Dagrofa: Danskerne skruede op for både lam og kylling i påsken
En ny opgørelse fra fødevarekoncernen Dagrofa viser, at klassikere som lam og kylling fortsat i høj grad finder vej til danskernes påskebord – uanset om påskefrokosten er blevet indtaget derhjemme eller på restaurant.

Påsken er netop overstået, og den har været travl for Dagrofa. Fødevarekoncernen står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb samt Dagrofa Foodservice, som leverer til professionelle køkkener.
Kategoridirektør i Dagrofa, Jesper Bjerring, fortæller:
-"Vi har haft en god travl påske, og vi kan særligt se, at der har været høj aktivitet i de detailbutikker, som ligger ude i ferielandet tæt på de store sommerhusområder. Der er virkelig blevet handlet ind til det traditionelle danske påskebord."
En frisk opgørelse over salget i påskeperioden viser, at påskeklassikere som lam og kylling endda i højere grad er endt i danskernes indkøbskurve sammenlignet med sidste år.
Omsætningen for både lam og kylling i Dagrofas detailbutikker tager et spring og lander på indeks 110. Stigningen er dog endnu mere udtalt i foodserviceregi, hvor salget af lam til restauranter og caféer når indeks 134 og kylling indeks 113 i forhold påsken 2024.
Kommerciel direktør i Dagrofa Foodservice, Jacob Bangsted, sætter disse ord på påskesalget:
-"Helt generelt oplever vi, at danskerne fortsat har appetit på at spise ude på trods af, at der er en vis usikkerhed omkring os. Konkret kan vi se i vores tal, at lam og kylling fortsat er blandt danskernes favoritter, når det handler om at spise et godt påskemåltid, og det samme gør sig også gældende med laks, hvor vi også har oplevet en meget markant stigning op næsten halvtreds procent."
Salget af andre traditionelle påskeingredienser som æg og rejer er i Dagrofas detailbutikker også vokset ift. 2024, mens salget af sild er meget stabilt og på niveau med sidste år.
Dagrofa Foodservice melder samtidig om, at salget af is til landets spisesteder også har taget et markant hop (indeks 153), hvilket kan hænge sammen med, at påsken i 2024 faldt tidligere på året.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder




Om Dagrofa
- Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked.
- Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik.
- Ligeledes er Dagrofa Foodservice også en del af koncernen, og Dagrofa Foodservice er en af landets største leverandører til restauranter, caféer, hoteller, kantiner og generelt professionelle køkkener.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Hård kamp om de unge: Dagrofa tager nye skridt for at hente talenterne15.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Med mere end 112.000 fuldtidsansatte i detailhandlen, er der konstant brug for nye talenter. Årgangene bliver mindre og mange andre brancher kæmper om de samme unge. Derfor skruer Dagrofa op for jagten på talenter med en række tiltag.
Ny undersøgelse: MENY kåres som Danmarks stærkeste dagligvarebrand13.9.2025 07:30:04 CEST | Pressemeddelelse
Efter næsten et årti år med konstante forbedringer, indtager MENY nu førstepladsen, som danskernes stærkeste supermarkedsbrand. MENY skubber dermed Rema 1000 ned fra den trone, som kæden ellers har haft nærmest patent på 9 år i træk.
Skærbæks nye SPAR får lokale kræfter i front12.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når dørene senere på året åbner til byens nye SPAR, bliver det med en købmand, der både kender byen og kunderne. Bag supermarkedet står et lokalsamfund med et imponerende sammenhold.
Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’11.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere.
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand10.9.2025 10:57:54 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum