Blev AutoMester E+ i april - nu strømmer det til med kunder
Der er flere ting, der er med til at sikre succes for Taha Nema og hans værksted TS Autoteknik. Det gælder både hans høje karakterer, hans tommelfingerregler for god service - og sidst men ikke mindst, at han er blevet AutoMester E+. “Jeg kan tydeligt se forskel,” fortæller han

Egentlig har han haft værkstedet i Nordvest siden 2014 og har oplevet bred opbakning i kvarteret, hvilket Trustpilotscoren på 4,3 ud af 5 stjerner også vidner om. Men siden han blev AutoMester E+ i starten af april, er det ligefrem væltet ind med nye kunder på værkstedet.
“Jeg kan tydeligt se forskel, efter vi blev AutoMester E+,” fortæller en tydeligt begejstret Taha Nema, der ejer værkstedet. Han uddyber: “Der er et boost på 15-20% i antallet af bookinger. Der ligger mails til mig hver morgen, fordi de selv booker sig ind via hjemmesiden. Det gør mig selvfølgelig stolt og glad.”
Han tilskriver selv den store interesse med, at de er 30-40% billigere end mærkeværkstederne, at de er hurtige og fleksible, og så at AutoMester er en kæde, folk kender:
“Jeg ville gerne noget mere med min forretning. Blandt andet træde ind i el- og hybridverdenen,” beretter han og fortsætter: “Det var vigtigt for mig, at det skulle ske gnidningsfrist, og at jeg kunne præsentere noget, der er velkendt for kunderne. Og der er AutoMester altså bare det bedste brand i Danmark.”
AutoMester er fire gange kåret til Årets Værkstedskæde - senest i 2024.
Kundeservice til fingerspidserne
39-årige Taha Nema har tre svende på værkstedet, og ingen af dem er i tvivl om, hvordan de skal gå til dagens arbejde, selvom opgaverne og bilerne varierer. Han har nemlig en række tommelfingerregler, de arbejder efter for at give kunderne den bedste oplevelse hver eneste gang.
“Vi skal levere et produkt, der er tiptop. Så vi spørger altid os selv “Ville du selv have været tilfreds?” Hvis man f.eks. har malet kofangeren, og det ikke er den helt rigtige farve, så hellere ringe og fortælle kunden, at man starter forfra, mens de har en gratis lånebil, så vi kan rette op på det.”
Når arbejdet er godt udført, er det dog kun halvdelen af opgaven, der er fuldført, hvis man spørger værkstedsejeren:
“Det er for mig lige så vigtigt, at kunden går trygt herfra og kan se, at man lige gjorde dét ekstra for dem.”
Derfor har han blandt andet et lille ritual, som han kalder det, hvor kunden får en mappe, som de gennemgår sammen, når kunden henter bilen.
“Det er mit princip, at hver kunde er en ny kunde. Vi starter forfra med et smil på læben og gennemgår alt, næsten som om de aldrig har fået en faktura før,” afslører han og forklarer, at det er et spørgsmål om tillid: “Mange har haft en dårlig oplevelse et andet sted, hvor de har fået en større regning end forventet, og hvor det ikke er tydeligt, hvad man betaler for. Hos tandlægen ved du jo, at de har boret i fem timer. Men hos en mekaniker skal du bare blindt stole på det. For alt efter hvad der er lavet, kan man ikke se forskel - og bilen er ikke blevet hurtigere af det,” siger han og tilføjer, at man skal vide, hvad man betaler for: “Derfor smider vi heller ikke noget ud. For jeg spørger altid, om de kunne tænke sig at se de gamle dele, inden de bliver korrekt bortskaffet af hensyn til miljøet.”
Der er dog forskel på kunder, indrømmer han:
“Der er også dem, som bare smider nøglen og siger ‘fiks det’. Det klarer vi selvfølgelig også.”
Højt gennemsnit og mekaniker?
Taha Nema afsluttede skolen med et højt gennemsnit, og der var flere meninger om, hvad han skulle bruge det til. Det var nok de færreste, der tænkte, at det skulle føre ham ad mekanikervejen. Alligevel mener Taha Nema, at det kræver, at både hænder og hoved er skruet godt på, når man arbejder i en branche, der kalder på kloge løsninger:
“Jeg har lige haft en kunde, hvor hans udstødning dumpede til syn. Der fik han at vide, at der skulle nye ophæng til, men jeg vurderede, at vi kunne svejse det for nu og dermed spare ham penge. Nu er den synet og kører som den skal, og han er glad og tilfreds, fordi han skulle af med 1200 i stedet for 8800 kroner.”
Det er desuden endnu en kæphest for værkstedsejeren at reparere, hvor man kan:
“Jeg er generelt meget imod, at det altid bare er “byt til nyt”. Lad os i stedet tænke os om og finde den bedste løsning frem for den dyreste.”
At bruge hovedet bliver han ved med. For i forbindelse med, at TS Autoteknik er blevet AutoMester E+, skal han og svendene løbende på en række kurser for at være opdateret på den nyeste viden om bl.a. el- og hybridbiler. AutoMester stiller nemlig høje krav til deres værksteder. I forbindelse med skiftet har han også renoveret facaden, sat nye skilte op og købt nyt arbejdstøj - alt sammen med det velkendte grå og orange logo. Og selvom det har været en investering for virksomheden, så giver han stadig gerne et godt tilbud:
“Vi er bestemt billigere end mange andre, og så giver jeg altid gerne rabatter til folk i området.”
Nøgleord
Kontakter
Lena Britt PedersenMarketing ManagerAutoMester ApS
Tlf:+ 45 63 41 89 88lena.pedersen@automester.dkBilleder
Om AutoMester
AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer.
Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Fra millionordrer til motorhjelm: “Ibo” er stolt værkstedsejer31.3.2025 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Det kan umiddelbart være svært for de fleste at forstå, hvorfor man skifter en velbetalt stilling i Novo Nordisk ud med at blive værkstedsejer. Men for 35-årige Ibrahim Ittaouil fra Glostrup handler det om et behov for at skabe med hænderne, kærligheden til det gode håndværk og ikke mindst relationen med de lokale kunder. Det lærte han for alvor, da livet slog fra sig
Fra hobbyværksted til prisvindende kæde: BCN Autocenter er AutoMester17.3.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det startede i et lille hobbyværksted, hvor en ung Mustafa Bicen rodede med biler sammen med sin far. I dag, i en alder af 33, står han som ejer af BCN Autocenter i Taastrup – nu som en del af den prisvindende AutoMester-kæde, kendt for sit høje serviceniveau og tillid fra kunderne
Ordblindhed blev værkstedsejerens vej til succes14.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Martin Jensen havde svært ved at læse og skrive i folkeskolen og blev i stedet skarp til at fikse cykler og knallerter for skolekammeraterne. I dag ejer han Janderup Autoservice, et 570 kvadratmeter stort autoværksted, der som AutoMester E+ nu også er uddannet i at håndtere el- og hybridbiler
Brian har været mekaniker i 40 år, nu laver han værkstedet om6.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Online booking, nyt logo og arbejdstøj samt flere tiltag der er lidt grønnere end alternativet. Det er den nye virkelighed for Åbyhøj Autoservice, der bliver AutoMester E+ for klimaets, sønnens og kundernes skyld
Lokal AutoMester gearer op på elbiler4.11.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Efter 15 år som lokal AutoMester bliver Mads Thomsens værksted AutoMester E+. Med øget fokus på el- og hybridbiler samt øget miljøansvar er værkstedet klar til fremtiden. “Vi kan også håndtere elbiler, og det vil jeg da gerne skilte med,” fortæller han
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum