Ejner Hessel A/S

Ejner Hessel A/S solgte en bil i 1999 - og fik en ambassadør gennem 25 år

Del

Ejner Hessel i Herning fejrede for nyligt sølvbryllup. Det var ikke en mærkedag i forhold til selve forretningens lokation i Herning, for forretningen blev stiftet i 1958, men i stedet i relation til en kunde, der her købte sin Mercedes-Benz E-Klasse for 25 år siden. Bilen har ikke misset et eneste service siden. 

Stig Göte er manden, der både går op i biler, kvalitet og godt håndværk. Det er også her, at forklaringen skal findes på købet af luksusbilen, den såkaldte Mercedes-Benz E 280 Avantgarde Executive, tilbage i 1999. For den nu 66-årige mand kunne alle bilmærker, næsten før han kunne tale, og gennem hele sit liv har han haft en passion for biler og særligt for mærket Mercedes-Benz.

- I 1999 havde Mercedes ikke så alsidigt et udvalg som i dag. Her var bilerne meget dyre, og det var en stor investering at købe en Mercedes-Benz. En investering, som jeg tog et langt tilløb til. Men jeg glemmer aldrig dagen, da jeg så skulle hente den. Det var stort, understreger Stig Göte her et kvart århundrede senere.

null
Stig Göte ved siden af sin sølvgrå Mercedes-Benz E 280 Avantgarde Executive gennem 25 år på værkstedet hos Ejner Hessel i Herning.

En dårlig start bliver til livslang kærlighed

Rent faktisk endte det med, at Stig Göte måtte bytte den første Mercedes-Benz, han fik leveret i sort, ud efter nogle udfordringer på de sydfranske og italienske landeveje. Begivenhederne uden for de danske grænser kunne godt have udfordret Stig Götes tro på og kærlighed til Mercedes-Benz, men den gode service han oplevede, var altafgørende.

- Bilen går i stå i Sydfrankrig. Det forsinker vores ferie, men den bliver lavet. Kort tid efter går den pludselig i stå igen, denne gang midt inde i en tunnel i Italien, hvor vi får manøvreret den ud og ind til siden. Her træder den gode service fra Mercedes så i kraft. Vi bliver samlet op på et fejeblad og bliver indlogeret på et femstjernet hotel. Det var uden tvivl et særligt syn, da vi ankom foran hovedindgangen på et fejeblad, fortæller Stig Göte med et smil på læben ved genkaldelse af mindet, der også kostede Mercedes-Benz tæt på 100.000 kr. med udgifter til hotel og hjemrejse for familien Göte.

null
Stig Göte (tv) og Thomas Burgemann, eftermarkedschef hos Ejner Hessel, får sig en snak om dengang for 25 år siden, hvor Stig kom forbi Ejner Hessel for første gang.

En ny bil kommer til

Kort efter hjemkomsten fra Italien bliver en ny Mercedes-Benz E 280 Avantgarde Executive bestilt til Stig Göte, denne gang i sølvgrå, og det er også denne bil, der nu fejrer 25-års jubilæum. Ejner Hessels nuværende eftermarkedschef, Thomas Burgemann, var tilbage i 1999 mekaniker på værkstedet i Herning og han husker tydeligt, da Stig Göte købte bilen.

- Dengang solgte vi ikke et væld af personbiler til private. Det var primært taxavognmænd, der købte den her model. Det stod hurtigt klart for mig, at Stig Göte var en feinschmecker og kunne sit bilhåndværk, fortæller Thomas Burgemann og fortsætter:

- Når bilen var til service hos os ved hver 25.000 kørte kilometer, kom der altid klare instrukser fra Stig, og samtidig oplevede vi en respekt for vores håndværk og altid en villighed til at tale om biler eller løsninger. Vi har mange stamkunder, og nogle af dem får man en så stærk relation til, som vi har gjort med Stig gennem 25 år, fortæller Thomas Burgemann om tiden, hvor Ejner Hessel havde en anden størrelse end i dag. Tilbage i 1999 kunne alle familievirksomhedens afdelinger stå på bagsiden af en nøglering.

Stor udvikling - de samme værdier

Tilbage i 1999 havde Ejner Hessel små 300 medarbejdere, og her, 25 år senere, runder virksomheden knap 2.000 ansatte på landsplan. En udvikling, som Stig Göte også har bidt mærke i, men også en udvikling, der ikke er sket ved at gå på kompromis med værdierne.

- Ejner Hessels forretning er blevet større. Lokalerne her i Herning er blevet flottere og flottere, men heldigvis kan man stadigvæk tale med den mekaniker, som skruer i din bil. Det har jeg altid sat stor pris på, uanset hvem det er, jeg har talt med hos Hessel, understreger Stig Göte.

null
Stig Göte viser stolt servicebogen frem. Alle service er udført til punkt og prikke og både Thomas Burgemann, Flemming Lind (3. fra venstre) og Anders Burgemann (th) mindes de gamle servicehæfter, der tidligere blev anvendt på værkstedet.

Den sølvgrå E-Klasse har dannet ramme om familien Götes kæreste minder og har kørt til både Italien og Frankrig tur/retur 17 gange og til kongerigets hovedstad mere end 100 gange. Da den 25-årige relation rundede sit skarpe hjørne, blev det fejret med et takkekort til Ejner Hessel og de ansatte.

Flemming Lind, værkstedschef hos Ejner Hessel i Herning er en af de ansatte, der netop har haft en god relation og dialog med Stig Göte gennem årene.

- Stig Göte er en personlighed, der er respekt om på værkstedet. Vi har en ærlig og direkte kommunikation, og vi drøfter biler med stor respekt for hinanden. Vi ved, at Stig helst vil støvsuge og rengøre sin bil selv, og det respekterer vi naturligvis. Det viser også den tilgang og kærlighed, Stig har til sin bil, og hvordan han nyder at gøre nogle af tingene selv. Rent faktisk er det ærligheden og fagligheden, der har gjort Stig Göte til en slags ambassadør for Ejner Hessel i Herning, fortæller Flemming Lind.

null
Servicebogen med udførte både service A og B tilbage i henholdsvis 2000 og 2001.

I glas og ramme

Anders Burgemann, værkfører hos Ejner Hessel i Herning har også haft fornøjelse af Stig på værkstedet flere gange gennem årene, og det er ifølge ham ikke alene anerkendelsesværdigt, at Stig Göte holder sine servicebesøg i forretningen, men også rart med den interesse, bilentusiasten udviser.

- Jeg sætter personligt pris på dialogen om vores arbejde og nysgerrigheden på vores område. Jeg synes samtidig, at det siger meget om Stig, at han tager sig tiden til at anerkende vores relation og det samarbejde, vi har haft. Det glæder mig også, at vi hos Ejner Hessel kan sælge en bil for 25 år siden og stadigvæk have en stærk relation til kunden. Det er det, vi vil, og det er dét, vi er gode til, fortæller Anders Burgemann, imens han konstaterer, at takkebrevet fra Stig Göte skal i glas og ramme på kontoret i Herning.

Således gik det til, at Ejner Hessel i Herning, som i øvrigt blev kåret til Årets Mercedes værksted sidste år, og Stig Göte rundede 25 år sammen, og selvom der hverken var morgensang eller skåltaler, er det alligevel noget at fejre, når man har sølvbryllup sammen.

null
Takkebrevet som Stig Göte afleverede ved værkstedet hos Ejner Hessel i Herning som tak for mange års god service.

Billeder

Download
Stig Göte ved siden af sin sølvgrå Mercedes-Benz E 280 Avantgarde Executive gennem 25 år på værkstedet hos Ejner Hessel i Herning.
Stig Göte ved siden af sin sølvgrå Mercedes-Benz E 280 Avantgarde Executive gennem 25 år på værkstedet hos Ejner Hessel i Herning.
Download
Stig Göte (tv) og Thomas Burgemann, eftermarkedschef hos Ejner Hessel, får sig en snak om dengang for 25 år siden, hvor Stig kom forbi Ejner Hessel for første gang.
Stig Göte (tv) og Thomas Burgemann, eftermarkedschef hos Ejner Hessel, får sig en snak om dengang for 25 år siden, hvor Stig kom forbi Ejner Hessel for første gang.
Download
Stig Göte viser stolt servicebogen frem. Alle service er udført til punkt og prikke og både Thomas Burgemann, Flemming Lind (3. fra venstre) og Anders Burgemann (th) mindes de gamle servicehæfter, der tidligere blev anvendt på værkstedet.
Stig Göte viser stolt servicebogen frem. Alle service er udført til punkt og prikke og både Thomas Burgemann, Flemming Lind (3. fra venstre) og Anders Burgemann (th) mindes de gamle servicehæfter, der tidligere blev anvendt på værkstedet.
Download
Servicebogen med udførte både service A og B tilbage i henholdsvis 2000 og 2001.
Servicebogen med udførte både service A og B tilbage i henholdsvis 2000 og 2001.
Download
Takkebrevet som Stig Göte afleverede ved værkstedet hos Ejner Hessel i Herning som tak for mange års god service.
Takkebrevet som Stig Göte afleverede ved værkstedet hos Ejner Hessel i Herning som tak for mange års god service.
Download

Om Ejner Hessel A/S

Det familieejede Ejner Hessel A/S, der har hovedkontor i Brande, er en af Danmarks største bilforhandlere med salg til både erhvervskunder og private. Selskabet er autoriseret forhandler og serviceværksted for bilmærkerne Mercedes-Benz, XPENG, Renault, Dacia, Ford og Smart. Selskabet blev etableret i 1968, og har gennem årene ekspanderet i Jylland. I 2008 kom det sjællandske marked med, og Ejner Hessel har i dag i alt 32 afdelinger - heraf 18 i Jylland og 14 på Sjælland. Ejner Hessel-koncernen er også ejer af Skandinaviens største brugtbilscenter, Mercedes-Benz Starmark, i Vejle.  Ejner Hessel-koncernen beskæftiger i dag over 1.800 medarbejdere og omsatte i 2023 for 9 mia. kr.

Følg pressemeddelelser fra Ejner Hessel A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ejner Hessel A/S

Lumbye Biler blev til Ejner Hessel A/S for seks måneder siden: ” Vi har fået flere muskler”5.12.2024 09:52:36 CET | Pressemeddelelse

Familievirksomheden Ejner Hessel A/S opkøbte i maj måned Lumbye Bilers to afdelinger i både Nakskov og Nykøbing Falster med overtagelse pr. 1. juli 2024. Begge afdelinger er autoriseret forhandler af Renault og Dacia, og forhandler desuden Hessel Selected, som er lettere brugte biler fra en bred vifte af bilmærker. Opkøbet har medvirket til, at Ejner Hessels to nye afdelinger sælger rekordmange biler, takket være det brede udvalg af biler, der appellerer til et stort antal kunder. Det udvidede sortiment har givet kunderne flere valgmuligheder, hvilket har været en stor succes.Ronni Skafte Jensen, værkfører hos Ejner Hessel i Nakskov.Mere tid til kerneopgaverne Ronni Skafte Jensen er værkfører hos Ejner Hessels nye afdeling i Nakskov og har været ansat her i et årti. - Kunderne har været vant til, at Lumbye Biler har holdt til på matriklen i over 100 år, så da Ejner Hessel overtog forretningen, stak de lige hovederne ind i forretningen og tjekkede, at alle os, de kendte, var her endnu.

Ejner Hessel A/S lancerer fordelsklub for alle bilejere - uanset bilmærke2.12.2024 14:15:53 CET | Pressemeddelelse

CarSaver er navnet på den nye landsdækkende fordelsklub, der henvender sig til bilejere i hele Danmark, uanset hvilken bil de kører i. For kun 89 kr. om måneden, eller 999 kr. om året, får kunder adgang til fordele, der har en værdi på mere end det dobbelte af abonnementets pris. Ovenikøbet helt uden binding. CarSaver bygger på de omfattende erfaringer, som Ejner Hessel har opnået gennem de succesfulde koncepter HESSEL PLUS og HESSEL STARplus, og tilbyder en ny måde for bilejere at få mere ud af deres bil på. Stærke partnerskaber Anders Deigaard Bruun, salgs- og marketingschef, eftermarked hos Ejner Hessel fortæller her om bevæggrunden bag CarSaver, og om hvordan konceptet bliver et selvstændigt koncept, der drives af og gennem Ejner Hessel. - Efter den store succes med vores HESSEL PLUS- og HESSEL STARplus-abonnementer ønsker vi nu at gøre dette tilgængeligt for en bredere målgruppe. Vi har både ressourcerne og kompetencerne til at skalere konceptet. Efter at have analyseret markedet

Ejner Hessel A/S udvider forhandlernetværket på XPENG2.8.2024 09:31:38 CEST | Pressemeddelelse

Ejner Hessel kunne sidste år fortælle om agentaftale med det fremadstormende elbilmærke XPENG. Det samarbejde er allerede nu gået over al forventning, og derfor udvider Ejner Hessel nu forhandlernetværket med yderligere to lokationer. Det betyder, at pr. 1. august vil man blandt at kunne opleve den helt nye og længe ventede XPENG G6 i Ejner Hessels forretninger i Nørresundby og fra d. 12. august i Slagelse. En udvidelse af forhandlernetværket, der ifølge salgschef hos XPENG, Simon Justesen, er en naturlig følge af den store interesse for XPENG på det danske marked. Vi har oplevet en interesse fra elbilkunderne, der var forventet, men alligevel overraskende. De to nye lokationer giver os muligheden for at dække et endnu større geografisk område til de mange nye XPENG-biler, der allerede nu kører på de danske veje. Samtidig er der mulighed for det rette udstillingsmiljø i både Slagelse og Nørresundby, således XPENG præsenteres bedst muligt, fortæller Simon Justesen. XPENG G6 oplever stor

Ejner Hessel A/S overtager Lumbye Biler pr. 1. juli 202430.5.2024 14:20:42 CEST | Pressemeddelelse

Familievirksomheden Ejner Hessel A/S har efter respektfuld og konstruktiv dialog med Lumbye Biler købt forhandlerens to forretninger i Nykøbing Falster og Nakskov. Ejner Hessel blev i forbindelse med den nye forhandlerstruktur hos Renault Danmark valgt som en af fem forhandlere, der skal servicere det danske marked efter 1. maj 2024. I den forbindelse har Ejner Hessel og Lumbye Biler haft en tæt og respektfuld dialog om at fremtidssikre de to forretninger. - Jeg er glad for aftalen med Ejner Hessel og for at have sikret fremtiden for de to forretninger og vores dygtige medarbejdere. Det stod allerede klart efter de første samtaler med Bjarne Hessel og Benjamin Mahr fra Ejner Hessel, at vi kunne finde en god løsning for begge parter. Jeg får muligheden for at gå på pension, og min søn Thomas Lumbye fortsætter hos Ejner Hessel. Det, sammenholdt med at vores dygtige og loyale medarbejdere kan fortsætte, giver en rigtig god løsning for alle parter. Samtidig stopper Lumbye Biler på toppen e

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye