Magasin forventer rekordstor Black Friday
Black Friday er årets nok største shoppingdag, og hos Magasin er forventningerne til dagen høje. Den perfekte storm, sådan beskriver stormagasinet årets Black Friday, der i år falder på en lønningsdag – noget, Magasin forventer, vil kunne ses på tallene, der allerede nu ”ligger væsentligt over sidste år”.
Der er store forventninger til Black Friday i Magasin, der allerede nu oplever en markant vækst mod sidste år. Danskerne har i den grad fundet købelysten frem og det kan mærkes i stormagasinets forretninger:
"Helt overordnet ligger vi for perioden væsentligt over sidste år. I ugen op til Black Friday har vi allerede set 10% flere kunder i vores forretninger i forhold til i samme periode sidste år, og det er en udvikling, der vækker optimisme," fortæller Frederik G.G.G. Nielsen, der er direktør for stormagasinets fysiske forretninger. "Der er virkelig godt gang i det hele lige nu, så vi tror på en stærk afslutning på november."
Også online ses danskernes købelyst, og samlet set forventer Magasin at slå sidste års Black Friday med en tocifret vækstprocent og det er et yderst tilfredsstillende resultat, lyder det: "I et marked, som vi ser det lige nu, er der i den grad kamp om kunderne, men vores fokus på service, kvalitet og oplevelser giver os et stærkt udgangspunkt."
En stærk optakt til julehandlen
Ud over de positive tal for Black Friday-perioden melder Magasin også om en stærk start på årets julesalg. Med fremgang inden for flere kategorier, blandt andet beauty og bolig, ser stormagasinet positivt på den resterende del af julehandlen, som forventes af blive god i år.
"Vi forventer, at højsæsonen 2024 bliver travlere end nogensinde. Vi kan se at både antallet af kunder og salget ligger et godt stykke over sidste år, og det stiller også nogle krav til, at vi står klar både med varer og med medarbejdere," siger Frederik G.G.G. Nielsen.
Stormagasinet har 30% flere medarbejdere på arbejde på Black Friday, for der skal mange hænder til at hjælpe købelystne kunder i Magasins otte fysiske forretninger.
”Vi har et enormt stort fokus på, at vores kunder oplever samme høje serviceniveau som de kender fra Magasin selvom der på sådan en Black Friday er mange mennesker i forretningerne og ekstra travlt. Så selvom vi løber lidt hurtigere på sådan en dag, så er vi ret tilfredse med, hvordan vi er gået ind i årets travleste periode, og vi glæder os til at byde velkommen i både vores forretninger og online," afslutter Frederik G.G.G. Nielsen.
Nøgleord
Kontakter
Sandra Garder AbrahamsenHead of Corporate Communication & Public RelationsMagasin du Nord
Tlf:20 67 59 68SandraGarder.Abrahamsen@magasin.dkOm Magasin du Nord
Magasin er en ikonisk kæde af stormagasiner med rødder tilbage til 1868 og driver i dag ni fysiske forretninger og webshop i Danmark samt onlineforretning i både Sverige og Norge. Kendt for sin unikke shopping-oplevelse og store fokus på service og kvalitet, tilbyder Magasin et bredt sortiment indenfor fashion, beauty og design.
Følg pressemeddelelser fra Magasin du Nord
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Magasin du Nord
Magasin åbner i Rosengårdcentret9.10.2024 09:25:28 CEST | Pressemeddelelse
Til Black Friday kan Rosengårdcentret i Odense glæde sig over endnu en stor åbning – nemlig Magasin, som slår dørene op til en lokal forretning i Danmarks største shoppingcenter.
Magasin varmer op til åbningsfest med uddeling af gavekort foran SlotsArkaderne18.9.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Der er god grund til at lægge vejen forbi SlotsArkaderne og gågaden i Hillerød i denne weekend, for lørdag den 21. september tager Magasin forskud på åbningsfejringen, og deler gavekort ud til de heldige (og hurtige).
Magasin introducerer nyt forretningskoncept: Åbner ny forretning i Hillerød1.8.2024 14:18:08 CEST | Pressemeddelelse
Til efteråret lancerer Magasin et nyt, skalerbart forretningskoncept som en del af sin ambitiøse omni-channel strategi. Den første forretning i ’Small Store’-konceptet åbner i SlotsArkaderne i Hillerød, og stormagasinet har allerede flere lokationer i kikkerten. Med IT-investeringer på over 20 millioner kroner skal konceptet fremme vækst og integrere Magasins fysiske forretninger endnu tættere med online platformen.
Magasin satser på ejendomme og flere investeringer: ”Magasin er blot en del af noget større”28.5.2024 09:14:59 CEST | Pressemeddelelse
Sidste års store lagerflytning kan ses på resultatet hos Magasin, hvis regnskab for 2023 netop er afsluttet, men optimismen fejler ikke noget hos det mere end 150 år gamle stormagasin, der med en omsætning på 2,9 milliarder, ser et udvidet forretningsområde, som vejen til øget vækst.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum