Steven John Friberg fra UXV Technologies vinder Temaprisen 2024 i Hovedstaden

Steven John Friberg fra UXV Technologies ApS har netop modtaget Årets Regionale Temapris i Hovedstaden ved Årets Ejerleder 2024. Ejerlederen modtager prisen for sit store arbejde med den digitale transformation. Steven John Friberg fik overrakt prisen ved en velbesøgt regionskåring i Langelinie Pavillonen i København.

I forbindelse med kåringen af Årets Ejerleder 2024 overrækkes for ottende gang en temapris, som går til den ejerleder, der har udvist et stærkt fokus på årets tema, “Ejerledernes digitale transformation”, herunder optimering af it-systemer, integration af kunstig intelligens og udvikling af digitale forretningsmodeller. Prisen går i år til Steven John Friberg fra UXV Technologies ApS, som bl.a. udvikler avancerede droneteknologier og automatiserede løsninger til brug i både forsvars- og teknologibranchen.

Steven har formået at tænke teknologiske løsninger ind i alle aspekter af virksomheden. Hans evne til at udnytte digitaliseringens potentiale har givet virksomheden et stærkt fundament for fremtidig vækst, og hans lederskab har sikret, at virksomheden hele tiden er på forkant med den teknologiske udvikling,” fortæller Flemming Eghoff, partner i PwC i Hellerup, og fortsætter:

Steven har stort fokus på at udnytte data til at forbedre virksomhedens præstationer. Ved at udvikle egne interne AI-løsninger kan han optimere produktionsprocesserne, analysere medarbejderpræstationer og justere strategien i realtid. Det er denne evne til at handle hurtigt og effektivt, der gør ham til en værdig vinder af Temaprisen.”Digitalisering og automatisering som drivkraft
Steven stiftede UXV Technologies i 2014 efter at have opbygget erfaring med udvikling og salg af droner. Virksomheden er vokset hurtigt og beskæftiger i dag over 100 ansatte. Steven har været en pioner i sin branche, idet han har indarbejdet digitalisering i alle virksomhedens processer. Fra implementering af avanceret AI-teknologi til automatiserede produktionslinjer, der optimerer effektiviteten, har UXV Technologies sat standarden for digital transformation i branchen.

Steven har med sin digitale omstilling skabt en virksomhed, der står stærkt i en tid med hurtige teknologiske forandringer. Hans vision og evne til at udnytte teknologi til at optimere processer vil vi gerne være med til at anerkende og hylde,” fortæller Mikael Storm Andersen, Nykredits regionsdirektør i København.

Hos Dansk Erhverv er direktør Natasha Brandt enig i, at den rette vinder af Temaprisen 2024 i Hovedstaden er Steven John Friberg:

“Årets Temaprisvinder har taget digital transformation til et niveau, hvor teknologi og data er blevet uadskillelige dele af forretningsstrategien. Steven har vist, hvordan en klar teknologisk vision kan føre til vækst og innovation i praksis, og derfor er han en stærk rollemodel for andre ejerledere.”

Kontakt
For yderligere information kontakt PR-konsulent i PwC Christian Corell på mobil 2829 3858 eller pressekonsulent Peter Klaaborg fra Nykredit på mobil 2056 0706 eller mediechef Søren Domino fra Dansk Erhverv på 3374 6688.

Tid og sted for Årets Ejerleder i Hovedstaden
Den 28. oktober 2024 kl. 16:30-18:10, Langelinie Pavillonen, Langelinie 10, 2100 København Ø.

Fakta om Årets Ejerleder 2024
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, som afholdes for 21. gang. Årets tema er ejerledernes digitale transformation.

De syv regionale vindere går videre til Landskåringen, som finder sted den 14. november 2024 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af regionsvinderen fra 2023 samt repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og en erhvervsprofil.

Tidligere vinder af Årets Temapris
Søren Tscherning fra Tscherning Holding A/S (2023), Per Kirchner fra Novicell ApS (2022), Peter Dupon fra The Coffee Collective A/S (2021), 2020 (særår uden vinder pga COVID-19), Anders Aagaard Jensen fra Relevant Holding ApS (2019), Lene Hansen og Dorte Thomsen fra SOS Vikar A/S (2018), Per Smedegaard fra Kjærgaard A/S (2017) og Charlotte Gueniau fra RICE A/S (2016).

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er ca. 2.800 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi 328.000 PwC'ere i 152 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.