Lidl Danmark

Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind

Del

Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.

I Lidls butikker er der altid en medarbejder fysisk til stede i scan-selv-området, hvilket skal sikre en tryg oplevelse for kunderne og en høj registreringssikkerhed.
I Lidls butikker er der altid en medarbejder fysisk til stede i scan-selv-området, hvilket skal sikre en tryg oplevelse for kunderne og en høj registreringssikkerhed.

Siden marts 2023 har Lidl åbnet 24 nye butikker, og nu opruster dagligvarekæden yderligere med fokus på kundetilfredshed og effektivitet i flere af sine butikker.

Allerede frem mod juni udrulles scan-selv-kasser i omkring 20 butikker, mens målet på sigt er at udvide antallet i et fornuftigt tempo de kommende år. 

"Det er helt centralt for os at investere i vores butikker, og det er både i de fysiske rammer og i ny teknologi, fordi det er her, vi møder vores kunder hver dag. Når vi forbedrer butiksoplevelsen, styrker vi både kundetilfredsheden og effektiviteten, og det er afgørende for vores vækst og position i Danmark," siger Mads T. Nielsen, salgs-, der er udviklings- og ejendomsdirektør for Lidl Danmark, og han tilføjer, at Lidl naturligvis bliver ved med at have almindelige kasselinjer, så kunderne frit kan vælge.   

En løsning med tryghed og fleksibilitet
I Lidls butikker er der altid en medarbejder fysisk til stede i scan-selv-området. Det sikrer både en tryg oplevelse for kunderne og en høj registreringssikkerhed. Kasserne er udstyret med vægtkontrol og en letforståelig skærmløsning, der gør det nemt at scanne både bake-off og frugt og grønt.

“Vi har ønsket at udvikle en løsning, der er let at bruge, uanset om man er 19 eller 90 år. Det skal være nemt, hurtigt og fleksibelt. Jeg er særligt stolt af, at vores løsning har medført mindre svind, hvilket er et område, der har vist sig udfordrende for flere i branchen. Det vidner om, at vores scan-selv-kasser lever op til de højeste standarder i dagligvarehandlen,” siger Mads T. Nielsen.

Siden udrulningen begyndte, har Lidl oplevet høj tilfredshed blandt kunderne og en markant stigning i brugen af kædens loyalitetsapp, Lidl Plus. Andelen af kunder, der bruger app'en, er steget med cirka fem procentpoint i butikker med scan-selv, blandt andet fordi kunderne nu blot kan indtaste deres mobilnummer ved kassen.

“Vi ser tydeligt, at kunderne tager godt imod løsningen. I nogle butikker benytter op mod 75 % af kunderne scan-selv, og vi får mange positive tilbagemeldinger,” siger Mads T. Nielsen.

Scan-selv-løsningen er en del af en større digital satsning hos Lidl, hvor nye teknologier skal gøre indkøbsoplevelsen endnu bedre i fremtiden.

Kontakter

Om Lidl Danmark

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 butikker. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk 

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl får Folkesundhedsprisen 202516.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med prisen skriver Lidl historie, da dagligvarekæden er den første kommercielle aktør, der modtager Folkesundhedsprisen nogensinde. En pris, der er blevet uddelt siden 2004 af Dansk Selskab for Folkesundhed. I begrundelsen står, at prisen er en anerkendelse af Lidls omfattende og målrettede arbejde for at fremme folkesundheden gennem dagligvarehandlen – blandt andet ved at fjerne tobak og nikotin fra hylderne og fremme salget af frugt og grønt.

Kunderne har talt: Lidl giver mest værdi for pengene og leverer bedst på frugt og grønt15.9.2025 09:15:57 CEST | Pressemeddelelse

Lidl er den eneste kæde, der går frem i årets BrancheIndex og vinder igen i kategorien ”Mest værdi for pengene,” samtidig med at kæden får topplacering på frugt og grønt. Ifølge indkøbsdirektør Peer Sandtner betyder anerkendelsen særligt meget for Lidl, da kæden hver dag arbejder for at forene lave priser med ambitionen om at gøre sunde valg mere tilgængelige.

Erfaren butikschef vender hjem: Åbner ny Lidl i Gug15.9.2025 08:26:37 CEST | Pressemeddelelse

Den erfarne butikschef Nikolaj Jensen, der senest har ledet Lidl i Hjørring, står nu klar til at åbne dørene til Lidls nye butik i Gug den 25. september. Han glæder sig til at møde kunderne, skabe en god indkøbsoplevelse og gøre butikken til et naturligt samlingspunkt i lokalområdet. Butikken i Gug bliver en del af Lidls ambition om at udfase tobak og nikotin i alle butikker inden udgangen af 2028.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye