Netto, Bilka og føtex klar præsenterer nyt og innovativt kødprodukt med flere fordele
Et alternativ til det velkendte og populære hakkede oksekød er fra næste uge at finde i Salling Groups butikker. En smagfuld fusion af hakket oksekød og kyllingekød er resultatet af grundig produktinnovation, som tilsammen giver et produkt, der fås for første gang i Danmark fra uge tre.

Fra næste uge er der nyt i kølemontrerne i føtex, Netto og Bilka. Et produkt bestående af hakket okse- og kyllingekød er blevet til i stærkt samarbejde med den danske leverandør og samarbejdspartner Hilton Foods og bliver for første gang tilgængelig for kunderne i Danmark.
Prisen for 400 g. vil starte på kun 30 kr. i Salling Groups butikker.
- Vi glæder os altid til at præsentere vores kunder for nye produkter, men når der er tale om en vare, som vi er først med på markedet, er vi ekstra spændte. Nogle vil måske stille spørgsmål ved kombinationen af kylling og okse, men produktet er testet, og vi har kun fået positive tilbagemeldinger, hvor særligt smagen og konsistensen bliver fremhævet, siger Nicolai Lykke, kategorichef for kød i Salling Group.
Fødevarestyrels kostråd anbefaler at reducere indtaget af eksempelvis oksekød og vælge lyst kød fremfor rødt og med et lavere indhold af netop okse, men med de samme tilberedningsmuligheder, håber Salling Group, at kunderne kan se fordelene i det nye produkt og har lyst til at prøve noget nyt. Selvsamme styrelse beskriver på sin hjemmeside, hvordan man kan sænke klimaaftrykket af sit måltid ved fx at ændre mængden af oksekød og erstatte oksekød med eksempelvis kylling eller grøntsagsindhold.
Med udgangspunkt i standardværdierne fra Concito’s Store Klimadatabase er CO2e-reduktionen min. 40% i produktet, der ca. består 50/50 af okse og kylling, så der er reelle besparelser for de kunder, som fortsat foretrækker hakket oksekød. Ønsker man at gå hele vejen, tilbyder butikkerne naturligvis fortsat 100% hakket kylling.
- Når vi udvikler nye produkter, skal vi altid inspirere og gøre kunderne nysgerrige. Samtidig skal produktet appellere og adressere nogle af de ting, der fylder hos vores kunder, såsom ønsket om at spise mere efter de officielle kostråd, og med det nye kødprodukt tilbyder vi nu et velsmagende alternativ til det klassiske hakkede oksekød, som er manges favorit. Vi håber, at vi har skabt en ny klassiker i de danske køkkener, siger Nicolai Lykke.
Under tilberedning anbefales det, at produktet som minimum opnår en tilberednings- og kernetemperatur på 75 grader.
Foruden okse- og kyllingekødproduktet, der er konventionelt produceret, får føtex, Netto og Bilka i næste uge også et blandingsprodukt bestående af oksekød indeholdende 35% ærteprotein.
INFO
- Hakket okse og kylling 50/50 – velegnet til hverdagsretter som bl.a. lasagne og kødsovs
- Sammenlignelig med hakket okse 8-12%, både i forhold til smag, udseende, spisekvalitet og anvendelse
- Anbefalet tilberednings – og kernetemperatur: 75 grader
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
føtex og Bilka tilpasser sig kundernes ændrede alkoholvaner med nyt sortiment28.3.2025 11:14:36 CET | Pressemeddelelse
Bilka og føtex er til for kunderne, og som direkte respons på livsstilsændringer og nye behov introducerer føtex og Bilka nu et stort sortiment af vinflasker i halv størrelse samt flere alkoholfrie alternativer.
Salling Group når ud til endnu flere kunder med godkendelse af COOP-aftale26.3.2025 11:53:00 CET | Pressemeddelelse
Netto og føtex rykker ind på nye adresser på tværs af Danmark, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen netop har godkendt aftalen, der ender med en overdragelse af 33 COOP-butikker og projekter til Salling Group.
Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler11.3.2025 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum