Viborg Bibliotekerne

Tumult - hip, håndholdt og herrehyggelig koncert på Folkestedet

Under kulturnatten i Viborg d. 1. november er der lagt op til en helt unik musikoplevelse på vores nye mødested, Folkestedet, når bandet Tumult lægger vejen forbi fredag aften kl. 19.30

Tumult / fotograf: Jørgen Greiner

Tumult leverer varen djævelsk dansant og gudsbenådet, så englene synger. Bandet er blevet nomineret til adskillige Danish Music Awards og deres musik og entusiasme har indtil videre åbnet døre i Danmark, Skandinavien og rundt om i Europa.

I god stil inviterer bandet alle med til både fest og til eftertanke med deres originale musik. Hip dansk folkemusik fra den musikalske undergrund, hvor diverse genrer flyder naturligt sammen.

Tumults smittende glæde og engagement viser vejen i en stribe dugfriske sange. Bandet har også støvet et par gamle folkeviser af, som genoplives og ånder på ny med Tumults særlige twist.

Tumult består af:
Jørgen Dickmeiss; violin, mandolin, bodhran, sang, Mikkel Grue; akustisk guitar, elektrisk guitar, dobro, sang og Jens Kristian Dam; trommer, perkussion, synths og sang.

Kulturselskabet, Folkestedet Viborg Banegård og Viborg Bibliotekerne inviterer i anledning af Spil Dansk Ugen 2024 til denne koncert med nogle af Danmarks dygtigste folkemusikere, ganske gratis. Det er fredag d. 1. november kl. 19.30 på Folkestedet. Der er tilmelding via Viborg Bibliotekernes hjemmeside, hvor der også er information om de andre Spil Dansk koncerter.

Anette Koue, Viborg Bibliotekerne
a6k@viborg.dk, 87873413