Dansk modebrand designer unik landsholdstrøje som hyldest til fællesskabet
Det danske modebrand HALO har i samarbejde med hummel og DBU designet en ny landsholdstrøje, som herrelandsholdet skal bære i Nations League-kampen mod Spanien den 15. november i Parken. Trøjen er en hyldest til fællesskabets styrke og taler samtidig ind i en stigende trend, hvor fodbold og mode smelter sammen.
![](/data/images/public/13559511/14089009/f79dcc54-b881-47f4-820d-a08ad30cab17-w_720.jpg)
Når Pierre-Emile Højbjerg, Kasper Dolberg, Alexander Bah og resten af det danske herrelandshold går på banen mod de forsvarende europamestre fra Spanien den 15. november i Parken, bliver det iført en ny og eksklusiv landsholdstrøje.
Som en del af et større samarbejde mellem hummel, DBU og det hummel-ejet modebrand HALO, vil spillerne bære en limited edition landsholdstrøje, der hylder styrken i fællesskabet og repræsenterer ikke kun spillet på banen, men også den tillid og det samarbejde, der binder holdet sammen og sikrer fælles succes.
”Vi er utrolig stolte over at have fået muligheden for at samarbejde med hummel og DBU om at designe en landsholdstrøje, der symboliserer samhørighed, mod og fællesskab. For os er fællesskabet kernen i både fodbold og den danske kultur, og trøjen skal minde os om, at vi står stærkere sammen end hver for sig. Med afsæt i vores egen historie kombineret med landsholdets dybe rødder i Danmark har vi designet en landsholdstrøje, der skal repræsentere en samlet enhed, der kæmper for et fælles mål – både på og uden for banen,” udtaler Daniel Struzinski, Head of HALO.
Den nye landsholdstrøje er designet i en dyb bordeaux farve og forener HALOs scandinaviske designstil med fodboldens stolte arv. Trøjens unikke mønster er inspireret af faldskærmsudspring og trækker tråde tilbage til HALOs grundlægger, Helge Petersen, der fik idéen til brandet under et faldskærmsudspring i 1981.
DBUs kommercielle direktør, Birgitte Mabeck, udtaler: "Vi er glade for at kunne præsentere en unik landsholdstrøje, der symboliserer det fællesskab og sammenhold, som er kendetegnende for vores landshold. Fodbold handler om meget mere end spillet på banen, men også om de værdier, vi deler som nation - og den styrke, der kommer af at stå sammen. Gennem samarbejdet med HALO og hummel har vi skabt en landsholdstrøje, der forener fodboldens dynamik med modeverdenens kreativitet, og som samtidig hylder den stolthed og samhørighed, der er indbegrebet af dansk fodbold."
Fodbold og mode smelter sammen
Foruden at være en hyldest til fællesskabets styrke er den nye landsholdstrøje også en afspejling af en voksende trend, hvor fodbold og mode smelter sammen. Det fortæller hummels marketingdirektør, Morten Lund.
”Fodbold har længe haft en stærk tilstedeværelse i modeverdenen, og vi er stolte over at kunne tage det næste skridt med denne landsholdstrøje. Trøjen er ikke kun et symbol på dansk stolthed og fællesskab, men også et eksempel på, hvordan fodbold og mode kan forenes for at skabe noget helt unikt. Vores mål med dette samarbejde er at gøre landsholdet mere relevant for både fodbold- og modeverdenen. Foruden landsholdstrøjen har vi derfor også designet en større livsstilskollektion, der har til formål at appellere til et endnu bredere publikum.”
Den nye limited edition landsholdstrøje fra HALO, hummel og DBU vil være tilgængelig på landsholdsshoppen.dk og i udvalgte danske butikker fra torsdag den 24. oktober kl. 10.00.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Fra isen til grønsværen: Grønland og hummel lancerer unik landsholdstrøje inspireret af indlandsisen17.1.2025 10:00:07 CET | Pressemeddelelse
Midt i en global politisk kamp om verdens største ø præsenterer det danske sportsbrand hummel og Grønlands Fodboldforbund (KAK) nu landets nye 2025 udebanetrøje. Trøjen er designet som et symbol på styrke, fællesskab og stolthed og henter sin inspiration fra den enestående indlandsis, der præger både naturen og kulturen i Grønland.
Grønland ER allerede ’GREAT’: Fodboldtrøje skaber global hype7.1.2025 14:58:47 CET | Pressemeddelelse
Mens USA har vist interesse for at købe Grønland, er der én ting, som Donald Trump Jr. næppe får med hjem fra sit besøg på verdens største ø; Grønlands nye fodboldlandsholdstrøje. Trøjen blev udsolgt på under 24 timer ved lanceringen kort før jul, og den enorme internationale efterspørgsel har nu fået hummel til at producere et nyt oplag for at imødekomme den globale interesse.
En hyldest til det øde fodboldfællesskab: hummel lancerer unik grønlandsk landsholdstrøje13.12.2024 10:00:20 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel præsenterer i samarbejde med Grønlands Fodboldforbund (KAK) en helt ny og eksklusiv landsholdstrøje, der indfanger ånden, kulturen og styrken hos det grønlandske folk. Med designet ønsker hummel at fejre det unikke fodboldfællesskab, der samler Grønland på tværs af landets enorme afstande og traditionsrige kultur.
hummel og EHF forlænger samarbejdet til 20285.12.2024 12:00:45 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel og det Europæiske Håndforbund (EHF) har netop forlænget deres succesfulde partnerskab til udgangen af 2028. Den nye fire-årige aftale forstærker hummels position som en førende leverandør inden for håndboldsporten.
Brøndby IF og hummel hylder mangfoldighed med specialdesignet trøje24.9.2024 10:13:16 CEST | Pressemeddelelse
I en ny kampagne går Brøndby IF og det danske sportsbrand hummel sammen om at sætte fokus på lighed, inklusion og mangfoldighed. Den vision bliver realiseret med en unik trøje, der skal sende et budskab om, at der er plads til alle - både på stadion og i byen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum