Netto, Bilka og føtex klar præsenterer nyt og innovativt kødprodukt med flere fordele
Et alternativ til det velkendte og populære hakkede oksekød er fra næste uge at finde i Salling Groups butikker. En smagfuld fusion af hakket oksekød og kyllingekød er resultatet af grundig produktinnovation, som tilsammen giver et produkt, der fås for første gang i Danmark fra uge tre.

Fra næste uge er der nyt i kølemontrerne i føtex, Netto og Bilka. Et produkt bestående af hakket okse- og kyllingekød er blevet til i stærkt samarbejde med den danske leverandør og samarbejdspartner Hilton Foods og bliver for første gang tilgængelig for kunderne i Danmark.
Prisen for 400 g. vil starte på kun 30 kr. i Salling Groups butikker.
- Vi glæder os altid til at præsentere vores kunder for nye produkter, men når der er tale om en vare, som vi er først med på markedet, er vi ekstra spændte. Nogle vil måske stille spørgsmål ved kombinationen af kylling og okse, men produktet er testet, og vi har kun fået positive tilbagemeldinger, hvor særligt smagen og konsistensen bliver fremhævet, siger Nicolai Lykke, kategorichef for kød i Salling Group.
Fødevarestyrels kostråd anbefaler at reducere indtaget af eksempelvis oksekød og vælge lyst kød fremfor rødt og med et lavere indhold af netop okse, men med de samme tilberedningsmuligheder, håber Salling Group, at kunderne kan se fordelene i det nye produkt og har lyst til at prøve noget nyt. Selvsamme styrelse beskriver på sin hjemmeside, hvordan man kan sænke klimaaftrykket af sit måltid ved fx at ændre mængden af oksekød og erstatte oksekød med eksempelvis kylling eller grøntsagsindhold.
Med udgangspunkt i standardværdierne fra Concito’s Store Klimadatabase er CO2e-reduktionen min. 40% i produktet, der ca. består 50/50 af okse og kylling, så der er reelle besparelser for de kunder, som fortsat foretrækker hakket oksekød. Ønsker man at gå hele vejen, tilbyder butikkerne naturligvis fortsat 100% hakket kylling.
- Når vi udvikler nye produkter, skal vi altid inspirere og gøre kunderne nysgerrige. Samtidig skal produktet appellere og adressere nogle af de ting, der fylder hos vores kunder, såsom ønsket om at spise mere efter de officielle kostråd, og med det nye kødprodukt tilbyder vi nu et velsmagende alternativ til det klassiske hakkede oksekød, som er manges favorit. Vi håber, at vi har skabt en ny klassiker i de danske køkkener, siger Nicolai Lykke.
Under tilberedning anbefales det, at produktet som minimum opnår en tilberednings- og kernetemperatur på 75 grader.
Foruden okse- og kyllingekødproduktet, der er konventionelt produceret, får føtex, Netto og Bilka i næste uge også et blandingsprodukt bestående af oksekød indeholdende 35% ærteprotein.
INFO
- Hakket okse og kylling 50/50 – velegnet til hverdagsretter som bl.a. lasagne og kødsovs
- Sammenlignelig med hakket okse 8-12%, både i forhold til smag, udseende, spisekvalitet og anvendelse
- Anbefalet tilberednings – og kernetemperatur: 75 grader
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Hver anden dansker sover dårligt: Salling Group vil gøre nattesøvnen bedre13.8.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med et helt nyt søvnunivers i Bilka - Salling NatteRo vil Danmarks største dagligvarekoncern gøre det nemmere at prioritere en god nattesøvn – og som en af de første i Norden lancerer dagligvarekæden nu også søvnprodukter med fiber, som er mærket og anbefalet af Asthma & Allergy Nordic.
Salling Seeds investerer 100 mio. kr. i østjysk innovationsfond12.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group investerer sammen med Aarhus Universitets Forskningsfond og to store østjyske aktører i en innovationsfond, der skal finde og dyrke innovative start-ups. Investeringen er samtidig den første i regi af Salling Seeds.
Salling Seeds åbner for investeringer i startups og innovatører11.8.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group åbner nu officielt for ansøgninger til koncernens nye investeringspulje, Salling Seeds. Med en samlet investeringsramme på 500 millioner kroner ønsker Salling Group at styrke koncernens adgang til ny viden, teknologier og bæredygtige løsninger.
Innovation Day 2025 med historisk stor præmie: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter31.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, inviterer endnu en gang kloge og kreative hoveder til Nonfood Innovation Day på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus, hvor et helt nyt og kundevendt format introduceres.
Salling Group hugger toppen af ananasen21.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum