Hovedkontoret går i butikkerne: I Lidl samles alle medarbejdere om julehandlen
Julen er en af de allertravleste perioder i dagligvarebranchen, og derfor vil Lidl gerne støtte ekstra op om sine medarbejdere i butikkerne. I et nyt initiativ skal alle kædens 350 administrative medarbejdere bruge en arbejdsdag i begyndelsen af december i en af kædens 163 butikker fordelt over hele landet.

Når Lidl slår dørene op til butikkerne fra den 2. til den 4. december, kan det være, at kunderne bliver mødt af nye ansigter. Administrative medarbejdere fra kædens hovedkontor, ejendomskontorer og logistikcentre har byttet kontorstolen ud med kassebåndet for at give kollegaerne i butiksleddet en hjælpende hånd med juleforberedelserne.
Initiativet med de praktiske dage er ikke noget nyt i dagligvarekæden. I mange år har alle administrative medarbejdere haft en praktisk dag i en butik i løbet af året, men det laver kæden om på nu, og det er der en klar årsag til, forklarer Jens Stratmann, der er adm. direktør i Lidl.
”Med initiativet vil vi helt overordnet styrke fællesskabet og forståelsen på tværs. Tanken med at lægge alle praksisdagene samlet i begyndelsen af december er, at butikkerne har mulighed for at planlægge det ind, og kollegaer, som ikke er fra butiksleddet, bedre kan bidrage til flotte butikker i en travl juleperiode. I Lidl er vi stolte af at have en stærk medarbejderkultur, hvor vi anerkender og støtter hinanden. Ved at møde sine kollegaer i øjenhøjde i butikkerne giver det os alle en dybere forståelse for vores kerneforretning, samtidig med at vi hjælper kollegaerne i en travl tid.”
Kan blive klogere på både kollegaer og kunder
Medarbejderne fra hovedkontoret vil hjælpe med alt fra opfyldning af varer til trimning, oprydning og rengøring, og de vil derfor indgå direkte i butikkernes daglige drift.
Nikolaj Ugelvig arbejder til dagligt i Indkøbsafdelingen på Lidls hovedkontor i Aarhus, men mandag d. 2. december vender han cyklen mod kædens butik i Viby. Her ser han meget frem til at udveksle erfaringer med sine kollegaer i butikken og ikke mindst tale med kunderne især om pålæg og færdigretter, som er hans hovedkategori.
“Jeg glæder mig meget til at have en hel arbejdsdag i butikken og helt generelt give mine kollegaer en hjælpende hånd, men det bliver også givende for mig at høre om, hvordan jeg fra min stol kan gøre ting nemmere for dem, fx om min detaljegrad giver mening i butiksleddet. Jeg arbejder med købsadfærd, kvalitetsprodukter til gode priser og kunders holdninger hver dag, men primært placeret ved mit skrivebord. Nu glæder jeg mig til at komme ud og både observere og tale med vores kunder, når de gør deres indkøb og få feedback fra dem på stedet.”
“Det er så vigtigt med et godt, tværfagligt samarbejde”
I butikkerne glæder man sig til, at kollegaer fra hovedkontoret kommer og giver en hånd med. Og ikke mindst til at lære fra sig, så medarbejderne på hovedkontoret vil få en endnu bedre forståelse for det arbejde, der dagligt bliver lagt butikkerne, fortæller Janni Lund Vilhelmsen, der er butikschef i Lidls butik på Nørrevænget 49 i Silkeborg.
“Det er så vigtigt, at det tværfaglige samarbejde med hovedkontoret fungerer, og at relationen er god, og derfor giver et initiativ som dette rigtig meget værdi. De, som kommer fra hovedkontoret, får lov til at opleve butikken på en anden måde, end når de er på et kort arbejdsmæssigt besøg eller handler ind. Julen er en tid, som vi ser meget frem til, og derfor er det superfedt, at vi i år får “hjælp udefra” til at få gjort vores butikker klar til juleperioden.”
Opgaverne vil være tilpassede, så medarbejderne fra hovedkontoret ikke varetager specialiserede roller som kassebetjening eller varebestilling.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
Ny indkøbsdirektør i Lidl: “Vi sætter fuld blus på at styrke vores image yderligere i 2025”3.3.2025 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
Peer Sandtner vender tilbage til Danmark som ny indkøbsdirektør i Lidl. Med solid erfaring fra flere europæiske Lidl-markeder, senest som viceindkøbsdirektør i Lidl Sverige, er han klar til at styrke Lidls brand i Danmark – blandt andet med et nyt nationalt private label-mærke, intensivering af danske og internationale sponsorkoncepter samt en stærk sundhedsagenda.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum