Tidligere administrende direktør hos E.ON Drive Infrastructure Denmark sat i spidsen for kunderejsen i hele Europa

E.ON Drive Infrastructure Denmark har etableret sig på det danske marked for offentlig opladning til elbiler på rekordtid. Med indsættelsen af ny administrende direktør i starten af 2024, er den tidligere administrende direktør for E.ON Drive Infrastructure Denmark, Anders Krag, sat i spidsen for kunderejsen og design af ladestationer i hele Europa.

Anders Krag, CXO - Customer Experience and Site Designs, E.ON Drive Infrastructure GmbH

E.ON Drive Infrastructure GmbH har etableret sig på rekorttid på det europædiske marked for offentlig opladning af elektriske køretøjer, og har som målsætning om at opsætte mindst 1.000 lynladere hvert år. E.ON Drive Infrastructure, forkortet EDRI, blev skabt i 2022 som en del af en udskildning fra E.ON SE Koncernen, for at sætte fokus på den offentlige opladning i hele Europa, og er i dag et datterselskab af den store europædiske energikoncern. Tidligere administrerende direktør i E.ON Drive Infrastructure Denmark, Anders Krag, er nu sat i spidsen for kunderejsen og OmtankestationTM-koncept i hele Europa.

Anders Krag er født og opvokset i Hjørring, Nordjylland, og er uddannet maskinmester og styrmand, fra Svendborg Internationale Maritime Academy / A.P. Møller-Mærsk i 2014 og var en del af Maersk Supply Service indtil 2021, hvor han samme år blev færdig med en eMBA i Innovations- og bæredygtighedsledelse fra Danmarks Tekniske Universitet.

Anders blev ansat i E.ON Danmark som Network Development Manager i november 2021. Anders Krag markerede sig hurtigt som et talent i E.ON, og blev i marts 2022 sat i spidsen for det nye selskab, E.ON Drive Infrastructure Denmark. Siden har Anders haft stillingen som Head of Business Development og lander nu i en ny rolle, med fokus på kunderejsen i hele Europa.

”Jeg vil ikke lægge skjul på, at det har været en fornøjelse at komme ind og overtage E.ON Drive Infrastructure Denmark fra Anders, og jeg er endnu mere glad for, at vi nu sætter en kæmpe kapacitet ind på vores ambitioner om at blive en af de bedste ladestanderoperatører i hele Europa på flere parametre”, siger Morten Hersoug, der tiltrådte som administrerende direktør for E.ON Drive Infrastructure Denmark tidligere på året.

E.ON Drive Infrastructure GmbH har udover at rykke meget hurtigt på personbilsområdet også gjort sig bemærket som førende inden for offentlige ladeløsninger til lastbiler og busser, og det bliver også Anders' at lave kunderejsen for det nye forretningsområde i E.ON Drive Infrastructure.

”Jeg glæder mig meget til at arbejde videre med den ambitiøse strategi for både Danmark og Europa, når vi taler kunderejsen, der spænder fra de fysiske, digitale og menneskelige kundekontaktpunkter på person- og lastbilsområdet. Det er en branche, der rykker helt vildt i disse år, og i E.ON. Drive Infrastructure har vi de teknisk og forretningsmæssigt stærke kort på hånden. Vi er allerede godt på vej, og i løbet af 2024 og starten af 2025 vil vores kunder forhåbenligt mærke de forandringer vi har i støbeskeen for en endnu bedre kunderejse", siger Anders Krag.

Om E.ON

E.ON Drive Infrastructure (EDRI) er en paneuropæisk markedsledende operatør af ladestationer, som ejes af E.ON-koncernen. EDRI bygger, ejer og driver offentlig ladeinfrastruktur til alle typer af elektriske køretøjer. Virksomhedens formål er at skabe en bæredygtig verden ved at tilbyde opladning til alle overalt. Teamet beskæftiger i øjeblikket 100 personer og driver mere end 5.000 offentlige ladepunkter i 10 europæiske lande: Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, Storbritannien, Tjekkiet, Norge, Italien, Ungarn og Rumænien.

Sammen med lokale partnere vil EDRI udvide sit netværk ved at installere 1.000 ekstra lynladere om året. Find mere information på www.edri.com

Følg pressemeddelelser fra E.ON Drive Infrastructure Denmark

Flere pressemeddelelser fra E.ON Drive Infrastructure Denmark