Nemlig vækster 9% i nyt regnskab
I det netop offentliggjorte regnskab for finansåret 2023/24 har Nemlig øget omsætningen til 2,73 mia. kr., svarende til en vækst på 219 mio. kr. Stigningen i omsætningen og en fokuseret indsats for at øge lønsomheden har yderligere resulteret i et overskud på 1,4 mio. kr. på det justerede EBITDA mod et minus på 168,5 mio. kr. i sidste finansår - en forbedring på 170 mio. kr.
Online dagligvarehandel er atter på fremmarch i Danmark
Med en vækst på 219 mio. kr. i det netop afsluttede regnskabsår 2023/24, demonstrerer Danmarks største online supermarked, at dagligvarehandel på nettet atter er på fremmarch i Danmark. Det kommer efter et par svære år, hvor forbrugerne strømmede ud i fysiske butikker efter, at coronanedlukningen sluttede og en efterfølgende inflationskrise, som fik købelysten til at bremse op.
Den samlede omsætning i Nemlig er nu over 2,7 mia. kr., og direktøren forventer, at dette tal stiger i indeværende finansår (2024/25).
”Vi har igennem hele året budt mange nye kunder velkommen, og noget tyder på, at danskerne begynder at få øjnene op for, hvor billigt det er at handle dagligvarer på Nemlig, og hvor meget ekstra frihed det giver at få varerne leveret hjem til hoveddøren,” fortæller adm. direktør, Stefan Plenge og fortsætter:
“Vi stræber hele tiden efter at gøre det mere attraktivt at handle dagligvarer hos os. Her er det vigtigt, at vi kan tilbyde et godt og varieret sortiment – også på nyere og stadigt mere populære områder som de plantebaserede varer, hvor vi netop har vundet prisen som Årets plantebaserede supermarked.”
Nemlig når overskud på EBITDA justeret før særlige poster
Udover at onlinesupermarkedet er lykkes med at vokse på toplinjen, er der også fremgang på det justerede driftsresultatet EBITDA, der er positivt med 1,4 mio. kr. efter flere år med underskud. Det er en stor milepæl for virksomheden, og noget som, ifølge direktøren, giver endnu mere appetit på fremtiden.
”Det er en stor tilfredsstillelse igen at nå til det punkt, hvor Nemlig er overskudsgivende på EBITDA før særlige poster. Vi vil derfor bruge det gode momentum til at øge vores investeringer i at gøre indkøbsoplevelsen endnu mere intuitiv, spændende og relevant, når vi i 2025 lancerer et helt nyt design af vores website og apps,” fortæller adm. direktør, Stefan Plenge.
Ny strategi og en styrket bestyrelse
Onlinesupermarkedet er i fuld gang med at udarbejde en ny strategi for de kommende år, og i den forbindelse har Nemlig valgt at styrke bestyrelsen med to nye medlemmer. Der er tale om hhv. Jeanette Fangel Løgstrup og Jeppe Kallesøe Odefey, som hver kommer med en solid viden og baggrund, der kan bidrage til Nemligs nye vækststrategi. Bestyrelsen består herudover af Henrik Brandt, der er formand samt de to ejere Anders Holch Povlsen og Stefan Plenge, der begge er menige medlemmer.
“Vi har netop afsluttet vores seneste strategiperiode, der handlede om at gøre Nemlig mere konkurrencedygtig og nå til profitabilitet på EBITDA før særlige poster. Det er lykkedes. I disse måneder er vi i gang med at udarbejde en ny strategi med fokus på vækst. Vi har derfor valgt at styrke bestyrelsen med to dygtige profiler for at sætte ekstra power bag den nye strategi. I samme ombæring siger vi en stor tak til vores næstformand, Lars Fløe Nielsen, der efter 11 år i bestyrelsen har valgt ikke at genopstille. Lars har ydet en fantastisk indsats med stort engagement og høj kvalitet, som jeg er dybt taknemmelig for,” fortæller Stefan Plenge.
Kontakter
Presseafdeling, nemlig.com
Tlf:88322626presse@nemlig.comOm nemlig.com
nemlig.com er Danmarks største onlinesupermarked, der hver dag leverer dagligvarer og måltidskasser direkte til døren for tusindvis af danskere. Mere end 4 ud af 5 husstande kan i dag modtage dagligvarer og måltidskasser fra nemlig.com.
Med over 9.000 unikke varenumre og et stort sortiment af økologi tilbyder nemlig.com et bredt udvalg af dagligvarer til hverdagen, og med over 25 unikke gård- og specialbutikker er det også muligt at finde delikatesser fra bl.a. Slagter Lund, Lagkaghuset, A.C. Perch’s Thehandel og mange flere på nemlig.com.
På nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris.Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1800 varer mod Rema 1000. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig.com har vundet førstepladsen i to pristjek blandt landets onlinesupermarkeder foretaget af henholdsvis Politiken og BT i foråret 2021.
----
Intervare A/S har mere end 20 års erfaring med levering af dagligvarer til visiterede borgere. Vi samarbejder pt. med mere end 40 kommuner landet over og servicerer ca. 8.000 borgere hver uge. Intervare A/S er moderselskab til nemlig.com.
Følg pressemeddelelser fra Nemlig.com
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nemlig.com
Nemlig fortsætter væksten og halverer underskud i nyt regnskabsår9.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det netop offentliggjorte årsregnskab fra Danmarks førende onlinesupermarked nemlig, viser en omsætningsvækst på knap 100 millioner kr. og et resultat før skat (EBT) på minus 28 mio. kr., hvilket er mere end en halvering sammenlignet med året før, hvor underskuddet var 62 mio. kr.
To år i træk: Nemlig løber med prisen som årets plantebaserede supermarked2.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For andet år i træk er nemlig blevet kåret til årets plantebaserede supermarked i 2025 af Dansk Vegetarisk forening. Prisen blev overrakt på Plant Food festivalen i Øksnehallen i weekenden.
Gys overgår tradition: Halloween overhaler fastelavn i indkøbskurven30.10.2025 12:50:17 CET | Pressemeddelelse
I morgen fejrer børn over hele landet halloween, og det er ikke længere et fremmed, amerikansk fænomen. Nye tal viser, at halloween på få år har taget førertrøjen fra fastelavn i både popularitet og indkøbskurv.
Ny strategi: Nemlig vil være blandt Danmarks billigste30.8.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Transformér er navnet på nemligs nye treårige strategi, hvor ambitionen er klar: At gøre virksomheden i stand til at investere markant i lavere priser. På den måde kan nemlig konkurrere fuldt ud med discountsupermarkederne på pris, samtidig med at man bibeholder et meget større sortiment og høj service.
Danskerne jagter tilbud og gratis levering20.8.2025 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Rekordhøje fødevarepriser har skabt en markant udvikling i danskernes indkøbsvaner. Vi køber flere varer på tilbud end nogensinde, og digitale søgninger efter gode tilbud er eksploderet det seneste år - det gælder også hos Danmarks største onlinesupermarked nemlig.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum