3 byder 12.000 nye kunder velkommen i tredje kvartal
Teleselskabet 3 fortsætter sin vækstrejse, og i tredje kvartal af 2024 er det især 3Internet, der tiltrækker mange nye kunder. Med denne fremgang når 3 nu op på en samlet kundebase på 1.639.000 kunder. Desuden vokser både omsætning og serviceomsætningen også i samme periode.

Med den landsdækkende udrulning af 3’s 5G-netværk, som nu dækker 99 % af Danmark, er interessen for 3Internet tiltagende. I tredje kvartal har 3 skruet op for indsatsen på internetområdet, bl.a. ved at lancere et nyt brandunivers, der fokuserer på dækning i hele Danmark. 3 har også introduceret en 30-dages tilfredshedsgaranti på 3Internet, hvilket giver kunder mulighed for at prøve dette uden binding.
”Hurtige og stabile internetforbindelser er nøglen til en hverdag, der bliver stadig mere digitaliseret. Vi har et ekstremt godt internetprodukt, hvor vi hele tiden tilføjer nye mastepositioner over alt i landet, selvom vi allerede dækker 99% af Danmark. Derfor mærker vi stadig stigende efterspørgsel blandt kunderne på 3Internet. Det viser sig også i kvartalsresultaterne for tredje kvartal,” siger Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark, Morten Christiansen.
Nyt brandunivers fokuserer på enkelthed i kundeoplevelsen
Hos 3 er ambitionen at gøre hverdagen lettere og mere bekymringsfri for kunderne. Derfor lancerede teleselskabet i september sit nye brandunivers, som fremover vil danne fundamentet for 3's branding og markedsføring. Dette univers afspejler den problemfri og enkle kundeoplevelse, som alle kunder kan forvente, når de har et abonnement hos 3.
“Danskere har travlt i dag, og derfor ønsker vi at gøre hverdagen nemmere for vores kunder. Med vores nye univers vil vi vise, hvor enkelt det er at være kunde hos 3 – uanset om det drejer sig om mobil- eller internetløsninger. Hos os er bekymringsfrihed og enkelhed i centrum, og det er præcis dét, vi fremhæver i det nye univers,” afslutter Morten Christiansen.
Nøgletal for 3 i tredje kvartal, 2024:
Nye kunder: 12.000
Samlet kundebase: 1.639 mio. kunder
Omsætning: 690 mio. kr.
Serviceomsætning: 527 mio. kr.
Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 212 mio. kr.
Om regnskabstallene:
Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2024 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer Investor AB i Sverige offentliggør i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Tlf:31200202presse@3.dkOm 3
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,6 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 75 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 styrker udlandsdækningen igen: 3LikeHome udvides med Sydafrika og Costa Rica12.5.2025 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
3 udvider endnu engang deres udlandsdækning og tilføjer Sydafrika og Costa Rica til listen over lande i 3LikeHome. Kunderne har dermed frihed til at bruge mobilen som hjemme i hele 78 lande verden over. Samtidig udvides 3Pro Extra med Ghana og Bangladesh, som derved dækker 100 lande.
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum