SPAR tilbyder et gratis lift hjem til jul for 8. år i træk

SPAR gentager den populære tradition, hvor danskerne kan få et gratis lift hjem til jul. Siden 2016 har SPAR kørt danskerne gennem hele landet for at sikre, at alle når hjem til jul. Busserne stopper i 140 byer.

Julen er traditionernes tid, og traditionen tro sørger supermarkedskæden SPAR for, at danskerne kan køre på tværs af landet og hjem til deres familier.

For 8. år i træk kører SPARs hyggelige julebusser danskerne gratis hjem til jul. I år sker det den 21. december. Tilmeldingen til "Et lift hjem til jul" åbner på SPARs hjemmeside den 23, oktober, hvor passagerer kan booke deres plads efter først-til-mølle-princippet. Sidste chance er den 3. december, hvor tilmeldingen lukker.

Der forventes at være stor interesse igen i år. Sidste år benyttede næsten 900 juleglade danskere sig af muligheden for et gratis lift hjem til jul.

“Vi ønsker at gøre noget godt for vores kunder og de lokale samfund ved at sikre, at så mange som muligt kan komme hjem til deres kære i julen. Det er især populært blandt unge og familier, der har brug for at kunne spare lidt på fx transport i en ellers travl og dyr tid,” siger Esben Keller, kædedirektør for SPAR.

I 2023 drillede stormen Pia og mange busser, tog og færger måtte aflyse afgange. Heldigvis kunne SPARs julebusser køre som planlagt og var således ikke påvirket af de vejrmæssige forhold, der drillede.

SPARs julebusser kommer rundt i hele landet og med 140 stop i byer med en SPAR-købmand, er der en rute for langt de fleste. Rutenettet udvides i år fra 39 sidste år til 41 ruter i år. Særligt ruterne fra København til Aarhus, Odense og Esbjerg plejer at blive hurtigt booket.

Passagererne kan glæde sig til en hyggelig julerejse, da busserne vil være pyntet op, og der uddeles en goodiebag med godter til alle ombord.

Julebusserne kører følgende ruter:

Rute 1: Sjælør til Odense
Rute 2: Sjælør til Langeland
Rute 3: Sjælør til Børkop
Rute 4: Sjælør til Aarhus
Rute 5: Sjælør til Esbjerg
Rute 6: Sjælør til Ørnhøj
Rute 7: Esbjerg til Sjælør
Rute 8: Sjælør til Viborg
Rute 9: Sjælør til Aalborg
Rute 10: Aalborg til Sjælør
Rute 11: Aarhus til Sjælør
Rute 12: Jyderup til Borup
Rute 13: Nykøbing F. til Borup
Rute 14: Borup til Nykøbing F.
Rute 15: Nyborg til Rørvig
Rute 39: Esbjerg til Aarhus
Rute 40: Borup til Græsted
Rute 41: Rønne til Hasle

For 8. år i træk giver SPAR danskerne et lift hjem til jul. Julebusserne kører på 41 ruter og stopper 140 steder rundt i Danmark. Busserne er pyntet op til jul, og passagererne kan glæde sig til en goodiebag, der venter på dem.

Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.

Dagrofa Foodservice genåbner moderniseret Cash & Carry-butik i Kolding17.10.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter en omfattende ombygning er Dagrofa Foodservice klar til at byde sine kunder velkommen til en ny og opgraderet Cash & Carry-butik på Marsvej 8 i Kolding. Genåbningen markerer endnu et skridt i Dagrofa Foodservice’s strategi, ’Fremtidens Cash & Carry’, som skal gøre det endnu mere enkelt, inspirerende og effektivt at handle hos landets førende leverandør til professionelle køkkener og andre erhversdrivende med et professionelt behov for fødevarer som festivaller, events, kiosker og mange flere.