Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker

Del

Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.

Lasse Haakonsson, kategoridirektør i Coop
Lasse Haakonsson, kategoridirektør i Coop Coop Danmark

Coops cykelsalg er især foregået online de seneste 10 år, men nu kommer danskerne til at møde de ikoniske Mustang-cykler i de fysiske butikker i langt højere grad. Mustang-cyklerne bliver nemlig lanceret i Coops butikker i disse dage; i første omgang drejer det sig om 100 udvalgte butikker, der får et cykelsetup. Det er hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen. Planen er, at endnu flere butikker i fremtiden skal sælge cykler.

Lasse Haakonsson, kategoridirektør i Coop, siger:

”I Danmark har vi en lang og velkendt cykeltradition. Og Mustang er med sine klassiske hverdagscykler, som snart har eksisteret 80 år, en del af den tradition. Det er kvalitetscykler til en rimelig pris, der står i mange garager og cykelskure i hele landet. Jeg er glad for, at cyklerne nu kommer ud i vores butikker, for det er i mine øjne det mest legendariske cykel-brand i Danmark, og Mustang fortjener en plads i vores butikker.”

I forbindelse med lanceringen af Mustang-cyklerne i Coops butikker, vil der i de kommende måneder være gode tilbud på cykler til både børn og vokse. Og med foråret på trapperne er der derfor god grund til at besøge en af de mange butikker med cykelsalg i den kommende tid ifølge Lasse Haakonsson.

Stigende interesse for elcykler

Både produktion, import og salg af elcykler er steget markant de seneste 15 år i Danmark. Og tal fra Vejdirektoratet viser, at elcyklen i de kommende år kan overhale den traditionelle cykel i popularitet.

I Coop mærker man også den stigende interesse for de elektriske cykler. Hvor Coop i 2010 solgte stort set ingen elcykler, nærmer salget af elcykler sig i dag næsten 25 procent af det samlede antal cykelsalg, det er både hverdagscykler, mountainbikes og ladcykler fra Mustang.

80 år med kvalitet og sikkerhed i højsædet

Den klassiske cykel fra Mustang så dagens lys i 1945 og har fra første dag været kendetegnet ved høj kvalitet og sikkerhed. Cyklerne skal gennemgå 40 strenge tests, før de kan blive solgt. De testes for funktionalitet, holdbarhed og sikkerhed, så de kan klare det daglige slid, og så alle i familien kan være trygge ved at benytte cyklerne. Styr og sadelpind udsættes for mindst 200.000 tryk, mens forgaflen testes med 100.000 belastninger. Bremserne afprøves både i tørt og vådt føre for at sikre en pålidelig bremseevne.

Cyklerne fra Mustang er altid monteret med forseglet kranksæt, rustfri eger, sadelpind i aluminium, gear fra førende gearproducenter, letløbende aluminiums nav og dobbeltbundede aluminiumsfælge. Desuden bruges der rustfri bolte og møtrikker, og mange af cyklerne er monteret med justerbart styr og komfortabel sadel.

Kontakter

Billeder

Lasse Haakonsson, kategoridirektør i Coop
Lasse Haakonsson, kategoridirektør i Coop
Coop Danmark
Download
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop Danmark
Download
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop Danmark
Download
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop Danmark
Download
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop Danmark
Download
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop Danmark
Download
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop lancerer Mustang i 100 butikker
Coop Danmark
Download

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye