Nu kan bornholmer blive valgt til Danmarks største medlemsejede privatforsikringsselskab

Bornholmerne i Lærerstandens Brandforsikring har nu mulighed for at stille op til LB Foreningen, der ejer Danmarks største medlemsejede forsikringsselskab, LB Forsikring. Hvis man bliver valgt som Bornholms repræsentant, får man bl.a. indflydelse på, hvordan en mio. kroner skal uddeles til lokale velgørende formål i Region Hovedstaden.

Møde i LB Foreningen
Møde i LB Foreningen Pressefoto LB Foreningen

Fra den 21. oktober kan man stille op til valg som Bornholms repræsentant i LB Foreningen. Bliver man valgt bliver man hele øens repræsentant og får bl.a. indflydelse på, hvordan man i Region Hovedstaden uddeler en mio. kroner til forskellige velgørende formål i regionen, ligesom man får indflydelse på, hvordan ejerskabet af Danmarks største medlemsejede privatforsikringsselskab, LB Forsikring, forvaltes.

”Som delegeret i LB Foreningen er man en aktiv del af et levende demokrati. Her mødes vi om at skabe fællesskaber i det lokale og det nære gennem velgørende uddelinger såvel som i ejerskabet af en stor milliardkoncern med over 440.000 danskere som medlemmer og ejere. Det er utrolig meningsfyldt, og jeg håber, at der er mange af vores bornholmske medlemmer, som vil være med til at gøre en forskel,” siger Lars Busk Hansen, formand for bestyrelsen i LB Foreningen og LB Forsikring.

Det er medlemmerne af Lærerstandens Brandforsikring (en del af LB Forsikring) på Bornholm, som kan stille op, og man kan melde sit kandidatur indtil den 28. november i år. Selve valget gennemføres i januar/februar måned i 2025.

Man kan stille op på lbforeningen.dk.

Om LB Foreningen

LB Foreningen er ejer af LB Forsikring, som er Danmarks største medlemsejede privatforsikringsselskab, med over 440.000 medlemmer. De mange tusinde medlemmer repræsenteres af 70 delegerede valgt af medlemmerne over hele landet – heraf en fra Bornholm. De står bl.a. hvert år for uddelingen af en mio. kroner til velgørende formål i deres region. LB Forsikring består af Lærerstandens Brandforsikring, Runa Forsikring og Bauta Forsikring. Som forsikringstager i LB Forsikring er man også medlem af LB Foreningen og dermed medejer af LB Forsikring.