AutoMester DanmarkAutoMester Danmark

Bredal Auto opgraderer: “Vi udvikler os for kunderne”

Når en AutoMester får et E+ efter navnet, betyder det blandt andet, at de arbejder for at gøre fremtiden lidt grønnere end alternativet. Hos Bredal Auto mener man, at det er op til kunderne selv, om de vil “fylde på nede på tanken eller hjemme i stikkontakten,” men det er derimod vigtigt for værkstedsejeren, at han kan håndtere alle slags biler

Thomas Arp, indehaver af Bredal Auto

I Vejle ligger Bredal Auto, og modsat mærkeværkstederne er man helt ligeglad med, om bilen er gul eller sort, ny eller brugt, stor eller lille, klimavenlig eller benzinsluger. Nu, hvor det lokale værksted officielt er blevet AutoMester E+, kan de nemlig håndtere alle byens biler:
“Uanset om man fylder på nede på tanken eller hjemme i stikkontakten, så klarer vi det,” fortæller 44-årige Thomas Arp, der er indehaver af værkstedet.

Thomas Arp afslører, at han har gjort det til en vane at sende værkstedets ansatte på uddannelse for at tilegne sig den sidste nye viden og holde sig opdaterede på den nyeste teknologi:
“Vores svend har lige været afsted i tre dage på uddannelse. Det er noget, vi hele tiden følger op på, så vi er opdaterede og har de kompetencer, der skal til for at kunne servicere alle biler.”

Et stærkt fællesskab blandt “konkurrenter”
Skulle der alligevel være en udfordring, hvor han ikke selv er lykkedes med at knække koden, så er hjælpen og løsningen heldigvis nær.
“Hvis jeg står med en problembil, kan jeg lægge fejlen op i vores interne gruppe blandt AutoMester-værksteder og få svar inden for femten minutter fra en kollega i branchen - også søndag kl. 11.00,” forklarer værkstedsejeren, der har haft værkstedet siden 2008.

Bredal Auto er en del af AutoMester-kæden, der flere gange er kåret som Årets Værkstedskæde. Udover at få gavn af netværket, oplever han også andre fordele:
“Det er et kendt brand, og det gør, at jeg kan få nogle gode indkøbsaftaler i forhold til, hvis jeg var alene. Det betyder, at vi kan sælge det billigere til kunderne.”

Den personlige betjening er stadig in
Noget af det, Thomas Arp vægter højest, er transparens over for kunderne. Det afspejler sig også i de mange gode anmeldelser på Trustpilot, hvor Bredal Auto har opnået fem stjerner på baggrund af 360 anmeldelser. Kommentarer som “hurtig”, “fair priser”, “sublim service” og “topklasse” går igen. Spørger man den mangeårige mekaniker og ejer er hemmeligheden bag de mange glade, loyale og nye kunder, at man er stolt af det, man laver, og at man investerer tid til at levere en nærværende service. Også - og måske især - i en tid, hvor vi går mere og mere hen imod selvbetjening i alt fra supermarkeder til tøjhandel:
“Det betyder meget, at den mekaniker, der har repareret bilen, også er den, der udleverer den og forklarer, hvad der er lavet. Det skaber en helt anden kontakt, end hvis det bare er en person ved skranken, der læser prisen op fra en skærm.”

Fremover kan mekanikeren også forklare, hvad der er lavet på elbilen, nu hvor værkstedet er blevet AutoMester E+. E+-mærket betyder nemlig, at værkstedet investerer i løsninger egnet til el- og hybridbiler, samtidig med at de går op i digitalisering og bekvemmelighed for kunden - blandt andet ved at tilbyde online tidsbestilling. Det harmonerer godt med Thomas Arps ønske om at gå lidt ekstra for kunderne, uddyber han:
“Vi vil være det værksted, hvor der aldrig er noget at komme efter, og hvor kunderne altid føler, at de får service i topklasse og en løsning, der holder.”

Facaden fra Bredal Auto