Grønland ER allerede ’GREAT’: Fodboldtrøje skaber global hype
Mens USA har vist interesse for at købe Grønland, er der én ting, som Donald Trump Jr. næppe får med hjem fra sit besøg på verdens største ø; Grønlands nye fodboldlandsholdstrøje. Trøjen blev udsolgt på under 24 timer ved lanceringen kort før jul, og den enorme internationale efterspørgsel har nu fået hummel til at producere et nyt oplag for at imødekomme den globale interesse.

Verdens øjne hviler i disse dage på Grønland, som har besøg af Donald Trump Jr. Formålet med besøget er endnu ukendt, men hvis han er rejst afsted for at få fingrene i den grønlandske landsholdstrøje, må han tage slukøret hjem igen.
Kort før jul lancerede hummel nemlig landets nye landsholdstrøje, som blev udsolgt på under 24 timer. Den massive internationale efterspørgsel har nu fået hummel til at producere et nyt oplag, der lander på hylderne denne fredag for at imødekomme den store globale interesse.
”Vi er blevet blæst bagover af den enorme interesse for den grønlandske landsholdstrøje. Grønland er måske ikke verdens største fodboldnation, men til gengæld er det en af de mest unikke – og lanceringen af den nye landsholdstrøje har vist, at Grønland ikke behøver nogen til at gøre dem ’Great Again’. Grønland ER allerede ’Great’, og det er vi enormt stolte af at være en del af,” udtaler hummels marketingdirektør, Morten Lund.
På trods af Grønlands barske vejrforhold er fodbold et vigtigt samlingspunkt for hele nationen. Med mere end hver tiende indbygger som aktiv spiller er sporten et fællesskab, der styrker både identitet og samhørighed blandt det grønlandske folk.
Grønlandsk fodbold er i rivende udvikling, og sidste år tog det grønlandske fodboldforbund et historisk skridt ved officielt at ansøge om medlemskab i CONCACAF. Et medlemskab vil åbne døren for, at Grønland på sigt kan spille kvalifikationskampe mod fodboldnationer i Nord- og Mellemamerika.
"Vi er utrolig stolte over at være en del af Grønlands spændende rejse, og vi håber at kunne bidrage positivt til deres udvikling i de kommende år. Grønland er et helt unikt sponsorat for os, og vi ser frem til et tæt samarbejde med det grønlandske fodboldforbund, hvor vi sammen vil vi vise verden, at Grønland – og ikke mindst grønlandsk fodbold – allerede er ’GREAT’," slutter Morten Lund.
Foruden et nyt oplag af hjemmebanetrøjen, oplyser hummel, at den nye grønlandske udebanetrøje bliver lanceret fredag d. 17. januar 2025.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel gør historisk comeback til italiensk fodbold efter 25 år5.9.2025 10:00:33 CEST | Pressemeddelelse
Efter mere end to årtier vender hummel tilbage til italiensk fodbold gennem et nyt partnerskab med LR Vicenza. For det danske sportsbrand har Italien altid været en vigtig del af fodboldhistorien med tidligere sponsorater som Udinese, Hellas Verona og Chievo Verona. Nu, efter flere år med fokus på at styrke tilstedeværelsen på andre europæiske markeder, er hummel klar til at indtage støvlelandet igen.
Helle Thorning-Schmidt og kendt modesigner står bag Brøndbys nye udebanetrøje26.8.2025 09:02:19 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel og Brøndby IF løfter sløret for klubbens nye 2025/26-udebanetrøje, der er skabt i et unikt samarbejde med Brøndby-fan og tidligere statsminister Helle Thorning-Schmidt samt den anerkendte modedesigner Soeren Le Schmidt. En trøje, hvor kreativitet og fællesskab går hånd i hånd med respekten for klubbens stolte traditioner.
Herrelandsholdet spiller i kvindernes EM-trøje som hyldest i Parken6.6.2025 11:00:07 CEST | Pressemeddelelse
Når Danmark i morgen møder Nordirland i Parken, vil det danske herrelandshold træde på banen iført en helt særlig spillertrøje – nemlig Kvindelandsholdets nye EM-trøje. Initiativet er en hyldest og lykønskning til Kvindelandsholdet, der denne sommer deltager i EM-slutrunden i Schweiz.
hummel leverer stærkt comeback og forbedrer bundlinjen med over 100 millioner kroner2.6.2025 10:00:17 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel afslutter 2024 med en ny omsætningsrekord på 2,433 mia. kr. og en stærk forbedring af bundlinjen. Et skærpet fokus på kerneforretningen har været afgørende for, at resultatet før skat er forbedret med 109 millioner kroner sammenlignet med 2023.
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum