Fra hobbyværksted til prisvindende kæde: BCN Autocenter er AutoMester
Det startede i et lille hobbyværksted, hvor en ung Mustafa Bicen rodede med biler sammen med sin far. I dag, i en alder af 33, står han som ejer af BCN Autocenter i Taastrup – nu som en del af den prisvindende AutoMester-kæde, kendt for sit høje serviceniveau og tillid fra kunderne

Mustafa Bicen har arbejdet med biler, siden han som 14-årig hjalp til i sin fars værksted. Benzin løber tilsyneladende i blodet, for flere i familien er passionerede omkring det firhjulede transportmiddel. Og netop den brændende passion gør, at han har tilegnet sig erfaring og færdigheder, der gør ham i stand til at løse opgaver, mange andre mekanikere må give op på.
"Jeg har altid haft olie på fingrene, og jeg har lært alt på den gamle måde – at finde fejl uden maskiner,” fortæller Mustafa Bicen, som ejer BCN Autocenter i Taastrup. Han tilføjer: “Men jeg har også fulgt med udviklingen, for bilerne er meget mere avancerede i dag end for 10-15 år siden. Man skal kunne begge dele for at være med.”
Udover service og reparationer for både private og erhvervskunder tilbyder BCN Autocenter desuden autolakering og bilsalg - alt sammen under samme tag.
Et værksted bygget på tillid
Hos BCN Autocenter mødes kunderne med varme og professionalisme. En massagestol og en kop kaffe eller sodavand hører til oplevelsen, allerede fra man træder ind over dørtærsklen på Vandmestervej, hvor man gerne går den ekstra mil for, at kunderne føler sig godt taget imod. Det er dog især Mustafa Bicens gennemsigtighed, der gør indtryk og tiltrækker kunder fra nær og fjern, vurderer han:
"Mange nye kunder kommer, fordi de har haft dårlige oplevelser andre steder, hvor de har følt sig snydt med lappeløsninger og dyre regninger. Derfor viser jeg altid billeder og videoer af vores arbejde og tager mig tid til at forklare trin for trin, hvad vi har lavet. Det giver kunderne tryghed og sikrer, at de forstår, hvad der er sket med deres bil. Det er jo et tillidsspørgsmål, og det er vigtigt for mig.”
Han går i det hele taget op i detaljer og tager sig tid til at rådgive kunderne - også om forebyggende vedligeholdelse:
"Vi fortæller blandt andet, hvorfor det er en god idé at få bilen sporet hvert eller hvert andet år, så dækkene ikke slides forkert. Små ting som kan spare kunden mange penge i længden."
Et navn, der gør gavn
BCN Autocenter blev en del af AutoMester den 1. januar 2025, og det har allerede båret frugt.
"En kunde så, at vi var blevet AutoMester, og kom forbi for at få skiftet tandrem. Han var så glad for oplevelsen, at han nu er fast kunde. Det betyder meget for mig at være en del af en kæde, der har vundet prisen som 'Årets Værkstedskæde' fire gange. Det er også med til at give kunderne en tryghed, og så gør det mig stolt at være en del af det," siger Mustafa Bicen, der har glædet sig til, at det nye arbejdstøj kom, så han får det velkendte orange logo på brystet.
Som en del af AutoMester kan værkstedsejeren trække på 30 års erfaring og kædens fællesskab af næsten 400 værksteder, der ser hinanden som kolleger frem for konkurrenter.
"Det er jo deres gode arbejde, der gør, at kunderne forbinder AutoMester med kvalitet og ordentlighed. Og så er det fedt med et stærkt sammenhold, hvor man kan hjælpe hinanden. Hvor andre værksteder kan sende deres kunder hen til os, fordi vi tilbyder autolakering til skarpe priser, eller hvor jeg kan ringe og spørge om hjælp, hvis man har en udfordring," fortæller han.
Mustafa Bicen drømmer om selv at invitere flere med ind i fællesskabet. Han håber nemlig på, at han snart kan få en lærling på værkstedet, hvor han i dag har tre ansatte:
"Det er ikke alle, der kan blive mekanikere. Det kræver hårdt arbejde, men det er også en branche, hvor man aldrig bliver færdig med at lære. Og jeg er selv så utroligt glad for mit valg, så det vil jeg gerne give videre."
Nøgleord
Kontakter
Lena Britt PedersenMarketing ManagerAutoMester ApS
Tlf:+ 45 63 41 89 88lena.pedersen@automester.dkBilleder
Om AutoMester
AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer.
Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Fra millionordrer til motorhjelm: “Ibo” er stolt værkstedsejer31.3.2025 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Det kan umiddelbart være svært for de fleste at forstå, hvorfor man skifter en velbetalt stilling i Novo Nordisk ud med at blive værkstedsejer. Men for 35-årige Ibrahim Ittaouil fra Glostrup handler det om et behov for at skabe med hænderne, kærligheden til det gode håndværk og ikke mindst relationen med de lokale kunder. Det lærte han for alvor, da livet slog fra sig
Ordblindhed blev værkstedsejerens vej til succes14.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Martin Jensen havde svært ved at læse og skrive i folkeskolen og blev i stedet skarp til at fikse cykler og knallerter for skolekammeraterne. I dag ejer han Janderup Autoservice, et 570 kvadratmeter stort autoværksted, der som AutoMester E+ nu også er uddannet i at håndtere el- og hybridbiler
Brian har været mekaniker i 40 år, nu laver han værkstedet om6.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Online booking, nyt logo og arbejdstøj samt flere tiltag der er lidt grønnere end alternativet. Det er den nye virkelighed for Åbyhøj Autoservice, der bliver AutoMester E+ for klimaets, sønnens og kundernes skyld
Lokal AutoMester gearer op på elbiler4.11.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Efter 15 år som lokal AutoMester bliver Mads Thomsens værksted AutoMester E+. Med øget fokus på el- og hybridbiler samt øget miljøansvar er værkstedet klar til fremtiden. “Vi kan også håndtere elbiler, og det vil jeg da gerne skilte med,” fortæller han
En tilfældig praktikplads blev til 25 års jubilæum1.11.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nok var det tilfældigt, at Susan Madsen havnede hos AutoMester i virksomhedspraktik, men hun har ikke set sig tilbage siden. Det høster rosende ord fra kollegerne at være et levende bevis på, at den loyale medarbejder stadig findes: “Hun er uundværlig”
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum