Dagsordensættende indhold og digitalt drevet vækst: TV 2 Danmark leverer solidt i 2024
I 2024 var 9 ud af 10 danskere hver uge i kontakt med TV 2 Danmark og delte de store begivenheder med hinanden, der har præget verdensbilledet og hverdagen: Året blev skudt i gang med et tronskifte, da Dronningen abdicerede. Dokumentarserien ’Den sorte svane’ afslørede samfundsundergravende kriminalitet og en tæt forbindelse mellem den danske under- og oververden. De danske håndboldherrer vandt OL-guld. Europa var fortsat præget af krigen mellem Ukraine og Rusland, og Trump genvandt præsidentembedet i USA.

Danskerne viser TV 2 Danmark stor tillid, og koncernen opnår et tilfredsstillende årsresultat for 2024
- Koncernen runder en milepæl med 4.153 mio. kr. i omsætning
- Væksten drives primært af abonnementsomsætningen, som stiger med 14,7 procent
- Årsresultatet før finansielle poster (EBIT) er 339 mio. kr., svarende til en EBIT-margin på 8,2 procent - en stigning i forhold til 2023
Solidt publicistisk og økonomisk fundament afgørende for fremtidens public service
- På et tidspunkt, hvor verden forandrer sig, og public service for alvor skal vise sit værd, har medarbejderne og ledelsen i TV 2 Danmark på fremragende vis mødt seernes, brugernes og samfundets behov, og navigeret gennem tv- og reklamemarkedets omstilling og teknologiske skift, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, bestyrelsesformand i TV 2 Danmark, og fortsætter:
- TV 2 står publicistisk og økonomisk robust. Det er afgørende for ambitionen om at styrke dansk public service i fremtiden trods opbrud i medievanerne og den intense konkurrence fra de internationale techgiganter.
I det usædvanligt begivenhedsrige 2024, som samtidig var det største sportsår i TV 2s historie, havde TV 2 Play det højeste tidsforbrug blandt streamingtjenester i Danmark. Investeringen i dansk indhold – lige fra nyheder over eksternt producerede serier, aktualitets- og underholdningsprogrammer samt dansk sport, der samler bredt – er på et højt og stigende niveau. Samtidig er virksomheden med en ny teknologistrategi bedre stillet i forhold til at møde de digitale mediebrugeres forventninger.
Vigtigere end nogensinde - stærkeste formidler af dansk indhold
- I 2024 cementerer vi vores position som den stærkeste public service-formidler af nyheder og dansk indhold. Det er vi stolte af. Og det er en position, som er endnu vigtigere end nogensinde før med det pres, der er på frie, uafhængige og kritiske medier. Den demokratiske samtale får ilt af faktabaserede nyheder, oplysning og at vi viser virkeligheden, som den er. Det er vi taknemmelige over, at danskerne kvitterer for, siger Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør i TV 2 Danmark:
- Vores digitale vækst er et resultat af målrettede investeringer i sportsrettigheder og dansk indhold, og hviler på kommerciel og teknologisk udvikling. Det er afgørende, at vi fortsat prioriterer vores strategiske investeringer. Fremtidens public service handler både om at skabe relevant indhold og sikre, at det når bredt ud til alle. Det er grundpillerne i den 2030-koncernstrategi, vi glæder os til at lancere i år.
Se årsregnskabsmeddelelsen her.
Se årsrapporten her.
Nøgleord
Kontakter
TV 2 KommunikationTV 2 Danmark
Tlf:65218000presse@tv2.dkTV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Rolf Sørensen forventer en sen afgørelse i Tour de France på TV 22.6.2025 09:42:26 CEST | Pressemeddelelse
Der venter en sommer med højdramatisk cykelsport på TV 2, hvor Jonas Vingegaard skal have is i maven, hvis han skal slå Tadej Pogacar i Tour de France. Det siger Rolf Sørensen forud for det kommende Critérium du Dauphiné, hvor de to Tour-favoritter også mødes.
Nye afsnit af 'Den sorte svane' kommer på TV 2: Politiets arbejdsmetoder i fokus27.5.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Fortsættelsen til dokumentarserien 'Den sorte svane' er i produktion. De nye afsløringer vil blandt andet omfatte, hvordan politiet har samarbejdet med Amira Smajic og ført hende som meddeler.
TV 2 klar med maratondækning af rekordstor kongelig løbefest26.5.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
TV 2 er igen med hele vejen, når rekordmange danskere 2. pinsedag deltager i Royal Run, hvor der er kongelig deltagelse i alle fem værtsbyer. Morten Ankerdal har skridtet alle ruterne af inden den mere end ti timer lange tv-transmission.
Ny dokumentar udstiller hul i retssikkerheden ved skilsmissesager14.5.2025 12:40:39 CEST | Pressemeddelelse
Krisecentererklæringer, der ikke er undersøgt nærmere, kan være eneste bevis i sager om samvær med børn i skilsmisser, viser ny TV 2-dokumentar.
Tilfredsstillende resultat i 1. kvartal 2025 - TV 2 Play er fortsat den mest sete streamingtjeneste i et kvartal, der er præget af et højt nyhedsforbrug30.4.2025 14:45:11 CEST | Pressemeddelelse
TV 2 har i 1. kvartal 2025 et resultat før finansielle poster (EBIT) på 132 mio. kr., hvilket er 58 mio. kr. højere end 1. kvartal 2024. Omsætningsvæksten er knap otte procent, og TV 2 Play er fortsat den mest sete streamingtjeneste i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum