Stryhns Gruppen A/S

Stryhns Gruppen får grønt lys til integrationen af Delitaste

Del
N/A
N/A

Myndighederne har nu officielt godkendt Stryhns Gruppens opkøb af foodservicevirksomheden Delitaste, hvilket markerer startskuddet til et nyt væksteventyr for mærkevarekoncernen.

Fra den 1. marts 2023 er integrationen mellem Stryhns Gruppen og Delitaste fuldendt, og endnu et væksteventyr kan starte for mærkevarekoncernen. Ambitionen er, at Stryhns Gruppens foodservice­forretning skal omsætte for en halv milliard kroner inden for de kommende tre år.

”Det er naturligvis dejligt, at vi med myndighedernes godkendelse nu kan fuldende det arbejde, som vi påbegyndte i maj 2022. Det har vi ventet længe på. I de seneste måneder har vi forberedt sammenlægningen grundigt, og vi er mere end klar til at komme ud over rampen og gøre os endnu mere gældende i foodservicebranchen,” siger Kristian Kornerup Jensen, administrerende direktør i Stryhns Gruppen, og fortsætter:

”Vi har fået mange positive tilbagemeldinger på nyheden om opkøbet af Delitaste, og vi kan allerede nu se, at der sker krydssalg til hinandens kunder. Det er for mig et vidnesbyrd om, at det er den rigtige vej at gå for Stryhns Gruppen. Alle gevinsterne venter, og vi har store forventninger til fremtiden.”

Fokusering af forretningen

Med opkøbet følger et nyt strategisk set up i Stryhns Gruppen, som fremover opdeler forretningen i to spor; et spor målrettet dagligvarehandlen og et andet fokuseret mod foodservicebranchen. I forbindelse med annonceringen af opkøbet, udtalte Kristian Kornerup Jensen:

”Vi har i mange år haft professionelle køkkener som en del af kundeporteføljen i Stryhns Gruppen, men vores samlede forretning har fungeret på dagligvarehandlens vilkår. I foodservicebranchen er der nogle andre behov og markedsvilkår, og det har vi nu taget konsekvensen af.”

Stryhns Gruppens foodservicemedarbejdere får ny base på Delitastes lokation i Hvidovre, der skal danne rammen om foodservice-aktiviteterne. De seneste måneder er lagerfaciliteterne i Hvidovre blevet bygget om og udvidet, så der fremover også er kapacitet til de mere end 100 nye varenumre, som Stryhns Gruppen bringer med sig.

Vækst gennem opkøb

Gennem de senere år har Stryhns Gruppen gennemført en række succesfulde opkøb. I 2015 køber Stryhns Gruppen Royal Leverpostej og Slagtermester Andersen, mens Jensens Køkken bliver en del af mærkevarekoncernen i 2016. Senest er K-Salat kommet til efter et opkøb i 2017.

Kristian Kornerup Jensen lægger heller ikke skjul på, at opkøb fortsæt er en vigtig strategisk prioritet for Stryhns Gruppen:

”Vi har konsekvent et skarpt blik rettet mod, hvordan vi udvikler vores forretning og styrker vores position på markedet. Det sker i høj grad gennem et omfattende innovationsarbejde i kerneforretningen, men opkøb er også en vigtig brik i det puslespil. Med opkøb kan vi tage kvantespring, og det er altafgørende i et marked som det danske, hvor forbrugernes ønsker og behov hele tiden ændrer sig.”

Nøgleord

Kontakter

Pressehenvendelser
kommunikation@stryhns.dk
+45 60 38 83 77

Billeder

Administrerende direktør i Stryhns Kristian Kornerup Jensen
Administrerende direktør i Stryhns Kristian Kornerup Jensen
Download
Download

Om Stryhns Gruppen

Stryhns Gruppen er et moderne mærkevarehus, der står for den nutidige hverdagsmad – med rødder i den danske madkultur. Fortællingen om Stryhns Gruppen tager sin begyndelse i 1941, hvor Henry Stryhn tog springet fra salgschauffør i Kødbyen til et liv som selvstændig iværksætter og entreprenør. Bevæbnet med sit handelstalent, en jernvilje og en varecykel der kunne lastes med 350 kg. leverpostej, fik han opdyrket en driftig forretning, der gjorde navnet Stryhns til indbegrebet af god leverpostej. Meget er sket siden Henry Stryhn begav sig afsted på budcyklen med leverpostej til de københavnske slagtere, men samme gejst og initiativrigdom løber i vores DNA og kendetegner os fortsat, både som samlet virksomhed såvel som på de enkelte brands. Vi producerer og markedsfører mærkerne Stryhn’s leverpostej, Graasten salater, remoulader og dressinger, Langelænder pølser, K-Salat, Jensens Køkken saucer og dressinger, Royal leverpostej samt foodserviceforretningen Delitaste. Alle mærker har en lang tradition for høj ensartet kvalitet, god smag og ikke mindst en madglæde, der i generationer har gjort os til en del af danskernes hverdag. Siden 2008 har Stryhns Gruppen været en del af den familieejede norske fødevarekoncern Agra. Agra har en årlig omsætning på mere end 3 mia. kroner om året.

Følg pressemeddelelser fra Stryhns Gruppen A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Stryhns Gruppen A/S

Stryhns Gruppen opnår vækst og slår rekord i omsætning trods udfordrende markedsvilkår1.7.2024 07:10:00 CEST | Pressemeddelelse

I det samlede regnskab opnåede Stryhns Gruppen i 2023 en vækst i omsætning på 9% ift. året før, og satte dermed historisk omsætningsrekord. Et stærkt fokus på kerneforretningen og effekten af tidligere optimeringsinvesteringer, har sikret fremgang i omsætningen og årsresultatet. Stryhns Gruppen, som råder over mærkerne Stryhn’s Leverpostej, Graasten Salater, K-Salat, Jensens Køkken, Langelænder og foodserviceforretningen Delitaste, begynder at se resultater af en nødvendig tilpasning i et udfordret marked. Den samlede forretning leverede i 2023 en rekordomsætning på 1,2 mia. som er en forbedring på 9%, og den højeste omsætning i Stryhns Gruppens historie. Det konsoliderede årsresultat (Stryhns Gruppen inkl. Delitaste og ejendomme) landede på 59,3 mio. kr., hvilket er en stigning på 21,6% ift. 2022. ”2023 har været et udfordrende år ovenpå fortsat inflation, stigende omkostninger og en større prisfølsomhed blandt forbrugerne. Set i lyset af de omstændigheder, har vi fået et udmærket res

Stryhns Gruppen bruger ”gris” som våben mod produktspild i bæredygtighedsprojekt, som kan spare over 1 mio. tuber remoulade om året10.5.2024 09:27:20 CEST | Pressemeddelelse

Som led i Stryhns Gruppens mål om at reducere det totale madspild med 50% og blive klimaneutrale i egen produktion i 2030, har fødevarevirksomheden investeret stort i at bekæmpe produktspild og nedsætte klimabelastningen. En ny tankfarm hos Graasten Salater, har indtil videre nedsat produktspild svarende til 82 tons eller 545.000 tuber remoulade på et år. Når tankfarmen står færdig og har fuld effekt, forventes besparelsen på produktspild at svare til 155 tons, eller over en million tuber remoulade årligt. Siden Stryhns Gruppen i 2018 blev en del af Danmark Mod Madspild, har fødevarevirksomheden arbejdet intensivt på at nedsætte madspild og mindske CO2-udledningen. Indtil videre er det lykkedes at nedsætte færdigvarespildet med 95%, og det totale spild med en tredjedel. En af de helt store investeringer, Stryhns Gruppen har foretaget for at nå målene, er projektet Graasten Go Green: En 600 kvm tankfarm, der opføres som tilbygning til fabrikken i Gråsten, som skal sikre mere ansvarlig p

Stryhn’s ikoniske blå viking vækkes til live som 3D-figur for at styrke socialt ansvar i nyt kommunikationsunivers6.5.2024 15:13:16 CEST | Pressemeddelelse

Den historiske viking har været ”ansigtet” på Stryhn’s Leverpostej siden 1965, hvor den første gang dukkede op på Stryhn’s produkterne. Nu vækkes den velkendte viking for første gang til live som animeret 3D-figur og bliver talerør for samarbejdet mellem Stryhns Gruppen og Børns Vilkår. Når Stryhn’s brandet præsenterer et nyt kommunikationsunivers bliver det med en 3D-version af den ikoniske blå viking som frontfigur i en kampagne med øget fokus på Stryhns Gruppens samarbejde med Børns Vilkår. I over to år har Stryhns Gruppens støtte været med til at holde BørneTelefonen døgnåbent, så børn og unge altid kan ringe og tale med en voksen, der altid står klar til at lytte og hjælpe. ”Vi har glædet os til at præsentere en fornyelse af kommunikationsuniverset for Stryhn's Leverpostej, som i højere grad bygger bro til Stryhns Gruppens fælles kerneværdier, og vores ønske om at gøre en forskel i hverdagen og tage socialt ansvar. Stryhn’s har dybe rødder i dansk madkultur, som vi er stolte af og

De eneste i Danmark: Stryhns Gruppens foodservicevirksomhed lancerer SELECTA produktserie af grise, som fodres med kastanjer15.3.2024 09:25:01 CET | Pressemeddelelse

Når Nordens største fødevaremesse Foodexpo afholdes d.17-19. marts, præsenterer foodservicevirksomheden Delitaste, som ejes af Stryhns Gruppen, en helt ny produktserie lavet af kastanjefodrede grise fra Galicien i Spanien. En sjælden delikatesse, som ikke fandtes på markedet i Danmark før nu. Foodservicevirksomheden Delitaste tilføjer en helt ny produktserie af charcuteri, som er produceret af grise, der blandt andet fodres med lokale spisekastanjer. Delitaste udvider sortimentet med to slags salami sticks, én serrano skinke og to slags pålægspølser produceret af det sjældne kød. Den nye produktserie, som går under navnet Selecta, tilføjes til Delitastes sortiment som led i foodservicevirksomhedens strategi for at tilbyde deres kunder i restaurationsbranchen sjældne delikatesser og eksklusive smage. ”Vores vigtigste opgave er at skabe værdi for vores kunder, og for at gøre det, skal vi både lytte til deres ønsker, men også overraske og inspirere med unikke produkter. Det er det, vi håb

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye