Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.

"Hos ROTATE har vi altid haft et mål om at fremhæve og styrke kvinder gennem vores designs – uanset om det er en pailletkjole eller en fodboldtrøje. Derfor er vi stolte af at samarbejde med hummel og DBU om at skabe en ny spillertrøje til det danske kvindelandshold. Vi fejrer holdets præstationer på banen og skaber samtidig en platform, hvor vi kan udbrede et vigtigt budskab om kvindelig empowerment. Vi håber, at partnerskabet vil inspirere en ny generation af unge kvinder til at forfølge deres drømme, stå ved deres værdier og samarbejde, udtaler Thora Valdimars og Jeanette Madsen,” Co-Creative Directors, ROTATE.
Den nye landsholdstrøje fra ROTATE og hummel, der kommer i aktion til kampen mod Italien den 8. april i Herning, kombinerer klassiske fodboldæstetikker med et moderne design. Sættet består af en rød, hvid og sort spillertrøje med hummels velkendte vinkelmønster, som hylder de rød-hvide farver fra det danske landshold.
Ud over spillertrøjen lanceres en eksklusiv livsstilskollektion, der blandt andet byder på ikoniske statement styles som et rødt tracksuit med ROTATEs karakteristiske silhuet og matchende wide-leg underdel. Hertil præsenteres også en oversize half-zip sweater i tidløs sort samt klassiske hvide sportssokker med ROTATEs ikoniske ‘R’-logo.
"Dette partnerskab er et perfekt eksempel på, hvordan sport og mode kan smelte sammen og skabe noget helt unikt. Med vores store passion for fodbold er vi stolte af at arbejde sammen med ROTATE og DBU om en landsholdstrøje, der ikke alene understøtter toppræstationer på banen, men også sender et stærkt signal om kvindelig empowerment. Vi håber, at partnerskabet vil inspirere både spillere og fans til at følge deres ambitioner med mod og selvtillid," udtaler hummels marketingdirektør, Morten Lund.
Det nye partnerskab vækker også stor glæde hos DBUs kommercielle direktør, Birgitte Mabeck.
"Kvindefodbold er i øjeblikket den hurtigst voksende sportsgren i Danmark, og dette partnerskab er en fejring af sportens positive udvikling. Samarbejdet med hummel og ROTATE giver os mulighed for at afspejle ambitionen og ånden i det danske kvindelandshold, samtidig med at vi bringer nye, innovative perspektiver ind i fodboldverdenen. Sammen stræber vi efter at engagere et bredt og mangfoldigt publikum og øge synligheden og betydningen af kvindefodbolden. Vi er stolte over at være en del af et partnerskab, der inspirerer kommende generationer af både spillere og fans."
Kollektionen lanceres den 6. marts 2025 og vil være tilgængelig i alle størrelser til kvinder, mænd og børn via ROTATEs, hummels og DBUs egne salgskanaler samt udvalgte danske forhandlere.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Herrelandsholdet spiller i kvindernes EM-trøje som hyldest i Parken6.6.2025 11:00:07 CEST | Pressemeddelelse
Når Danmark i morgen møder Nordirland i Parken, vil det danske herrelandshold træde på banen iført en helt særlig spillertrøje – nemlig Kvindelandsholdets nye EM-trøje. Initiativet er en hyldest og lykønskning til Kvindelandsholdet, der denne sommer deltager i EM-slutrunden i Schweiz.
hummel leverer stærkt comeback og forbedrer bundlinjen med over 100 millioner kroner2.6.2025 10:00:17 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel afslutter 2024 med en ny omsætningsrekord på 2,433 mia. kr. og en stærk forbedring af bundlinjen. Et skærpet fokus på kerneforretningen har været afgørende for, at resultatet før skat er forbedret med 109 millioner kroner sammenlignet med 2023.
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Fra isen til grønsværen: Grønland og hummel lancerer unik landsholdstrøje inspireret af indlandsisen17.1.2025 10:00:07 CET | Pressemeddelelse
Midt i en global politisk kamp om verdens største ø præsenterer det danske sportsbrand hummel og Grønlands Fodboldforbund (KAK) nu landets nye 2025 udebanetrøje. Trøjen er designet som et symbol på styrke, fællesskab og stolthed og henter sin inspiration fra den enestående indlandsis, der præger både naturen og kulturen i Grønland.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum