Green Innovation Makers - Business Skive

Fra TikTok til undervisning: Markedsføringsøkonomer sætter strøm til Green Innovation Week

Del

Markedsføringsøkonomer fra Erhvervsakademi MidtVest i Herning har udviklet kampagneoplæg til Green Innovation Week 2025 – med inspirerende bud på, hvordan den grønne omstilling kan formidles til unge i øjenhøjde. Nu tager arrangørerne flere idéer med videre i planlægningen.

Kommende markedsføringsøkonoer præsenterer kampagneforslag til Green Innovation Week
Kommende markedsføringsøkonoer præsenterer kampagneforslag til Green Innovation Week Green Innovation Week

Når teori møder virkelighed

Hvordan gør man grøn omstilling nærværende for unge – og hvordan engagerer man undervisere i at bringe den ind i undervisningen? Det spørgsmål har 2. semester på markedsføringsøkonomuddannelsen ved Erhvervsakademi Midtvest arbejdet med i forårssemestret 2025.

I slutningen af april kulminerede samarbejdet, da grupper af studerende præsenterede deres idéer for erhvervs- og uddannelseseventet Green Innovation Week, som har været case gennem forløbet.

”Vi er virkelig imponerede over den indsigt og kreativitet, de studerende har lagt for dagen. De har ramt plet på mange af de kommunikationsudfordringer, vi sidder med: Hvordan udvikler vi sociale medie-indsatser, der engagerer unge? Hvordan aktiverer man undervisere, som har forskellige læringsmål, men som gerne vil implementere grøn omstilling i undervisningen?” forklarer Linda Routh Kærgaard, kommunikations- og projektkoordinator i Green Innovation Week.  

Prototyper, TikTok og undervisningsmateriale

”Projektarbejde som dette giver vores studerende en unik mulighed for at omsætte teorierne fra undervisningen til innovative og relevante markedsføringsforslag. De studerende leverede både teoretiske analyser og praktiske prototyper. Blandt idéerne var bl.a. konkurrencer med grønne benspænd til undervisningsbrug, kampagneformater på Instagram og TikTok, merchandise og øget fællesskab via hashtags på sociale medier. Flere grupper foreslog partnerskaber med influencere og grønne rollemodeller for at skabe identifikation og troværdighed, som arrangørerne af Green Innovation Week nu dykker ned i.

For de studerende har det gjort en stor forskel at arbejde med en organisation, hvor deres input kan blive brugt i virkeligheden:

”Det var fedt at mærke, at det vi laver, faktisk kan blive brugt. Det har ikke bare været teoretisk, men et projekt vi har kunnet fordybe os i, og hvor vi har fået lov til at tænke kreativt – også fordi emnet er så aktuelt”, fortæller markedsføringsøkonomstuderende, Liv Otilia Sørensen.

Medstuderende, Karoline Ulriksen Krog, supplerer: ”Det har været virkelig spændende at få lov at udvikle løsninger, som organisationen bag rent faktisk kan bruge. Det var fedt at mærke, at GIW tog vores ideer til sig. Muligheden for at arbejde kreativt og få lov til at tænke ud af boksen, samtidig med at vi havde fokus på bæredygtighed, har været både lærerigt og sjovt”, slutter hun.

Underviserne, Malene Ringgaard Thomsen og Jens Kristian Rask, understreger, at netop kombinationen af faglighed og formål er vigtig:

"Gennem samarbejdet med Green Innovation Week får de ikke kun en dybere forståelse for, hvordan markedsføringsplaner udvikles og implementeres. De får også værdifuld erfaring med at arbejde tæt sammen med erhvervslivet.
Denne interaktion med professionelle fra branchen giver dem indsigt i virkelige udfordringer og løsninger, hvilket styrker deres praktiske færdigheder og forbereder dem bedre til deres fremtidige karriere”, forklarer de.

Idéerne videreudvikles i Green Innovation Week 2025

Green Innovation Week er i gang med at planlægge årets store event den 25. september i Skive. Her forventes over 4.000 deltagere – elever, studerende, undervisere, virksomheder og videnscentre – at samles om grøn omstilling og fremtidens arbejdsmarked.

Flere af de idéer, som studerende fra Erhvervsakademi MidtVest har præsenteret, bliver nu indarbejdet i kampagnen frem mod og under Green Innovation Week 2025.

Green Innovation Week 2025 er støttet af Tietgenfonden, Norlys Vækstpulje, Spar Vest Fonden og Skive Kommune.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Kommende markedsføringsøkonoer præsenterer kampagneforslag til Green Innovation Week
Kommende markedsføringsøkonoer præsenterer kampagneforslag til Green Innovation Week
Green Innovation Week
Download
Idéerne var mange hos Erhvervsakademi MidtVest
Idéerne var mange hos Erhvervsakademi MidtVest
Green Innovation Week
Download
Alt fra TikTok-kampagner til undervisningsmateriale blev præsenteret
Alt fra TikTok-kampagner til undervisningsmateriale blev præsenteret
Green Innovation Week
Download
Varieret bud på materialer til flere målgrupper
Varieret bud på materialer til flere målgrupper
Green Innovation Week
Download

Links

Samlingspunkt for grøn omstilling

Green Innovation Week er et projekt målrettet elever, studerende, undervisere, uddannelsesledere og virksomheder på tværs af fagligheder og brancher med formålet om at styrke den nødvendige bæredygtige omstilling og innovation i fødekæden fra uddannelse til erhverv. 

Vi arbejder året rundt med at fremme grønne initiativer, der kulminerer i et stort årligt bæredygtighedsevent i forbindelse med Green Innovation Week.

Vi ses i Skive torsdag d. 25. september 2025. 

Følg pressemeddelelser fra Green Innovation Makers - Business Skive

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Green Innovation Makers - Business Skive

Udgivelse: Sådan uddanner vi til fremtidens grønne arbejdsmarked16.1.2025 09:07:41 CET | Pressemeddelelse

Uden tilstrækkelig arbejdskraft og de rigtige kompetencer går den grønne omstilling i stå. Et nyt magasin udgivet af Tænketanken Mandag Morgen og Green Innovation Week giver nu et konkret indblik i, hvordan danske uddannelser skaber grønne løsninger i samarbejde med virksomheder. Magasinet bygger på erfaringer fra Green Innovation Week 2024 i Skive, hvor elever, studerende, virksomheder og uddannelsesinstitutioner mødes for at udvikle konkrete prototyper og løsninger på fremtidens grønne udfordringer, deler tværfaglige erfaringer og skaber nysgerrighed omkring kompetencer til fremtidens grønne arbejdsmarked.

GIW 2024: Bæredygtig omstilling i det ydre og indre landskab13.11.2024 09:19:17 CET | Pressemeddelelse

Reportage af Ane-Mette Isaksen, Ordrod.dk Green Innovation Week er i gang, og her tænker du nok, at det er noget med bæredygtige byggematerialer, grøn energi og innovative initiativer. Og du har helt ret. Men det er også mere end det. Mere end de materielle løsninger. På eventen, der i år er rykket til større lokaler i et tidligere byggemarked, blev jeg og de øvrige +3.000 deltagere, også præsenteret for breathwork, en talk om Inner Development Goals, et sanserum og et øget fokus på S’et i ESG (Environment, Social, Governance).

Historien om en Boss Lady: Min krop og hjerne skal arbejde i synk29.10.2024 15:24:02 CET | Pressemeddelelse

”Bæredygtighed rimer rigtig godt på snusfornuft”, sådan siger den 35-årige tømrerlærling, Anna Storm, fra scenen til Green Innovation Week i Skive. Bag ordene forklarer hun om tømrervirksomhedernes økonomiske perspektiv: At optimere ressourcer, at lave korrekte opmålinger, at tjekke lageret inden man bestiller nyt, at slibe klinger fremfor at sende til skrot i virkeligheden er bæredygtige tiltag i en branche, som Anna Storm nyder at være en del af. Som en del af et tværfagligt panel delte hun og seks andre erfaringer fra uddannelse til det grønne arbejdsmarked til inspiration for de mange unge deltagere på dette års Green Innovation Week.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye