To lokale produkter fra Lidls populære En Bid af Danmark-serie er nomineret til prestigefyldt europæisk pris
Når de bedste private label-produkter i Europa skal kåres, har Lidl endnu en gang flere produkter med på nomineringslisten. En klassisk sennep fra Bornholms Oliemølle og en økologisk jordbæris fra Skarø Is – begge fra kædens En Bid af Danmark-serie - er med i finalen.

Hvert år kårer branchemagasinet European Supermarket Magazine de bedste private label-produkter i detailhandlen på tværs af en række europæiske lande – og Lidl Danmark markerer sig endnu en gang. I år har kæden to produkter fra sin En Bid af Danmark-serie nomineret. Denne gang drejer det sig om klassisk sennep fra Bornholms Oliemølle og økologisk jordbæris fra Skarø Is, og de er nomineret i henholdsvis kategorierne ‘Sauces and Condiments’ og ‘Dessert Products’.
Det glæder naturligvis producenterne, der begge leverer produkter til Lidls private label-serie, som udelukkende består af friske råvarer af højeste kvalitet fra lokale, danske leverandører. Hos Bornholms Oliemølle er de glade for, at deres store fokus på kvalitet bliver bemærket i udlandet.
"Det betyder alverden for os at få international anerkendelse. Vi er stolte af, at vores sennep, lavet på bornholmske sennepsfrø, bornholmsk øl og vores egen rapskimolie, bliver fremhævet for sin kvalitet. Det viser, at vi kan levere tårnhøj kvalitet uden at gå på kompromis med de danske råvarer, der er hjertet i vores produkt og i vores tætte samarbejde med Lidl," siger Henrik Kai Hansen, direktør i Bornholms Oliemølle.
"Det er en anerkendelse af dansk kvalitet og håndværk”
Det er ikke første gang, at Skarø Is løber med international opmærksomhed for sine fristende isprodukter. I 2023 vandt den sydfynske virksomhed kategorien ‘Frozen Foods’ med sin økologiske vaniljeis, som forhandles i Lidl. Her roste dommerne produktet for dets innovative take på en vaniljeis og hyldede den for naturlig smag og cremet tekstur. Ejer af Skarø Is, Martin Jørgensen, er glad for international anerkendelse endnu en gang.
"Det er fantastisk at se vores jordbæris blive anerkendt på europæisk plan. Vi har arbejdet målrettet for at skabe et produkt, hvor solmodne danske jordbær virkelig skinner igennem helt uden koncentrater. Det har altid været vores drøm at blive danskernes foretrukne is, men det er vildt at få international anerkendelse, og det ville aldrig være blevet en realitet uden det gode samarbejde med Lidl."
Lidl har i år opnået nomineringer i to stærkt konkurrenceprægede kategorier, hvor kvalitet, innovation og lokal forankring er i centrum, og det glæder viceindkøbsdirektør naturligvis, Khalil Jehya Taleb.
"Vi er utroligt stolte over at være nomineret til European Private Label Awards igen i år. Det er en anerkendelse af dansk kvalitet og håndværk, som vores leverandører leverer hver dag. Vi arbejder målrettet på at udvikle private label-produkter, der giver forbrugerne adgang til høj kvalitet til gode priser og disse nomineringer bekræfter endnu en gang, at vi er på rette vej."
Vinderne af European Private Label Awards 2025 bliver offentliggjort i marts.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum