EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.

Det danske sportsbrand hummel, officiel partner for Kvindelandsholdet, og DBU præsenterer i dag den nye spillertrøje, som skal bæres af profiler som Pernille Harder, Stine Ballisager, Frederikke Thøgersen og resten af det danske kvindelandshold i jagten på EM-succes.
Inspireret af Danmarks stærke designtradition og stolte fodboldarv forener trøjen det bedste fra to verdener. Her er ingen unødige detaljer, ingen støj. Tilbage står et enkelt og stilrent udtryk, hvor fokus er på designhåndværket og trøjens sande formål.
"Den nye landsholdstrøje er en hyldest til alt det, vi elsker ved dansk design: enkelhed, styrke og fokus på det væsentlige. Den er skabt til at bære stoltheden for Danmark – på banen, på tribunen og derhjemme. Når spillerne træder ind på banen, repræsenterer de mere end bare sig selv. De kæmper for generationerne før dem og for fremtidens fodboldspillere. De kæmper for den danske fodboldarv, og vi håber, at både spillere og fans vil føle sig hjemme i den nye trøje," siger Morten Lund, marketingdirektør hos hummel.
Tradition møder fremtid
Den nye landsholdstrøje er præget af et elegant og minimalistisk design. De ikoniske hummel-vinkler prydrer skuldrene, mens den klassiske røde farve står som et symbol på passion, fællesskab og den ukuelige styrke, der kendetegner dansk fodbold. En moderne krave tilfører trøjen et nutidigt touch, som binder fortid og fremtid sammen i et tidløst design.
Hos DBU vækker den nye landsholdstrøje også stor begejstring. Trøjen skal være med til at samle danskerne om endnu en stor EM-slutrunde.
"Vi glæder os til at se hele Danmark stå skulder ved skulder med Kvindelandsholdet til sommer. Det danske kvindelandshold har inspireret danskerne med deres præstationer både på og uden for banen, og vi glæder os til at bygge videre på den fantastiske rejse, som fodbold for piger og kvinder er på. Så vi kan ikke vente med at se spillerne trække i den nye EM-trøje i Schweiz og jagte drømmen,” siger Birgitte Mabeck, kommerciel direktør i DBU.
Den nye landsholdstrøje kan købes fra den 6. maj kl. 10.00 på landsholdsshoppen.dk og hos udvalgte forhandlere over hele Danmark.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Herrelandsholdet spiller i kvindernes EM-trøje som hyldest i Parken6.6.2025 11:00:07 CEST | Pressemeddelelse
Når Danmark i morgen møder Nordirland i Parken, vil det danske herrelandshold træde på banen iført en helt særlig spillertrøje – nemlig Kvindelandsholdets nye EM-trøje. Initiativet er en hyldest og lykønskning til Kvindelandsholdet, der denne sommer deltager i EM-slutrunden i Schweiz.
hummel leverer stærkt comeback og forbedrer bundlinjen med over 100 millioner kroner2.6.2025 10:00:17 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel afslutter 2024 med en ny omsætningsrekord på 2,433 mia. kr. og en stærk forbedring af bundlinjen. Et skærpet fokus på kerneforretningen har været afgørende for, at resultatet før skat er forbedret med 109 millioner kroner sammenlignet med 2023.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
Fra isen til grønsværen: Grønland og hummel lancerer unik landsholdstrøje inspireret af indlandsisen17.1.2025 10:00:07 CET | Pressemeddelelse
Midt i en global politisk kamp om verdens største ø præsenterer det danske sportsbrand hummel og Grønlands Fodboldforbund (KAK) nu landets nye 2025 udebanetrøje. Trøjen er designet som et symbol på styrke, fællesskab og stolthed og henter sin inspiration fra den enestående indlandsis, der præger både naturen og kulturen i Grønland.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum