Nocla overtager Nordic Koji Co. og udvider produktporteføljen med ansvarligt produceret umami paste

Del

Den danske FoodTech startup Nocla annoncerer opkøbet af Nordic Koji Co.,
en anerkendt producent af naturligt fermenteret umami paste. Opkøbet er et
strategisk skridt i Noclas mission om at demokratisere brugen af fermenterede
smagsgivere og fremme en bæredygtig madkultur.

Nocla lancerede i efteråret sit første produkt, Kornfond, og har derudover flere
naturlige smagsgivere i flydende form på vej. Med opkøbet af Nordic Koji Co.
udvides produktporteføljen med en ny kategori, nemlig umami paste – den såkaldte
”miso”.

En naturlig forlængelse

Noclas CEO, Morten Ammentorp Nielsen, glæder sig over handlen, der er i tråd med
Noclas strategi. Han udtaler:

Opkøbet af Nordic Koji Co. er en naturlig forlængelse
af vores eksisterende produktlinje. Med dette opkøb kan vi bringe et bredere udvalg
af fermenterede smagsgivere til markedet på kort tid. Vi er begejstrede for at kunne
bringe Nordic Koji Co.’s innovative produkter ud til et langt bredere udsnit af
professionelle køkkener.”

Fra København til Grundfør

I forbindelse med opkøbet vil produktionen af Nordic Koji Co.'s produkter blive flyttet
fra København til Noclas fabrik i Grundfør nær Aarhus. Dette muliggør produktion i
større skala, hvorved prispunktet på den alsidige umami paste kan ramme et niveau,
der er attraktivt for alle typer professionelle køkkener.

Et brand forbundet med høj kvalitet og innovationskraft

Siden Nordic Koji Co. blev etableret i 2021, har selskabet positioneret sig i markedet
med miso af højeste kaliber og en utrættelig vilje til at teste nye produkter, der
rammer behovet i de professionelle køkkener. Det er Noclas klare ambition at
fastholde denne position i markedet, når Nordic Koji Co. bliver Noclas miso-brand.

Stifter og CEO i Nordic Koji Co., Mac Krol glæder sig over, at virksomheden nu bliver
en del af Nocla:

For mig er Nocla det helt rette hjem for Nordic Koji Co. De to
selskaber har samme kvalitetsbevidsthed og ambitioner om at fremme en mere
bæredygtig madkultur ved at gøre det ansvarlige alternativ mere velsmagende. Den
rejse er nu blevet endnu mere håndgribelig.

M&A ligeledes en del af fremtidige planer

Opkøbet af Nordic Koji Co. er ingen enlig svale for Nocla, der med M&A-mand
Andreas Foldager blandt stifterne har naturlige ambitioner i den arena.

Fødevareindustrien oplever i disse år en massiv innovation hen mod mere
bæredygtige løsninger, men mange startups oplever problemer med at nå den
tilstrækkelige skala til for alvor at blive konkurrencedygtige mod de traditionelle
alternativer. Nocla er efterhånden ved at have bygget et fundament, der gør os i
stand til at gribe de kompetencer og produkter, der måske ellers ville være gået
uforløst – og det kan både gøre sig gældende i yderligere opkøb, men ligeledes
strategiske partnerskaber,” udtaler Andreas Foldager.

Om Nocla

Nocla er en innovativ fødevarevirksomhed, der specialiserer sig i bæredygtige
fermenterede smagsgivere til professionelle køkkener og fødevareproducenter.
Fælles for Noclas produkter er:

  • Fantastisk smag
  • Lavt klimaaftryk
  • De bedste danske økologiske råvarer
  • Ingen E-numre (clean label)
  • Egen produktion
  • Fair pris

Om Nordic Koji Co.

Nordic Koji Co. skaber unikke umami pastes gennem fermentering. Selskabet har
udviklet en række forskellige misoer, der finder bred anvendelse i professionelle
køkkener.

Nøgleord

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra Nocla A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Nocla A/S

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye