Lidl satser stort i Storkøbenhavn: Hæver grundlønnen til butikschefer og vil bygge endnu flere butikker
Lidl tager endnu et skridt i en større strategisk satsning i Københavnsområdet, hvor man allerede har investeret massivt i nye butikker. Det betyder helt konkret, at dagligvarekæden vil investere i flere butikker samt tage nye økonomiske værktøjer i brug for at tiltrække de bedste butikschefer. Helt konkret tilbyder Lidl 5000 kr. i stedtillæg om måneden til nye butikschefer.

Lidl har de seneste år satset stort på at øge tilgængeligheden med flere butikker i København, og nu er man klar til at gå endnu længere for at tiltrække de bedste medarbejdere og skabe de bedste butikker med en god indkøbsoplevelse.
Det er dog kun muligt at skabe de bedste butikker og den gode kundeoplevelse, hvis man har de bedste medarbejdere. Derfor introducerer Lidl nu et økonomisk værktøj, der skal gøre kæden mere konkurrencedygtig og attraktiv overfor branchens bedste butikschefer:
”Vi vil fremover tilbyde et stedtillæg på 5.000 kroner om måneden ekstra til vores butikschefer indenfor Ring 4 i København. Vi er sikre på, at vi med et stedtillæg, en i forvejen attraktiv løn, firmabil og gode karrieremuligheder vil kunne tiltrække de bedste butikschefer til vores butikker,” siger HR-direktør i Lidl, Hauke Daene.
Lidl vil fortsætte ekspansion i København
Lidl er en veletableret spiller i den danske detailhandel med tyve år i Danmark. I de senere år er dagligvarekæden lykkedes med at udbygge sit butiksnet betragteligt i hovedstaden, men har planer om endnu flere butikker i Storkøbenhavn.
”Vi forventer at åbne mange nye butikker i de kommende år, og inden for en kort årrække vil vi gerne udvide med flere butikker i hovedstaden. Vores ambition er at gøre det endnu nemmere for københavnerne at handle hos os. Vi har haft et stort fokus på de store byer de seneste par år, hvor vi generelt har øget tilgængeligheden betragteligt. Vi mener, at vi har et uudnyttet potentiale og går nu et gear op for at udbygge vores position i København, sådan at hovedstadens borgere vil få en endnu bedre indkøbsoplevelse, når de kigger forbi den lokale Lidl,” siger Mads T. Nielsen, udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl.
Men det er ikke kun i antallet af butikker, at Lidl har markeret sig. Dagligvarekæden sender et tydeligt signal om, at man vil tage ansvar for sine kunders sundhed og give københavnerne muligheden for at handle sundere i detailkædens butikker, fx med udfasning af tobak- og nikotinprodukter og en aldersgrænse på salg af energidrik. Tiltag, som kæden tror på giver succes, og som er med til at differentiere kæden i København.
”Kunderne vil gerne have muligheden for at handle sundere og mere plantebaseret – og det kan de i den grad hos os. Vi kan se, at vores kunder i København er glade for vores mange plantebaserede valgmuligheder, og vi har fået rigtig god opbakning til vores udfasning af tobak- og nikotinprodukter,” siger Mads T. Nielsen.
Lidl har allerede 23 antal butikker i hovedstaden, og hvis man tager hele hovedstadsområdet med, er de oppe på 48.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkOm Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
Lidl får Folkesundhedsprisen 202516.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med prisen skriver Lidl historie, da dagligvarekæden er den første kommercielle aktør, der modtager Folkesundhedsprisen nogensinde. En pris, der er blevet uddelt siden 2004 af Dansk Selskab for Folkesundhed. I begrundelsen står, at prisen er en anerkendelse af Lidls omfattende og målrettede arbejde for at fremme folkesundheden gennem dagligvarehandlen – blandt andet ved at fjerne tobak og nikotin fra hylderne og fremme salget af frugt og grønt.
Kunderne har talt: Lidl giver mest værdi for pengene og leverer bedst på frugt og grønt15.9.2025 09:15:57 CEST | Pressemeddelelse
Lidl er den eneste kæde, der går frem i årets BrancheIndex og vinder igen i kategorien ”Mest værdi for pengene,” samtidig med at kæden får topplacering på frugt og grønt. Ifølge indkøbsdirektør Peer Sandtner betyder anerkendelsen særligt meget for Lidl, da kæden hver dag arbejder for at forene lave priser med ambitionen om at gøre sunde valg mere tilgængelige.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum