000 kilometer årligt. Med begge produkter kan bilisterne lade på både deres egen ladeboks derhjemme og på Norlys’ mere end 4.900 offentlige ladeudtag i landets næststørste offentlige ladenetværk.
De nye ladeløsninger gør det samtidig lettere for de danskere, der endnu ikke er hoppet med på elbilbølgen, at vide, hvor meget de skal budgettere med at bruge på opladning om måneden.
- For mange bilister er der stadig usikkerhed forbundet med at skifte til en elbil, fordi det er en ny teknologi, vi er ved at lære at kende. Derfor vælger for mange desværre et abonnement, der er alt for dyrt i forhold til deres reelle ladebehov. Som ladeoperatør har vi et ansvar for at gøre markedet mere gennemskueligt, og derfor lancerer vi nu to nye fastprisprodukter, hvor forbrugerne ud fra deres kørselsbehov kan vurdere, hvilken løsning der passer til dem, siger Ellen Trolle, direktør for ladeforretningen i Norlys.
En undersøgelse fra Konkurrencerådet har tidligere vist, at halvdelen af elbilejerne ikke har valgt den billigste opladningsløsning, og at de derfor i gennemsnit betaler 70 procent for meget for at få ladet deres elbil*.
Støtter sunde ladevaner
Når kunderne lader bilen derhjemme, skal opladningen ske med intelligent opladning. Det betyder, at kunden kobler bilen til ladeboksen, og så sørger boksen automatisk for at lade, når elprisen er lavest.
- Vi skal fremme de sunde ladevaner, og derfor giver vi vores kunder et ekstra incitament til at lade, når andelen af vedvarende energi i elnettet er størst ved at gøre kompensationen på elregningen betinget af intelligent opladning. Selvom forbruget er inkluderet i abonnementet, er det vigtigt, at vi støtter op om den grønne omstilling, siger Ellen Trolle.
Udover de to nye fastprisprodukter fortsætter Norlys med at tilbyde opladning med betaling pr. kWh.
- Lader du nærmest kun din bil op hjemme og følger du elprisen tæt, så er en direkte forbrugsafregning stadig en god løsning – særligt hvis du bruger muligheden for intelligent opladning, så ladeboksen automatisk lader på det billigste tidspunkt. Men vægter du trygheden ved at kende den faste ladeudgift eller lader du en del ude, så er vores to nye produkter nok mere interessante, siger Ellen Trolle.
Oplad 15 |
Oplad 25 |
Fast månedspris på 449 kr. (inkl. leje af ladeboks) |
Fast månedspris på 599 kr. (inkl. leje af ladeboks) |
Målrettet bilister med et årligt kørselsbehov på cirka 15.000 kilometer |
Målrettet bilister med et årligt kørselsbehov på cirka 25.000 kilometer |
250 kWh/mdr. inkluderet |
400 kWh/mdr. inkluderet |
1:1 kompensation af hjemmeladning ved brug af intelligent opladning |
1:1 kompensation af hjemmeladning ved brug af intelligent opladning |
1:1 kompensation ved opladning på Norlys’ offentlige ladepunkter |
1:1 kompensation ved opladning på Norlys’ offentlige ladepunkter |
Energitillæg påregnes hvis den gennemsnitlige indkøbspris på el pr. måned overskrider 0,89 kr./kWh |
Energitillæg påregnes hvis den gennemsnitlige indkøbspris på el pr. måned overskrider 0,89 kr./kWh |
Kunder med et af de to nye fastprisprodukter vil sagtens kunne lade uden brug af intelligent opladning. I de tilfælde vil de dog blive afregnet for den aktuelle elpris oveni deres faste månedlige pris.
Overskrider forbruget de inkluderede kWh, afregnes kunderne efter de aktuelle elpriser ved hjemmeladning og den aktuelle pris på Norlys’ offentlige ladestandere.
Begge produkter forudsætter, at kunden har en elaftale hos Norlys.
*Konkurrencerådet - Konkurrencen på markedet for opladning af elbiler
Nøgleord
Kontakter
Michelle HaldPressechefNorlys
Tlf:+45 7210 8354michal@norlys.dkThomas Klose JensenPresserådgiverNorlys
Tlf:+45 7210 8354jthoma@norlys.dkBilleder
Om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, tv, internet, og mobiltelefoni til danskerne.
Vi ejer landets største elnet, landets største fibernet og via vores ejerskab af Telia Danmark halvdelen af landets største mobilnet. Derudover ejer vi aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne, cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Vores 4.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et grønt og digitalt Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Danske elbilister har dagligt fået syv nye steder at lade hos Norlys i år15.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I årets første ni måneder har Norlys hver dag føjet knap syv nye steder at lade til sit landsdækkende ladenetværk. Det er med til at give det stadigt stigende antal elbilister sikkerhed for at kunne lade elbilen, uanset hvor i landet de bevæger sig hen.
Norlys overtager en stor del af E.ON’s ladekunder30.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny aftale mellem Norlys og E.ON Drive betyder, at en stor del af nuværende privat- og erhvervskunder hos E.ON kan fortsætte deres ladeaftale hos Norlys.
17 millioner i spil i Norlys Vækstpulje: Ansøgningsfristen nærmer sig29.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys Vækstpulje har støttet hele 685 forskellige initiativer i 2025, og 1. oktober er sidste frist for at søge om støtte til ens projekt i år. Der er afsat knap 17 millioner kroner til årets sidste støtterunde.
Norlys’ kundeforretning forenkler og fremtidssikrer organisationen25.9.2025 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys ændrer nu organisationen i koncernens kundeforretning som en del af integrationen af Telia Danmark ind i Norlys og for at sikre en økonomisk bæredygtig forretning fremadrettet. Derfor opsiges 137 medarbejdere og ledere.
Elpriserne sætter rekord: Aldrig har der været så mange timer med negative elpriser22.9.2025 10:51:38 CEST | Pressemeddelelse
Søndag blev der sat en ny rekord i antallet af timer med negative elpriser i Danmark, og særligt vest for Storebælt har der været rigtig mange timer, hvor forbrugerne har kunnet glæde sig over priserne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum