MENY-købmand vinder Danish Retail Award 2024
Købmand Poul Cullura vandt fredag Danish Retail Award og modtog hæder som en af de mest entusiastiske og forandringsskabende butiks- og varehuschefer i Danmark. Han modtager særlig anerkendelse for sin indsats som købmand i MENY Illum.

Stemningen i MENY Illum er ekstra god for tiden. Købmand Poul Bøcker Cullura blev i fredags udvalgt som en af de tre vindere af årets Danish Retail Award og modtog sin pris ved et stort awardshow på Axelborg i det indre København. Prisen uddeles for 14. år i træk af Dansk Erhverv og ZBC, som lægger vægt på kandidaternes passion for detailhandlen og deres evne til at skabe ekstraordinære og synlige resultater inden for nytænkning.
"Det er helt vildt – jeg er utrolig stolt og glad. Det betyder rigtig meget for mig, men det er i høj grad også en anerkendelse af hele teamet i MENY Illum og alle mine MED-ledere. Uden deres engagement og passion var vi aldrig nået hertil," fortæller Poul Cullura.
De tre prisvindere får en studietur til New York for at opleve detailhandel i verdensklasse. Turen er planlagt, guidet og supporteret af detaileksperter fra ZBC.
Fra MADarbejdere til MED-ledere
For at vinde prisen skal komiteen kunne se synlige resultater inden for nytænkning. Det kan blandt andet være inden for bæredygtighed, CSR, uddannelse eller teknologi, og her modtager Poul Cullura særlig anerkendelse for den unikke uddannelseskultur, han har skabt i MENY Illum og særligt blandt sine unge medarbejdere:
"Det har været vigtigt for mig at fokusere på medarbejderudvikling, og derfor har jeg arbejdet meget med kulturen. Alle mine MADarbejdere, som vi kalder vores medarbejdere i MENY, er MED-ledere. Det betyder, at vi har et fladt hierarki, hvor jeg forventer, at alle mine MED-ledere tager fuldt ansvar for de opgaver, de er ansvarlige for, samtidig med at de har stor medbestemmelse," fortæller Poul Cullura.
I MENY Illum arbejder de også med et "moment of truth", som de bruger til at forfine service og sortimentsudvalg. Resultatet har været, at MENY Illum i dag er anerkendt som "One of Europe's Finest Supermarkets" af fagmagasinet ESM og er det første supermarked i Danmark, der er blevet FLOS OLEI-certificeret og dermed eksklusivt kan forhandle verdens bedste olivenolier. Derudover har Poul Cullura og hans MED-ledere også haft stor succes med at bruge platforme som TikTok og Snapchat til at rekruttere unge medarbejdere, og Poul underviser også i "Generationsledelse" på interne uddannelser i Dagrofa.
En ambitiøs investering
Med et imponerende CV blev Poul Cullura sat i spidsen som købmand for prestigeprojektet MENY Illum, der åbnede dørene for første gang i 2022. Det var en ambitiøs investering med stor risiko, da placeringen historisk har været en udfordring for mange detailkæder. Ifølge kædedirektør i MENY, Richo Boss, var de derfor ikke i tvivl om, at Poul skulle være købmand.
"Poul er en ener, så hvis det skulle lykkes, så skulle det være med ham i førersædet. Han gør tingene på sin egen måde, og han har en helt særlig måde at lede, især den unge generation på. Vi er meget stolte af at have ham med på holdet i MENY," siger Richo Boss.
MENY er en del af Dagrofa, som står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder

Om Dagrofa
Med over 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Hård kamp om de unge: Dagrofa tager nye skridt for at hente talenterne15.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Med mere end 112.000 fuldtidsansatte i detailhandlen, er der konstant brug for nye talenter. Årgangene bliver mindre og mange andre brancher kæmper om de samme unge. Derfor skruer Dagrofa op for jagten på talenter med en række tiltag.
Ny undersøgelse: MENY kåres som Danmarks stærkeste dagligvarebrand13.9.2025 07:30:04 CEST | Pressemeddelelse
Efter næsten et årti år med konstante forbedringer, indtager MENY nu førstepladsen, som danskernes stærkeste supermarkedsbrand. MENY skubber dermed Rema 1000 ned fra den trone, som kæden ellers har haft nærmest patent på 9 år i træk.
Skærbæks nye SPAR får lokale kræfter i front12.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når dørene senere på året åbner til byens nye SPAR, bliver det med en købmand, der både kender byen og kunderne. Bag supermarkedet står et lokalsamfund med et imponerende sammenhold.
Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’11.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere.
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand10.9.2025 10:57:54 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum