Magasin lancerer eksklusiv vintage-kategori i samarbejde med The Vintage Bar
I tæt samarbejde med The Vintage Bar kan Magasins kunder nu shoppe et stort og eksklusivt udvalg af pre-owned luksustasker på Magasin.dk. Magasin Vintage er navnet på den nye kategori, som stormagasinet forventer at udvide markant de kommende år.

Markedet for brugt luksusmode vokser og vokser og efterspørgslen på vintage-varer i høj kvalitet, kan man også mærke hos Magasin. Stormagasinet har netop, lige i tid til julehandlen, lanceret en hel ny kategori, Magasin Vintage, hvor modeglade shoppere kan finde eksklusive vintage-tasker fra mærker som blandt andet Chanel, Louis Vuitton, Prada og mange flere.
”Vi er rigtig stolte over at kunne tilbyde vores kunder et så eksklusivt udvalg af vintage-tasker i samarbejde med The Vintage Bar,” udtaler Adam Massigeh, der er Trading Director i Magasin med ansvar for Womens, Accessories og sko. ”Kategorien kommer til at være en fantastisk tilføjelse til vores univers, og på den lidt længere bane tænker vi det her i helt stor skala, hvor vi får mange flere produktkategorier på. Helt konkret kigger vi lige nu ind i både vintage smykker og beklædning.”
Ifølge Adam Massigeh er det en ret stor bedrift at tilbyde vintage-produkter online, da det stiller store krav til både grundige beskrivelser og billeder af varerne. I skrivende stund tæller udvalget i Magasin Vintage mere end 5.000 produkter, men Magasin forventer at runde minimum 20.000 varenumre i løbet af 2025.
Strategisk satsning på luksus, secondhand og kvalitet
Samarbejdet med The Vintage Bar er et vigtigt skridt i Magasins strategi om at kombinere nye varer med secondhand; noget som stormagasinet oplever voksende efterspørgsel på.
”Vores ambition er at kunne tilbyde vores kunder et stort, kurateret udvalg af vintage produkter, så de har mulighed for at shoppe både secondhand og nyt hos Magasin. Det kan vi ganske enkelt se, at de efterspørger. Mange af vores kunder interesserer sig for den her kategori og har samtidig også stærke holdninger til både ansvarighed og genbrug, så kombinationen af nye og vintage varer, tror vi kan noget i forhold til, hvordan vi tænker shopping i fremtiden,” fortæller Adam Massigeh.
Det seneste år er antallet af søgninger på vintage på stormagasinet hjemmeside steget markant, og ifølge Magasin, er timingen perfekt i forhold til julehandlen, hvor vintage-tasker forventeligt vil kommer til at stå på manges ønskesedler.
Magasin har i forvejen et dedikeret område til secondhand og vintage tøj i forretningen på Kongens Nytorv, og ligesom det er muligt at bestille de eksklusive tasker fra Magasin.dk via kasseterminalerne i alle stormagasinets fysiske forretninger.

Fakta:
- Chanel, Gucci, Fendi, Prada, Loewe, Balenciaga, Dior, Jacquemus, Celine, Goyard, Hermés, Versace, Chloé,
- Mere end 5.000 vintage tasker på Magasin.dk
- Magasin forventer at tilbyde minimum 20.000 varenumre i løbet af 2025
- Alle tasker verificeres af erfarne eksperter
Nøgleord
Kontakter
Sandra Garder AbrahamsenHead of Corporate Communication & Public RelationsMagasin du Nord
Tlf:20 67 59 68SandraGarder.Abrahamsen@magasin.dkOm Magasin du Nord
Magasin er en ikonisk kæde af stormagasiner med rødder tilbage til 1868 og driver i dag ni fysiske forretninger og webshop i Danmark samt onlineforretning i både Sverige og Norge. Kendt for sin unikke shopping-oplevelse og store fokus på service og kvalitet, tilbyder Magasin et bredt sortiment indenfor fashion, beauty og design.
Følg pressemeddelelser fra Magasin du Nord
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Magasin du Nord
Magasin begynder julen med Malte Ebert på balkonen og samler ind til Røde Kors23.10.2025 07:11:20 CEST | Pressemeddelelse
Magasin åbner julen den 7. november med Malte Ebert på balkonen, hvor én krone per køb doneres til Røde Kors. Arrangementet på Kongens Nytorv markerer begyndelsen på julen i København, med fokus på traditioner, oplevelser og at støtte unge. Initiativerne forventes at rejse over en kvart million kroner i 2025.
Fra brands til fællesskaber: Magasin lader kunderne afgøre fremtidens beauty-favoritter16.9.2025 12:21:28 CEST | Pressemeddelelse
Med en helt ny prisoverrækkelse, Chosen by Beauty LoversTM, inddrager Magasin kunderne som medskabere i en kåring, der binder oplevelser og community sammen på tværs af forretning og digitale platforme. Initiativet bygger på troen på, at fremtidens detail ikke kun handler om varer – men om relationer, fællesskab og omni-channel oplevelser.
Magasin overtager aktiemajoriteten i MessyWeekend4.9.2025 09:07:26 CEST | Pressemeddelelse
Magasin har købt yderligere aktier i MessyWeekend og er nu majoritetsejer med en ejerandel på 60 procent. Med den nye konstellation står eyewear-brandet klar til at accelerere væksten – og nye store aftaler er allerede på plads, der skal løfte brandet ind i sin næste fase.
Magasin køber det danske modeikon Bitte Kai Rand17.7.2025 08:59:20 CEST | Pressemeddelelse
Magasin du Nord overtager 100 % af det danske modebrand Bitte Kai Rand. Opkøbet er en del af Magasins langsigtede strategi om at investere i stærke, danske brands med potentiale for vækst – og markerer endnu et skridt i stormagasinets ambition om at kombinere retail, design og brandudvikling.
Magasin sikrer solid vækst med stærke resultater og strategiske investeringer i 20248.4.2025 14:04:38 CEST | Pressemeddelelse
2024 var et år med markant fremgang for Magasin, der med en imponerende vækst på 5% har rundet en omsætning på tre milliarder kroner. På trods af udfordrende markedsvilkår har Magasin formået at styrke sin position og skabe endnu bedre kundeoplevelser gennem strategiske investeringer og nye initiativer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum