Dagrofa køber Aarstiderne: vil skabe Danmarks stærkeste fællesskab for økologi, lokale varer og højkvalitetsprodukter
Dagrofa, en af landets førende fødevarevirksomheder, har i dag underskrevet en købsaftale med Aarstiderne. Købet af Aarstiderne er et vigtigt element i koncernens ambition om at være de bedste i Danmark på lokale varer, økologi og højkvalitetsråvarer – specielt på frugt og grønt.
Ved at gøre Aarstiderne til en del af familien, gør Dagrofa sig klar til sin næste strategiske fase, som starter 1. januar 2025. Ambitionen er at styrke positionen som en af landets førende fødevarevirksomheder og med Aarstiderne tilbyde danske kunder i dagligvarehandlen og foodservice endnu flere højkvalitetsprodukter, nemme måltidsløsninger og øge fokus på økologi. Købet er betinget af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse, herefter vil Dagrofa og Aarstiderne i fællesskab sætte de strategiske ambitioner for fremtiden. Om købet af Aarstiderne A/S, siger koncernchef i Dagrofa Tomas Pietrangeli:
”Aarstiderne er en helt fantastisk virksomhed, som igennem 25 år har været Danmarks, ja måske verdens, stærkeste frontløber på økologi, lokale kvalitetsprodukter og nemme måltidsløsninger. Jeg er derfor meget glad for og spændt på, at vi fremover skal samarbejde om vores fælles fremtid. Der er et utroligt godt match mellem vores værdier og de ambitioner, vi har for et stærkere og mere bæredygtigt fødevaredanmark. Med samarbejdet tilfører vi en løftestang og kapacitet for at øge Dagrofas vækst, innovation, digitale tilstedeværelse og tilbyde danskerne de bedste madoplevelser hjemme, ude og online.”
De seneste tre år har Dagrofa med #FremgangSammen-strategien øget markedsandele i detail, styrket innovationen og samarbejdet med de selvstændige købmænd og leverandører. Dagrofa forbedrede i 2023 igen deres resultater og nåede henholdsvis 19,4 mia. kr. i omsætning og 89 mio. kr. i overskud.
Søren Ejlersen, en af grundlæggerne af Aarstiderne, fortæller på vegne af de nuværende ejere:
”Jeg er så utrolig stolt af den rejse, som Aarstiderne har været på de sidste 25 år, og jeg har nydt hver en dag sammen med alle vores dedikerede medarbejdere. Tiden var nu inde til at tage det næste skridt og gøre Aarstidernes produkter og måltidsløsninger tilgængelige for endnu flere danskere. Vi søgte den bedste samarbejdspartner i fødevarebranchen for os, og det er uden tvivl Dagrofa. Her har vi fundet nogen, som deler vores vision, tilgang til økologi, kvalitetsfødevarer og vil samarbejdet”.
Også Aarstidernes CEO Heidi Boye glæder sig til samarbejdet: ”Den grønne agenda er mere aktuel end nogensinde før. Vi er i et marked, hvor forbrugerne efterspørger grønne, bæredygtige måltidsløsning og dagligt søger inspiration til at spise grønnere. Jeg er overbevist om, at der stadig er masser af potentiale i at fortsætte med at udvikle og levere grønne kvalitetsråvarer og gode måltidsløsninger og der er ingen tvivl om, at samarbejdet med Dagrofa vil tilføre os flere kræfter til at løfte den agenda".
Dagrofa og Aarstiderne vil udvikle fremtidens madoplevelser
Dagrofa har med detailkæderne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb samt Dagrofa Foodservice, Dagrofa Logistik samt en række producentvirksomheder en bred tilstedeværelse i fødevarebranchen, hvilket Aarstiderne nu fremover bliver en del af. Dertil vil de digitale kompetencer og platforme hos Aarstiderne matche med Dagrofas nuværende digitale indsats for både detail- og foodservicekunder.
Om valget af Aarstiderne uddyber koncernchef i Dagrofa Tomas Pietrangeli:
”Med Aarstiderne som en del af Dagrofa, kan vi forstærke vores innovationskraft på madscenen og tilbyde vores kunder nogle unikke, økologiske og lokale højkvalitetsprodukter. Jeg er overbevist om, at samspillet mellem kulturen i Aarstiderne og vores måde at være fødevarevirksomhed på i Dagrofa kan fostre en hidtil uset nytænkning inden for fødevarer i Danmark. Aarstiderne får med samarbejdet adgang til vores detail- og foodservicekunder samt en sparringspartner på både fødevarer, koncepter og kommercielt. For kunderne vil Aarstiderne med samarbejdet fortsat være at finde i landskabet med deres elskede produkter og velkendte brand, som igennem 25 år har opbygget en høj tillid hos danskerne, og det er i dag blandt de stærkeste og mest meningsfulde brands i landet.”
Om selve handlen mellem Aarstiderne og Dagrofa, afslutter koncernchefen:
”Dagrofa står i dag, med købet af Aarstiderne, endnu stærkere som fødevarevirksomhed i Danmark. Jeg vil gerne takke ejerkredsen i Aarstiderne og hele teamet for den tillid, de har vist os igennem hele processen og vi ser frem til det fremtidige samarbejde. Nu glæder jeg mig til, at vi, så snart handlen er godkendt, kan løfte sløret for nogle af vores ambitioner for fremtiden.”
Dagrofa køber Aarstiderne A/S, som har ca. 260 medarbejdere samt rettighederne til brandet. Handlen er betinget af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Dagrofa Foodservice genåbner endnu en moderniseret Cash & Carry-butik24.10.2024 08:04:24 CEST | Pressemeddelelse
Efter en stor og grundig ombygning er Dagrofa Foodservice klar til at byde sine kunder velkommen til en ny og opgraderet Cash & Carry-butik på Amager, Kirstinehøj 48 i Kastrup. Genåbningen er en markering af endnu et skridt i Dagrofa Foodservice’s strategi, ’Fremtidens Cash & Carry’. Den strategi skal gøre det endnu mere enkelt, inspirerende og effektivt at handle hos landets førende leverandør til professionelle køkkener og andre erhvervsdrivende med et professionelt behov for fødevarer som festivaler, events, kiosker og mange flere.
MENY giver 500.000 kr. til støtte for danske fødevareproducenter22.10.2024 11:01:16 CEST | Pressemeddelelse
I en ny indsats for at styrke mindre danske fødevareproducenter, lancerer dagligvarekæden MENY et nyt stipendieprogram på 500.000 kr. Stipendierne er rettet mod producenter, der samarbejder med MENY, og skal fremme innovation, bæredygtighed og vækst.
SPAR tilbyder et gratis lift hjem til jul for 8. år i træk21.10.2024 08:36:52 CEST | Pressemeddelelse
SPAR gentager den populære tradition, hvor danskerne kan få et gratis lift hjem til jul. Siden 2016 har SPAR kørt danskerne gennem hele landet for at sikre, at alle når hjem til jul. Busserne stopper i 140 byer.
Dagrofa Foodservice genåbner moderniseret Cash & Carry-butik i Kolding17.10.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter en omfattende ombygning er Dagrofa Foodservice klar til at byde sine kunder velkommen til en ny og opgraderet Cash & Carry-butik på Marsvej 8 i Kolding. Genåbningen markerer endnu et skridt i Dagrofa Foodservice’s strategi, ’Fremtidens Cash & Carry’, som skal gøre det endnu mere enkelt, inspirerende og effektivt at handle hos landets førende leverandør til professionelle køkkener og andre erhversdrivende med et professionelt behov for fødevarer som festivaller, events, kiosker og mange flere.
Ny undersøgelse: MENY vinder for bedste produktkvalitet og økologi og fortsætter sin fremmarch som danskernes madmarked16.10.2024 08:45:54 CEST | Pressemeddelelse
Når det handler om, hvem kunderne mener er den bedste dagligvarebutik, så vinder MENY-kæden fortsat frem i Danmark. I en stor undersøgelse af danskernes opfattelse af supermarkederne, vinder kæden på produktkvalitet og økologi, og går frem på alle parametre, endda mærkbart frem på nogle områder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum