EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE

Del

Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.

Det danske sportsbrand hummel, officiel partner for Kvindelandsholdet, og DBU præsenterer i dag den nye spillertrøje, som skal bæres af profiler som Pernille Harder, Stine Ballisager, Frederikke Thøgersen og resten af det danske kvindelandshold i jagten på EM-succes. 

Inspireret af Danmarks stærke designtradition og stolte fodboldarv forener trøjen det bedste fra to verdener. Her er ingen unødige detaljer, ingen støj. Tilbage står et enkelt og stilrent udtryk, hvor fokus er på designhåndværket og trøjens sande formål.

"Den nye landsholdstrøje er en hyldest til alt det, vi elsker ved dansk design: enkelhed, styrke og fokus på det væsentlige. Den er skabt til at bære stoltheden for Danmark – på banen, på tribunen og derhjemme. Når spillerne træder ind på banen, repræsenterer de mere end bare sig selv. De kæmper for generationerne før dem og for fremtidens fodboldspillere. De kæmper for den danske fodboldarv, og vi håber, at både spillere og fans vil føle sig hjemme i den nye trøje," siger Morten Lund, marketingdirektør hos hummel.

Tradition møder fremtid
Den nye landsholdstrøje er præget af et elegant og minimalistisk design. De ikoniske hummel-vinkler prydrer skuldrene, mens den klassiske røde farve står som et symbol på passion, fællesskab og den ukuelige styrke, der kendetegner dansk fodbold. En moderne krave tilfører trøjen et nutidigt touch, som binder fortid og fremtid sammen i et tidløst design.

Hos DBU vækker den nye landsholdstrøje også stor begejstring. Trøjen skal være med til at samle danskerne om endnu en stor EM-slutrunde.

"Vi glæder os til at se hele Danmark stå skulder ved skulder med Kvindelandsholdet til sommer. Det danske kvindelandshold har inspireret danskerne med deres præstationer både på og uden for banen, og vi glæder os til at bygge videre på den fantastiske rejse, som fodbold for piger og kvinder er på. Så vi kan ikke vente med at se spillerne trække i den nye EM-trøje i Schweiz og jagte drømmen,” siger Birgitte Mabeck, kommerciel direktør i DBU.

Den nye landsholdstrøje kan købes fra den 6. maj kl. 10.00 på landsholdsshoppen.dk og hos udvalgte forhandlere over hele Danmark.

Kontakter

Billeder

Om Hummel

hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.

Følg pressemeddelelser fra Hummel

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Hummel

Grønland ER allerede ’GREAT’: Fodboldtrøje skaber global hype7.1.2025 14:58:47 CET | Pressemeddelelse

Mens USA har vist interesse for at købe Grønland, er der én ting, som Donald Trump Jr. næppe får med hjem fra sit besøg på verdens største ø; Grønlands nye fodboldlandsholdstrøje. Trøjen blev udsolgt på under 24 timer ved lanceringen kort før jul, og den enorme internationale efterspørgsel har nu fået hummel til at producere et nyt oplag for at imødekomme den globale interesse.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye