Bog & idé hylder årets butikker
Tre butikker i Bog & idé-kæden kan nu kalde sig årets butikker i tre forskellige kategorier. Vinderne er valgt på baggrund af både kundernes oplevelser og butikkernes stærke præstationer.
Bogbranchen har ændret sig markant de seneste 10 år, hvor flere og flere kunder starter deres købsrejse online. Det stiller krav til butikkerne om at tilbyde noget ekstra til de kunder, som lægger vejen forbi. Hos Danmarks største boghandlerkæde, Bog & idé, gør de alt for at skille sig ud på markedet, ”Med vores 112 butikker fordelt over hele landet har vi en særlig mulighed for at tilbyde noget, som onlinebutikkerne ikke kan – nemlig personlig service og en inspirerende butiksoplevelse, der gør, at kunderne får lyst til at komme igen og igen,” fortæller Marianne Lyngby Pedersen, administrerende direktør for Bog & idé.
For netop at hylde kundeoplevelserne og flotte resultater kårer Bog & idé hvert år de bedste butikker i tre forskellige kategorier ’Årets Bedste Kundeservice’, ’Årets Største Omsætningsvækst’ og ’Årets Fighter’. ”Vores dygtige butikspersonale gør hver eneste dag et fantastisk arbejde med at skabe relationer til kunderne. Med kåringerne hylder vi de butikker, der gør det ekstra godt, og vi kan mærke, at de sætter en stor ære i kåringerne, fordi de jo netop brænder for deres butikker og deres kunder,” fortsætter Marianne Lyngby Pedersen.
Årets bedste kundeservice
Prisen for årets bedste kundeservice 2024 går for andet år i træk til Bog & idé Nørresundby, der har opnået en imponerende kundetilfredshedsscore på 91% i detailkæden store tilfredshedsundersøgelse. Scoren er et resultat af butikkens vedholdende fokus på personlig og nærværende service. Personalet tager undersøgelsen og kundernes besvarelser seriøst og arbejder aktivt med den feedback, de modtager for at forbedre kundeoplevelsen yderligere. ”Det er i høj grad kunderne, der har belønnet Nørresundby for deres indsats, og med deres dedikation til at skabe positive oplevelser fortjener personalet denne anerkendelse,” siger Marianne Lyngby Pedersen.
Årets største omsætningsvækst
Bog & idé i Greve, der holder til i butikscentret Waves, kunne gå på scenen og modtage prisen for årets største omsætningsvækst. Butikken har det seneste år haft en flot vækst. ”Personalet har haft fokus på at møde kunderne rundt i butikken, og det gør noget godt, når vi bevæger os væk fra disken og ud gulvet blandt kunderne. Det er butikkens flotte væksttal et tydeligt tegn på,” fortæller Marianne Lyngby Pedersen.
Årets fighter
I denne kategori bliver fire butikker nomineret, og vinderen udvælges af en jury bestående af medlemmer fra kædeledelsen. Prisen som Årets Fighter 2024 gik til Bog & idé Fredericia, som har vist en særlig dedikation og vedholdenhed i det forgangne år. Butikken har gjort en ekstraordinær indsats for at engagere kunderne, både gennem deres loyalitetsprogram og ved at sikre en høj grad af kundetilfredshed. "Fredericia viser med deres ihærdighed, hvad det vil sige at kæmpe for kunderne. De arbejder hver dag med stor fokus på kundeloyalitet og på at skabe en butik, som kunderne gerne besøger igen og igen," fortæller Marianne Lyngby Pedersen.
Kåringerne fandt sted til Bog & idés årlige kædemøde, hvor butiksindehavere og butikschefer fra hele landet var samlet.
Kontakter
Marianne Lyngby PedersenAdm. direktørIndeks Retail A/S
Står til rådighed for udtalelser til indslag, interviews, artikler o.l., som har relevans for branchen, vores butikker og vores brand.
Billeder
Information om Bog & idé
Bog & idé
Mossvej 2
8700 Horsens
76752000
https://www.bog-ide.dk/
Bog & idé er Danmarks størstehttps://www.bog-ide.dk/ boghandlerkæde med 116 butikker på landsplan samt webshoppen bog-ide.dk.
Kæden havde i 2023 en omsætning på 1,3 milliarder.
Bøger udgør knap halvdelen af forretningen, mens kontor- og trendvarer, brætspil, puslespil og lignende udgør resten.
Bog & idé er en frivillig kæde. Grundstenen blev lagt i 1969, men både navn og struktur har ændret sig meget siden.
Bog & idé er tilknyttet kædekontoret, Indeks Retail A/S, som også er kædekontor for hhv. BOGhandleren og Legekæden.
Følg pressemeddelelser fra Bog & idé
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bog & idé
Michael Katz Krefeld vinder MARTHA prisen 20241.11.2024 16:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danskerne kårer krimiforfatter Michael Katz Krefeld som vinder af MARTHA prisen 2024 for sin krimi Terminalen, der udkom i efteråret 2023. Det er anden gang, Krefeld vinder prisen.
Brætspil skaber fællesskab: Bog & idé kårer Årets Spil 20242.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bog & idé kårer årets spil 2024, hvor danskerne igen i år har testet og vurderet spillene samt udvalgt vinderne i de fire kategorier ’Årets familiespil’, ’Årets børnespil’, ’Årets voksenspil’ og ’Årets nyhed’.
Bog & idé styrker kundeklubben med udvidet loyalitetskoncept27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bog & idé udvider loyalitetskonceptet med et pointsystem, der giver kunderne rabatter på tværs af butikker, app og webshop. Det styrker relationen til kunderne og øger engagementet.
Børnebog sætter rekord i forsalg: Bog & idé spår om sommerens læserhit14.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et rekordstort forsalg af børnebog giver klar indikation på, hvad børnefamilier og unge skal læse denne sommer. En signeret udgave af bogen kunne forudbestilles i knapt to dage, og den mulighed benyttede tusindvis af danskere sig af.
Bogomsætning sætter rekord hos Bog & idé i 202310.1.2024 12:10:00 CET | Pressemeddelelse
Igen i 2023 vækster Bog & idé bogomsætningen og sætter rekord i varekategorien. Bøgerne fylder næsten halvdelen af al salg i detailkæden, og året har været præget af store bestsellere, stærke titler og en særlig ny trend i danskernes køkkener.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum