Flere danskere fravælger amerikanske brands – liiteGuard mærker tendensen

Del

Siden Donald Trumps indsættelse har et stigende antal danskere fravalgt amerikanske varer til fordel for europæiske brands. Danske forbrugere er begyndt at tage bevidste valg om, hvor de placerer deres penge – og det kan det danske sportsbrand liiteGuard tydeligt mærke.

Personer i sportstøj løber udenfor og sidder i hvileposition.
liiteGuard

Efter Donald Trumps indsættelse har liiteGuard mærket en betydelig fremgang i deres omsætning, der er løftet med 72,4%. 

- Vi kan se i vores data, at søgninger efter ‘dansk løbetøj’ og ‘dansk løbemærke’ er støt stigende, og det er noget vi kan mærke. Vi oplever en større interesse for, at vi er et dansk sportsbrand, når vi snakker med kunder, forhandlere og andre interessenter, fortæller Christopher Geertsen, der er CEO hos liiteGuard. 

En del af den globale debat – måske skal vi støtte mere lokalt?
Det er klart at den største årsag til danskernes nuværende forbrugsvaner skyldes den nuværende situation i USA, hvor flere danskere enten vælger at boykotte amerikanske brands, eller måske prøver at se hvilke alternativer der er på det danske og europæiske marked. 

- Hvis man skal sige noget positivt om danskernes forbrugsvaner lige i øjeblikket, så må det være at der er et endnu større fokus på de lokale brands, der virkelig går op i at optimere og nørde de små forskelle, der gør en stor forskel for forbrugerne. Det tror jeg egentlig er meget sundt, da jeg tror det også er en øjenåbner for vores traditionelle købsvaner. I lang tid har store internationale amerikanske virksomheder levet af deres brand - og måske ikke haft samme fokus på at skabe produkter, som prioriterer slutbrugerne.   

Kundens behov i centrum – et stærkere bånd til danske forbrugere
liiteGuards indsigt i danskernes forbrugsmønstre viser en tydelig tendens: Forbrugerne søger i stigende grad brands, der forstår deres behov og deler deres værdier. Det handler ikke kun om produktets funktionalitet, men også om identitet, nærhed og en følelse af fællesskab. Når liiteGuard prioriterer kvalitet, innovation og en ægte forbindelse til sine kunder, skaber det ikke blot loyale brugere – det bliver også en del af en større bevægelse, hvor flere danskere aktivt fravælger amerikanske alternativer til fordel for danske brands, der er skabt med omtanke og passion.

- Vi mærker en tydelig bevægelse, hvor danske forbrugere vælger brands, der ikke blot leverer kvalitet, men også deler deres værdier. Hos liiteGuard har vi fra starten haft et skarpt fokus på at skabe produkter, der gør en reel forskel for vores kunder – og vi kan se, at den tilgang skaber en stærkere relation og loyalitet i en tid, hvor der er meget polarisering, siger Christopher Geertsen.

Nøgleord

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra liiteGuard

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra liiteGuard

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye