Lidl Danmark

Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind

Del

Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.

I Lidls butikker er der altid en medarbejder fysisk til stede i scan-selv-området, hvilket skal sikre en tryg oplevelse for kunderne og en høj registreringssikkerhed.
I Lidls butikker er der altid en medarbejder fysisk til stede i scan-selv-området, hvilket skal sikre en tryg oplevelse for kunderne og en høj registreringssikkerhed.

Siden marts 2023 har Lidl åbnet 24 nye butikker, og nu opruster dagligvarekæden yderligere med fokus på kundetilfredshed og effektivitet i flere af sine butikker.

Allerede frem mod juni udrulles scan-selv-kasser i omkring 20 butikker, mens målet på sigt er at udvide antallet i et fornuftigt tempo de kommende år. 

"Det er helt centralt for os at investere i vores butikker, og det er både i de fysiske rammer og i ny teknologi, fordi det er her, vi møder vores kunder hver dag. Når vi forbedrer butiksoplevelsen, styrker vi både kundetilfredsheden og effektiviteten, og det er afgørende for vores vækst og position i Danmark," siger Mads T. Nielsen, salgs-, der er udviklings- og ejendomsdirektør for Lidl Danmark, og han tilføjer, at Lidl naturligvis bliver ved med at have almindelige kasselinjer, så kunderne frit kan vælge.   

En løsning med tryghed og fleksibilitet
I Lidls butikker er der altid en medarbejder fysisk til stede i scan-selv-området. Det sikrer både en tryg oplevelse for kunderne og en høj registreringssikkerhed. Kasserne er udstyret med vægtkontrol og en letforståelig skærmløsning, der gør det nemt at scanne både bake-off og frugt og grønt.

“Vi har ønsket at udvikle en løsning, der er let at bruge, uanset om man er 19 eller 90 år. Det skal være nemt, hurtigt og fleksibelt. Jeg er særligt stolt af, at vores løsning har medført mindre svind, hvilket er et område, der har vist sig udfordrende for flere i branchen. Det vidner om, at vores scan-selv-kasser lever op til de højeste standarder i dagligvarehandlen,” siger Mads T. Nielsen.

Siden udrulningen begyndte, har Lidl oplevet høj tilfredshed blandt kunderne og en markant stigning i brugen af kædens loyalitetsapp, Lidl Plus. Andelen af kunder, der bruger app'en, er steget med cirka fem procentpoint i butikker med scan-selv, blandt andet fordi kunderne nu blot kan indtaste deres mobilnummer ved kassen.

“Vi ser tydeligt, at kunderne tager godt imod løsningen. I nogle butikker benytter op mod 75 % af kunderne scan-selv, og vi får mange positive tilbagemeldinger,” siger Mads T. Nielsen.

Scan-selv-løsningen er en del af en større digital satsning hos Lidl, hvor nye teknologier skal gøre indkøbsoplevelsen endnu bedre i fremtiden.

Kontakter

Om Lidl Danmark

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 butikker. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk 

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse

Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.

Med 20 års erfaring i bagagen er Kasper klar til at åbne ny Lidl-butik i Hillerød30.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Torsdag den 12. juni kl. 8 åbner Lidl dørene til sin nye butik på Frederiksværksgade 154 i Hillerød. I front står en lokal og erfaren profil nemlig butikschef Kasper Pichard Nielsen, der ser frem til at hilse på kunderne i byens første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik. På åbningsdagen kan alle kunder se frem til friskbrygget kaffe, morgenmad og masser af gode åbningstilbud.

Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse

Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye