Lokal AutoMester gearer op på elbiler
Efter 15 år som lokal AutoMester bliver Mads Thomsens værksted AutoMester E+. Med øget fokus på el- og hybridbiler samt øget miljøansvar er værkstedet klar til fremtiden. “Vi kan også håndtere elbiler, og det vil jeg da gerne skilte med,” fortæller han

Egentlig står der Vissenbjerg Autoværksted på døren. Men de fleste kender det som den lokale AutoMester eller siger, at de “skal have bilen ordnet hos Mads”. Anmeldelserne på Trustpilot vidner da også om, at værkstedet med 48-årige Mads Thomsen i front har en særdeles god relation med kunderne. ‘Imødekommende og venlig betjening, pænt og rent værksted, god og hurtig service, kompetent udført og fair priser, laver ikke noget uden at spørge’ er vendinger, der går igen. Alligevel tænker den 48-årige ejer hele tiden over, hvordan han efter snart 15 år med værkstedet, kan gøre det lidt bedre for byen. Det er både derfor, han nu bliver AutoMester E+, og det er derfor, han støtter op om den lokale byfest, ‘Røverfesten’, hvert år:
“Nu har det været her i over 60 år, og jeg håber, det bliver ved. Det er vigtigt for mig at være med til at holde det i live, både fordi overskuddet går til de lokale idrætsforeninger og hallen, men også fordi det er vigtigt for byen med sammenhold og noget at snakke om med naboen. Det vil jeg gerne støtte op om.”
Lever og ånder for motorer
Ellers er der ikke meget andet, Mads Thomsen bruger sin tid på - med mindre det altså har motor og dæk. Og sådan har det været, siden han som 12-årig startede med at rode med knallerter, fortæller han:
“Det var enten mekaniker eller landmand for mig. En klog mand rådede mig til at blive mekaniker, for det var der mere fremtid i. Og det er jeg jo glad for i dag, for jeg kan ikke forestille mig, at jeg skulle lave andet.”
Selvom der ifølge ejeren selv ikke er meget fritid som selvstændig, så finder han alligevel tid til motorsport, og den passion deler han med sønnerne.
“Man er nok lidt skadet,” griner han og tilføjer: “Jeg har været til speedway i Polen og Le Mans i Frankrig. Og så selvfølgelig speedway herhjemme, hvor min søn kørte i 10 år. Dér syntes han ikke, det var helt dumt med en far, der er mekaniker, når man skulle ordne raceren selv.”
Vil skilte med at være lidt grønnere end alternativet
Og selvom interessen for biler koster lidt brændstof på banen, så er Mads Thomsen enormt optaget af at gøre mere af det rigtige i egen butik. Værkstedet har længe affaldssorteret alt fra elektronikskrot til brugte dele samt sørget for at genanvende materialer. Og så er det langt fra nyt for ham at håndtere el- og hybridbiler.
"Vi har haft en el-lånebil og ladestander de sidste fire år," beretter Mads Thomsen. Men nu vil han i bogstaveligste forstand skilte mere med det, fordi han oplever, at mange har været i tvivl: “Flere har spurgt mig, om jeg ikke snart blev AutoMester E+, så jeg også kunne ordne deres elbil. Man er bare allerede bagud, når man er nødt til at forklare, at det kan man altså godt. På den anden side er det fedt, at de ved, hvad E+ står for. Så nu skal de gerne vide, at vi også håndterer el- og hybridbiler.”
Det betyder dog ikke, at diesel- og benzinbilejere skal føle sig glemt.
"Alle er mere end velkomne," forsikrer Mads Thomsen, der reklamerer med at kunne håndtere alle bilmærker.
Vil tiltrække kunder - men også en ny kollega
Med værkstedets nye status som AutoMester E+ er ambitionerne også vokset. Der er dog én ting, Mads Thomsen mangler for at kunne indfri de fremtidige mål – en dygtig svend.
"Vi mangler virkelig en ekstra mekaniker, der kan tænke selv og tage ansvar. Vi har et godt arbejdsmiljø her, hvor vi taler om tingene, og hvor alle kan komme med nye forslag og ønsker til værktøj. Og så tilbyder vi en fornuftig løn og masser af kurser," lover Mads Thomsen, der i dag har en svend og en lærling ansat. Han håber, at værkstedets nye profil vil tiltrække de rette kandidater.
Nøgleord
Kontakter
Lena Britt PedersenMarketing ManagerAutoMester ApS
Tlf:+ 45 63 41 89 88lena.pedersen@automester.dkBilleder
Om AutoMester
AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer.
Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Ny AutoMester vil ændre synet på bilbranchen13.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danskere har fordomme om mekanikere - og Jonas Andersen giver dem ret. Han har selv set værksteder, hvor det handler mere om samlebånd og profit end kunderne. Netop derfor er filosofien i hans værksted helt anderledes. “Jeg forsøger altid at gøre noget ekstra”
Første AutoMester-hold gennemfører svendeprøven i Skjern9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Der er rift om fremtidens mekanikere, der skal kunne håndtere hele bilparken og kundernes bekymringer. I tæt samarbejde med værkstedsindehaverne er et nyt hold klar, fortæller uddannelseschef
Pers Auto bliver en del af Autocentrum Rudkøbing8.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jesper Ejlersen har overtaget værkstedet på Mjølbyvej. Det bliver markeret med åbent hus d. 10. oktober, hvor kunder inviteres forbi det nyistandsatte værksted, der er bygget på fællesskab
Uldum Auto lytter til byen: Sætter strøm til værkstedet30.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
39-årige Claus Lauritzen har altid været klar over, at han skulle lave biler som sin onkel. Men at bilerne skulle køre på el, havde han ikke forestillet sig, da drømmen først spirede. Nu bliver hans værksted en del af AutoMester E+ og dermed også bedre rustet til at håndtere kundernes el- og hybridbiler
Claus’ værksted brændte - nu er han tilbage30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
KP Biler brændte ned for to år siden. Siden da har Claus Pedersen drevet forretningen videre hos en god kollega. Nu er han tilbage på hjemmebane i et nyt og miljørigtigt værksted. “Det kunne kun lade sig gøre, fordi alle kunder fulgte med”
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum



