Fra hobbyværksted til prisvindende kæde: BCN Autocenter er AutoMester
Det startede i et lille hobbyværksted, hvor en ung Mustafa Bicen rodede med biler sammen med sin far. I dag, i en alder af 33, står han som ejer af BCN Autocenter i Taastrup – nu som en del af den prisvindende AutoMester-kæde, kendt for sit høje serviceniveau og tillid fra kunderne

Mustafa Bicen har arbejdet med biler, siden han som 14-årig hjalp til i sin fars værksted. Benzin løber tilsyneladende i blodet, for flere i familien er passionerede omkring det firhjulede transportmiddel. Og netop den brændende passion gør, at han har tilegnet sig erfaring og færdigheder, der gør ham i stand til at løse opgaver, mange andre mekanikere må give op på.
"Jeg har altid haft olie på fingrene, og jeg har lært alt på den gamle måde – at finde fejl uden maskiner,” fortæller Mustafa Bicen, som ejer BCN Autocenter i Taastrup. Han tilføjer: “Men jeg har også fulgt med udviklingen, for bilerne er meget mere avancerede i dag end for 10-15 år siden. Man skal kunne begge dele for at være med.”
Udover service og reparationer for både private og erhvervskunder tilbyder BCN Autocenter desuden autolakering og bilsalg - alt sammen under samme tag.
Et værksted bygget på tillid
Hos BCN Autocenter mødes kunderne med varme og professionalisme. En massagestol og en kop kaffe eller sodavand hører til oplevelsen, allerede fra man træder ind over dørtærsklen på Vandmestervej, hvor man gerne går den ekstra mil for, at kunderne føler sig godt taget imod. Det er dog især Mustafa Bicens gennemsigtighed, der gør indtryk og tiltrækker kunder fra nær og fjern, vurderer han:
"Mange nye kunder kommer, fordi de har haft dårlige oplevelser andre steder, hvor de har følt sig snydt med lappeløsninger og dyre regninger. Derfor viser jeg altid billeder og videoer af vores arbejde og tager mig tid til at forklare trin for trin, hvad vi har lavet. Det giver kunderne tryghed og sikrer, at de forstår, hvad der er sket med deres bil. Det er jo et tillidsspørgsmål, og det er vigtigt for mig.”
Han går i det hele taget op i detaljer og tager sig tid til at rådgive kunderne - også om forebyggende vedligeholdelse:
"Vi fortæller blandt andet, hvorfor det er en god idé at få bilen sporet hvert eller hvert andet år, så dækkene ikke slides forkert. Små ting som kan spare kunden mange penge i længden."
Et navn, der gør gavn
BCN Autocenter blev en del af AutoMester den 1. januar 2025, og det har allerede båret frugt.
"En kunde så, at vi var blevet AutoMester, og kom forbi for at få skiftet tandrem. Han var så glad for oplevelsen, at han nu er fast kunde. Det betyder meget for mig at være en del af en kæde, der har vundet prisen som 'Årets Værkstedskæde' fire gange. Det er også med til at give kunderne en tryghed, og så gør det mig stolt at være en del af det," siger Mustafa Bicen, der har glædet sig til, at det nye arbejdstøj kom, så han får det velkendte orange logo på brystet.
Som en del af AutoMester kan værkstedsejeren trække på 30 års erfaring og kædens fællesskab af næsten 400 værksteder, der ser hinanden som kolleger frem for konkurrenter.
"Det er jo deres gode arbejde, der gør, at kunderne forbinder AutoMester med kvalitet og ordentlighed. Og så er det fedt med et stærkt sammenhold, hvor man kan hjælpe hinanden. Hvor andre værksteder kan sende deres kunder hen til os, fordi vi tilbyder autolakering til skarpe priser, eller hvor jeg kan ringe og spørge om hjælp, hvis man har en udfordring," fortæller han.
Mustafa Bicen drømmer om selv at invitere flere med ind i fællesskabet. Han håber nemlig på, at han snart kan få en lærling på værkstedet, hvor han i dag har tre ansatte:
"Det er ikke alle, der kan blive mekanikere. Det kræver hårdt arbejde, men det er også en branche, hvor man aldrig bliver færdig med at lære. Og jeg er selv så utroligt glad for mit valg, så det vil jeg gerne give videre."
Nøgleord
Kontakter
Lena Britt PedersenMarketing ManagerAutoMester ApS
Tlf:+ 45 63 41 89 88lena.pedersen@automester.dkBilleder
Om AutoMester
AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer.
Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Ny AutoMester vil ændre synet på bilbranchen13.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danskere har fordomme om mekanikere - og Jonas Andersen giver dem ret. Han har selv set værksteder, hvor det handler mere om samlebånd og profit end kunderne. Netop derfor er filosofien i hans værksted helt anderledes. “Jeg forsøger altid at gøre noget ekstra”
Første AutoMester-hold gennemfører svendeprøven i Skjern9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Der er rift om fremtidens mekanikere, der skal kunne håndtere hele bilparken og kundernes bekymringer. I tæt samarbejde med værkstedsindehaverne er et nyt hold klar, fortæller uddannelseschef
Pers Auto bliver en del af Autocentrum Rudkøbing8.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jesper Ejlersen har overtaget værkstedet på Mjølbyvej. Det bliver markeret med åbent hus d. 10. oktober, hvor kunder inviteres forbi det nyistandsatte værksted, der er bygget på fællesskab
Uldum Auto lytter til byen: Sætter strøm til værkstedet30.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
39-årige Claus Lauritzen har altid været klar over, at han skulle lave biler som sin onkel. Men at bilerne skulle køre på el, havde han ikke forestillet sig, da drømmen først spirede. Nu bliver hans værksted en del af AutoMester E+ og dermed også bedre rustet til at håndtere kundernes el- og hybridbiler
Claus’ værksted brændte - nu er han tilbage30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
KP Biler brændte ned for to år siden. Siden da har Claus Pedersen drevet forretningen videre hos en god kollega. Nu er han tilbage på hjemmebane i et nyt og miljørigtigt værksted. “Det kunne kun lade sig gøre, fordi alle kunder fulgte med”
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

