Sunweb og Anders Hemmingsen vinder pris for influencerkampagne
Kampagnen giver flere unge kunder i Sunweb

Der blev skudt med glimmer over bordet, hvor influencer Anders Hemmingsen og Sunweb sad ved Danish Digital Awards 2025 i weekenden. Sammen vandt de nemlig bronze i kategorien Best Social Media Experience for den fælles kampagne, Live Skattejagt.
Skattejagten var første gang Anders Hemmingsen viste sig foran kameraet, og det var et stort hit blandt hans 1,3 mio. følgere på Instagram.
- Sunweb indgik en eksklusivaftale med Anders Hemmingsen i efteråret 2024, og vi har et virkelig frugtbart samarbejde. Udover en flot pris, har kampagnen indtil nu givet høj eksponering, stærkt engagement og målbar konvertering til især unge kunder, og vi er endda langt fra færdige, for der kommer flere overraskelser på Anders Hemmingsens kanal, lover Jan Lockhart, landechef i Sunweb, Danmark og Sverige.
Influencermarketing giver flere yngre kunder
Samarbejdet med Anders Hemmingsen er bare et af flere tiltag i Sunwebs strategiske satsning på influencermarketing. I forsommeren sender Sunweb en række andre influencere, som Irina Olsen & Faustix, MamaGun (Gunnvør Dalsgaard) samt Sarah Tiedt og Türker på rejser til blandt andet Rhodos, Kreta og Tyrkiet for at lave autentisk og engagerende indhold fra deres oplevelser. Erfaringen viser, der er stort engagement på den type indhold.
- Over 40 % af vores kunder i dag er under 35 år, mens vi har lidt færre i de ældste aldersgrupper, end vores konkurrenter. Det fortæller os, at det at bruge influencermarketing strategisk, bidrager til at skabe relevans og genkendelighed hos de unge børnefamilier, par og vennegrupper, og det er præcis vores mål, siger Jan Lockhart.
Hilser det nye Influentnævn velkommen
Sunweb lægger vægt på, at samarbejder med influencers skal bygge på etisk og ansvarlig kommunikation, og hilser derfor det nye Influentnævn, der skal håndhæve etiske retningslinjer for influencermarketing, varmt velkommen.
- Vi samarbejder med influencere, der formidler vores budskaber med autenticitet og respekt for målgruppen. Vi ser klart tilmelding til Influentnævnet som et kvalitetsstempel, og vil fremover opfordre til det i stigende grad, siger Jan Lockhart.
Anders Hemmingsen siges desuden at være på vej til Jylland…..
Nøgleord
Kontakter
Jan LockhartLandechef, Sunweb Danmark & Sverige
Tlf:+45 61 20 90 98jan.lockhart@sunwebgroup.comBilleder
Links
Om Sunweb
Sunweb i Danmark er en del af Sunweb Group, der opererer på syv internationale markeder – i Holland, Belgien, Danmark, Sverige, Frankrig, Storbritannien og Tyskland.
Sunweb Group er en af de største rejsearrangører i Europa med over en million rejsende på sol og skiferie årligt.
I Danmark har Sunweb eksisteret siden 2010, og er på 15 år vokset til at være en af de største charterarrangører i landet.
I 2023 rejste 168.000 danskere på sol- eller ski-ferie med Sunweb.
SunwebGroup er ejet af kapitalfonden, Triton.
Følg pressemeddelelser fra SUNWEB GROUP
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra SUNWEB GROUP
Charterrejsen fylder 75 år - fortsat danskernes foretrukne ferieform28.4.2025 07:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra helstegt pattegris og fællessang i sangriabussen til gourmethoteller og individuelt tilpassede valg fra alle hylder.
Fra miniput til rejsegigant på 15 år. Sunweb er stormet frem i Danmark22.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Da Sunweb trådte ind på det danske marked i 2010, var det med beskedne 3.500 rejsende til Tyrkiet. I dag, 15 år senere, har selskabet vokset sig til en plads blandt de tre største rejsearrangører i Danmark med ca. 175.000 sol- og skirejsende i 2025.
Flere danskere vælger Egypten som sommerferiedestination. Lavere priser, højere kvalitet og bedre service lokker14.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne har for alvor fået øjnene op for Egypten som helårsrejsemål, og i år er landet mere populært som sommerdestination end nogensinde før.
Trods større økonomisk forsigtighed - danskerne bruger overskydende skat på ferier, forkælelse og opsparing7.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hvert år på denne tid sker det – rigtig mange danskere får penge tilbage i skat, og hvert år kan det aflæses direkte på salgstallene hos rejsearrangørerne. I år er ingen undtagelse, trods lidt større økonomisk forsigtighed blandt danskerne på grund af handelskrigen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum