hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.

Walkman’en sad i bæltet, mullet’en var velfriseret, og buksebenene var stoppet ned i hvide tennissokker. Det var tiden med løse tracksuits og VHS-bånd afspillet på flimrende TV. Det var EM ’88 og en vovet dansk landsholdsholdstrøje, som aldrig blev genoptrykt – før nu.
For første gang i 37 år relancerer hummel og DBU nemlig den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland, der blev båret af profiler som Michael Laudrup, Morten Olsen og Preben Elkjær.
”Efter stor efterspørgsel fra de danske fans er vi glade for, at vi endelig kan bringe den ikoniske landsholdstrøje fra EM ’88 tilbage. Selvom det ikke blev til store resultater i netop denne trøje, så blev trøjen alligevel et symbol på en æra, der var med til at sætte Danmark og dansk fodbold på verdenskortet. Derfor fortjener fansene også muligheden for at genskabe minderne og iklæde sig en del af landsholdets stolte historie,” udtaler hummels marketingdirektør, Morten Lund.
Trøjen blev lanceret op til EM i 1988 i Tyskland. Her havnede Sepp Pionteks tropper i dødens pulje med Spanien, Italien og værtsnationen Vesttyskland og måtte rejse hjem efter gruppespillet med nul point og en målscore på 2-7.
Sidenhen blev trøjen brugt i kvalifkationen til VM 1990, men trods tre sejre i gruppen mod Bulgarien, Grækenland og Rumænien, kvalificerede Danmark sig ikke.
”EM i 1988 var en resultatmæssig skuffelse, men også starten på en ny æra for dansk landsholdsfodbold. Sammen med hummel er vi stolte over at bringe denne trøje tilbage – ikke blot som en hyldest til de spillere, der bar den dengang, men også som en påmindelse om en æra, der banede vejen for dansk fodbolds fremtid. Vi håber, at fansene vil tage godt imod den og genopleve en vigtig periode i landsholdets historie,” siger Birgitte Mabeck, kommerciel direktør i DBU.
Den relancerede ’88-trøje kan købes online på landsholdshoppen.dk og hos udvalgte danske forhandlere fra den 13. marts 2025.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Herrelandsholdet spiller i kvindernes EM-trøje som hyldest i Parken6.6.2025 11:00:07 CEST | Pressemeddelelse
Når Danmark i morgen møder Nordirland i Parken, vil det danske herrelandshold træde på banen iført en helt særlig spillertrøje – nemlig Kvindelandsholdets nye EM-trøje. Initiativet er en hyldest og lykønskning til Kvindelandsholdet, der denne sommer deltager i EM-slutrunden i Schweiz.
hummel leverer stærkt comeback og forbedrer bundlinjen med over 100 millioner kroner2.6.2025 10:00:17 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel afslutter 2024 med en ny omsætningsrekord på 2,433 mia. kr. og en stærk forbedring af bundlinjen. Et skærpet fokus på kerneforretningen har været afgørende for, at resultatet før skat er forbedret med 109 millioner kroner sammenlignet med 2023.
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
Fra isen til grønsværen: Grønland og hummel lancerer unik landsholdstrøje inspireret af indlandsisen17.1.2025 10:00:07 CET | Pressemeddelelse
Midt i en global politisk kamp om verdens største ø præsenterer det danske sportsbrand hummel og Grønlands Fodboldforbund (KAK) nu landets nye 2025 udebanetrøje. Trøjen er designet som et symbol på styrke, fællesskab og stolthed og henter sin inspiration fra den enestående indlandsis, der præger både naturen og kulturen i Grønland.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum