Dagrofa rykker Aarstidernes økologiske kvalitetsvarer ind i MENY
Senere på året vil MENY-butikker over hele landet kunne tilbyde Aarstidernes økologiske kvalitetsvarer og private label-produkter eksklusivt til sine kunder.

Som et resultat af Dagrofas køb af Aarstiderne i slutningen af 2024, vil MENY-kunder senere på året få glæde af Aarstidernes sortiment af økologisk frugt og grønt samt andre specialprodukter, som vil blive samlet i en nyudviklet Aarstiderne shop-in-shop eksklusivt i MENY.
Tiltaget er det første i en række af tiltag som Dagrofa og Aarstiderne i samarbejde kommer til at tilbyde kunderne. Arbejdet og planerne pågår i øjeblikket. Tendensen går mod, at danskerne ønsker at bruge mindre tid i køkkenet, men uden at gå på kompromis med kvaliteten. Den dagsorden spiller samarbejdet mellem Dagrofa og Aarstiderne godt ind i.
Fokus på økologi og kvalitet
Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa, der står bag MENY, ser store perspektiver i samarbejdet:
”Vi ser virkelig frem til at få bredt Aarstiderne ud til endnu flere danskere. Fokus på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger er en vigtig del af vores nye offensive strategi, "Gro´27 - vækst på vores måde". Derfor glæder jeg mig over, at vi nu kan komme i gang. Aarstidernes shop-in-shop eksklusivt i MENY, og tilsvarende private label-serie eksklusivt for MENY, giver rigtig god mening i den henseende. For vi vil være bedst i Danmark på økologi, danske varer og højkvalitetsvarer. Dette er bare første skridt.”
Kædedirektør i MENY, Richo Boss, er ligeledes begejstret over udsigten til at få Aarstiderne ind i MENY og dermed få endnu flere kvalitetsvarer på hylderne:
”I MENY ser vi os selv som Danmarks Madmarked, og jeg er meget glad for, at vi får muligheden for at lægge kvadratmeter til produkter fra Aarstiderne. Vi er lige blevet kåret til Årets Supermarked af B.T.s læsere for andet år i træk. Det at blive bedømt så flot af vores kunder forpligter; vi skal hele tiden udvikle os og kunne levere de bedste varer til vores kunder – her passer Aarstiderne perfekt ind, og vi får mulighed for at lægge endnu et lag på. Vi får en række gode og helt unikke varer, som danskerne ikke kan få andre steder i dagligvarehandlen, og de bidrager til vores i forvejen store sortiment. Jeg glæder mig til at se Aarstidernes produkter i MENY.”
Aarstiderne når nye højder
Hos Aarstiderne ser man samarbejdet som en naturlig udvikling i ambitionen om at bringe økologisk kvalitet til flere:
"Vi har i Aarstiderne længe ønsket at komme tættere på kunderne og gøre vores kvalitetsprodukter let tilgængelige i en travl hverdag. Det bliver muligt nu, hvor vores økologiske frugt, grønt og andre specialvarer får plads i MENY-butikker over hele landet. Med vores produkter på hylderne og en shop-in-shop eksklusivt i MENY er vi med til at give kunderne en unik indkøbsoplevelse, der gør det nemt og inspirerende at vælge en grønnere hverdag og livsstil,” siger Heidi Boye, CEO i Aarstiderne.
Samme høje kvalitet – nu tættere på dig
Aarstidernes produkter i MENY vil fortsat være 100 % økologiske og holde samme høje kvalitet, som kunderne kender fra måltidskasserne og dagligvarerne på aarstiderne.com.
Dagrofas opkøb af Aarstiderne
I november 2024 opkøbte Dagrofa Aarstiderne, og handlen blev endeligt godkendt af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i december samme år. Dagrofa ejer flere supermarkedskæder, herunder MENY, Let-Køb og Min Købmand, samt engrosforretningen Dagrofa Foodservice.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder

Om Dagrofa
Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Hård kamp om de unge: Dagrofa tager nye skridt for at hente talenterne15.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Med mere end 112.000 fuldtidsansatte i detailhandlen, er der konstant brug for nye talenter. Årgangene bliver mindre og mange andre brancher kæmper om de samme unge. Derfor skruer Dagrofa op for jagten på talenter med en række tiltag.
Ny undersøgelse: MENY kåres som Danmarks stærkeste dagligvarebrand13.9.2025 07:30:04 CEST | Pressemeddelelse
Efter næsten et årti år med konstante forbedringer, indtager MENY nu førstepladsen, som danskernes stærkeste supermarkedsbrand. MENY skubber dermed Rema 1000 ned fra den trone, som kæden ellers har haft nærmest patent på 9 år i træk.
Skærbæks nye SPAR får lokale kræfter i front12.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når dørene senere på året åbner til byens nye SPAR, bliver det med en købmand, der både kender byen og kunderne. Bag supermarkedet står et lokalsamfund med et imponerende sammenhold.
Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’11.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere.
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand10.9.2025 10:57:54 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum