tjæpt rykker ind, hvor Express siger farvel
Efter godt et år med Express på Blegdamsvej i København raffineres konceptet, som fra april vil ændre navn og blive kendt som tjæpt. Den karakteristiske lyserøde farve forbliver, men butikken får en markant opgradering med større udvalg af convenience og et fokus på at gøre indkøbet endnu nemmere end sin forgænger.

Kort før årsskiftet til 2024 slog Express dørene op i et mindre butikslokale på Østerbro. Lidt længere nede ad vejen boede, og bor forsat, en stor og veletableret Netto-kollega med det fulde og velkendte sortiment, hvorfor Express i stil, tone og koncept skulle være et hurtigere alternativ til storesøster-butikken. Efterspørgslen er der, og potentialet er stort, men endnu ikke forløst.
Derfor bliver konceptet over en bred kam nu justeret, og som navnet lægger op til, skal det gøres endnu nemmere og hurtigere at være kunde i tjæpt.
- Efter et lærerigt år tager vi alt det bedste med fra Express og forbedrer de steder, hvor vi vurderer, det er nødvendigt, så vi i endnu højere grad kan imødekomme kundernes behov og ønsker. Det betyder, at vi har skåret antallet af dagligvarer markant ned for at gøre valget mere simpelt og hurtigere - ikke ved at fjerne rugbrød og vaskemiddel, men ved at reducere valgmulighederne indenfor de to varetyper. Til gengæld har vi skruet op for antallet af convenience-måltider – både dem, der er klar til at tage med på farten, men også retter klar til at opvarme derhjemme, siger Braw Bakir, EVP i Salling Group.
Kunderne vil blive mødt af frisksmurte sandwich, salater og hurtig mad til farten, samt tapasanretninger, stort udvalg af specialøl, færdigretter fra Løgismose og måltidskasser fra Skagen Food. Og så vil der også være lidt til den søde tand med et stort udvalg af bland-selv-slik.
tjæpt vil også tilbyde friskbrygget kaffe og et brødudvalg med morgenboller og croissanter fra bake-off. Derudover et bredere og nøje udvalgt sortiment af drikkevarer. Alt sammen defineret og sammensat af salgserfaring fra Express.
- Kunderne efterspørger fortsat det hurtige og nemme måltid og ønsker at komme hurtigt igennem hverdagens indkøb – det skal vi favne og tilbyde på en ny, bedre og inspirerende måde. Derfor glæder vi os til at tage hul på ombygningen og skabe et helt nyt udtryk om end i samme lyserøde toner, som kunderne forhåbentlig vil synes om, siger Braw Bakir.
Med den gode placering i hjertet af Østerbro ved Trianglen er det også forhåbningen, at mange kan se værdien i hurtigt indkøb inden en tur i eksempelvis Fælledparken, hvor man kan forsyne sig med en hurtig snack, en læskedrik eller andre kolde forsyninger fra tjæpts store udvalg af specialøl.
tjæpt vil foruden to betjente kasser have scan-selv-betalingsbetalingsløsninger til de kunder, som ønsker at springe køen over.
Sidste åbningsdag for Express er d. 22. februar, hvorefter ombygningen går i gang. Forventeligt slår tjæpt dørene op d. 3. april
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Netto, Bilka og føtex klar præsenterer nyt og innovativt kødprodukt med flere fordele10.1.2025 08:40:00 CET | Pressemeddelelse
Et alternativ til det velkendte og populære hakkede oksekød er fra næste uge at finde i Salling Groups butikker. En smagfuld fusion af hakket oksekød og kyllingekød er resultatet af grundig produktinnovation, som tilsammen giver et produkt, der fås for første gang i Danmark fra uge tre.
Donation fra Salling Groups kunder: Julemærkehjemmene modtager over en million kroner for Tinka-nissehuer20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden november har kunderne kunne købe Tinka-nissehuer i Bilka, BR og føtex. Huerne har i år været så populære, at Salling Group har overrakt en check på 1.250.000 kroner på vegne af kunderne til Julemærkehjemmene.
føtex og Bilka indgår historisk partnerskab med Tjele Gods: Vil sætte ekstra skub i økologien13.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Økologiske varer fra Tjele Gods kommer fremover til at pryde hylderne i alle føtex og Bilka butikker. Tjele Gods er ved at skabe Danmarks førende økologiske landbrug, og samarbejdet passer derfor perfekt til føtex og Bilkas ambitioner om at udvide det økologiske varesortiment
Netto og Bilka vinder fornemme vegetariske priser27.11.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Bilka løber med førstepladsen i ‘Bedst-i-pris', når det handler om plantebaserede varer, mens Netto vinder ‘Årets plantebaserede discountsupermarked’. Kåringer, som Dansk Vegetarisk Forening står bag.
Nyt madspildspartnerskab skal redde 6,5 millioner måltider årligt26.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
FødevareBanken og Salling Group lancerer MadPlus – et landsdækkende initiativ til bekæmpelse af madspild med en ambition om at inkludere hele detailhandlen i Danmark fra 2026.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum