Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.

Når Lidl åbner nye butikker, vokser der ikke kun kvalitetsprodukter og skarpe priser frem på hylderne, der vokser også nye træer frem. Siden 2019 har dagligvarekæden haft et strategisk samarbejde med organisationen Plant et Træ, hvor de planter 1.000 træer for hver ny butik, der åbnes. I 2024 var der med hele 18 nye butiksåbninger fart på udviklingen, og derfor følger nu 18.000 nye træer plus 4000 ekstra.
De sidste træer blev plantet torsdag d. 1. maj på kommunal jord i Tranders ved Aalborg og vil som såkaldt fredskov stå beskyttet til evig tid. Det er den største enkeltstående beplantning, Lidl og Plant et Træ har gennemført sammen.
"Vi er bevidste om dét aftryk, vi sætter, når vi åbner butikker og tager et stykke land. Derfor bidrager vi til natur et andet sted i Danmark, som kan være med til at forbedre både naturen og den udfordrede biodiversitet. I 2024 åbnede vi 18 nye butikker i Danmark, og derfor planter vi den anledning 18.000 træer sammen med Plant et Træ. Træer kræver tålmodighed, og derfor er jeg glad for, at vi siden 2019 har haft et samarbejde med Plant et Træ, så vi sammen kan bidrage til at forbedre naturen omkring os," fortæller Cecilie Mosholm Ravn, Project Manager CSR, Lidl Danmark og udtrykker desuden sin begejstring for, at dagligvarekæden siden 2019 har plantet flere end 60.000 i samarbejde med Plant et Træ.
Planter træer med stor betydning for biodiversiteten
Arrangementet i Tranders i Nordjylland havde samlet skolebørn, politikere og partnere til en fælles plantning af i alt 40.000 træer omkring Aalborg, hvor Lidl stod for over halvdelen.
"I Plant et Træ er vi meget stolte over, at vi nu har virkeliggjort vores største skovrejsning sammen med Lidl. Skovrejsning kræver det lange, seje træk – både i planlægning og i vækst. Planlægningen strækker sig ofte over flere år, men resultatet er noget, der kan stå i over 1.000 år. Blandt de 27 forskellige træarter er blandt andet egetræet, som har størst betydning for biodiversiteten. Når børn planter træer og lærer om naturen, sår vi også spiren til et livslangt ansvar og engagement," siger Jens Døssing, landsformand i Plant et Træ.
Skovplantningen i Tranders var ikke kun en vigtig fejring af den fælles natur, men også et symbol på, at Lidl har øget investeringerne i nye butikker herhjemme. Det sker, samtidig med at dagligvarekæden kan fejre sit 20-års jubilæum i Danmark. Træerne i Tranders og omkring Aalborg bliver en del af det aftryk, kæden ønsker at sætte for de næste 20 år og frem.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder



Om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum