Lidl oplever markant fremgang i salget af populært værktøj og haveredskaber
Lidl Danmark oplever en stor stigning i salget af værktøjer, som for alvor er blevet et hit blandt forbrugerne. Det er Lidls eget værktøjsmærke, PARKSIDE, som står for den store fremgang i salg af værktøjer og haveredskaber. Ifølge håndværker og freelanceskribent Jann Wagner er det et tegn på, at gør-det-selv-kulturen har vundet fodfæste i takt med at priserne på håndværkere er blevet dyrere.

Værktøjer og haveredskaber i dagligvarebutikker er blevet et hit, og det mærker man i Lidl, som har oplevet en stor fremgang i salget fra marts til august i år sammenlignet med samme periode sidste år. Helt konkret har Lidl oplevet en omsætningsfremgang på hele 16 % i perioden, forklarer indkøbsdirektør Maria Lovecchio, der kalder udviklingen ”markant”.
”Vores gør-det-selv-univers, PARKSIDE, er på kort tid blevet en favorit blandt kunderne, og jeg er stolt af, at vi kan være med til at inspirere folk til at tage tingene i egen hånd og bidrage til kundernes succesfulde byggeprojekter. Jeg tror, at fremgangen er en kombination af, at vi tilbyder superskarpe priser kombineret med høj kvalitet, et bredt sortiment og et tiltalende design,” siger hun.
Fremgangen i Danmark kommer efter et år, hvor PARKSIDE er blevet kåret til at være det bedst sælgende gør-det-selv-mærke i Europa af Euromonitor International – godt hjulpet på vej af en storstilet kampagne med Hollywood-stjernen Arnold Schwarzenegger i spidsen.
Én af dem, som har fulgt udviklingen fra første parket, er håndværker og freelanceskribent, Jann Wagner, der mener, at gør-det-selv-kulturen er et oplagt svar på dyre håndværkerregninger.
”Det er interessant at se, hvor bredt gør-det-selv-kulturen har fået fat. Jeg tror, at Lidl har fundet et hul i markedet, for i takt med at priserne på håndværkere og materialer er blevet dyrere, vil flere danskere gerne prøve at gøre tingene selv. Her er PARKSIDE et glimrende eksempel, som kommer i en god kvalitet og til en pris, der er fire-fem gange lavere end mærkevare-modellerne,” siger han og pointerer, at de professionelle mærkevare-modeller stadig kan noget andet og mere end de billigere brands.
Jann Wagner har selv prøvet PARKSIDE og var ”positivt overrasket” over maskinerne, som kommer i et bredt udvalg med over 100 værktøjer, der er brugervenlige, og som favner både nybegyndere og erfarne håndværkere:
”Mit bedste bud er, at gør-det-selv-trenden vil blive endnu mere populær i de kommende år, og det betyder, at der vil komme flere nybegyndere til, som ikke vil have noget imod at handle værktøjer sammen med deres dagligvarer. Der er nemlig ingen grund til at frygte, at det vil gå ud over kvaliteten,” siger Jann Wagner.
Om PARKSIDE:
Mærket PARKSIDE er tilgængeligt hos Lidl og tilbyder gør-det-selv-produkter, der gør det muligt for alle og enhver at tackle have-, hjem- og værkstedsopgaver. Med X20V batteriserien tilbydes kunderne over 100 værktøjer til værksted og have, som alle kan betjenes med blot ét kompatibelt batteri. Uanset om du er professionel eller nybegynder: Med høj kvalitet, fremragende priser, et bredt udvalg og selvfølgelig et attraktivt design har PARKSIDE allerede formået at overbevise mange.
Læs mere på: https://www.lidl.dk/c/parkside/s10015217
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkOm Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 162 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fortsætter partnerskaber med UEFA Europa League og UEFA Conference League efter en sæson med imponerende fanengagement2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter et mindeværdigt år i europæisk fodbold ser Lidl frem til at fortsætte sit partnerskab som officiel partner for UEFA Europa League og UEFA Conference League i sæsonen 2025/26.
Lidl samler over 60 danske leverandører til klimadag: Vil accelerere fødevarebranchens grønne omstilling29.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag samlede Lidl en række af de største, danske fødevareproducenter til leverandørdag, hvor fokus var, hvordan man sammen kan arbejde med at nedbringe CO2-udledningerne i fødevarebranchen. Formålet med dagen var at informere og inspirere samt præsentere leverandørerne for et nyt, skræddersyet leverandørprogram, der skal klæde dem på til arbejdet med at sætte klimamål.
PARKSIDE samler Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller i ny gør-det-selv-kampagne28.8.2025 09:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Hollywood møder håndværk: I den nye kampagne for gør-det-selv-brandet PARKSIDE optræder Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller for første gang sammen. Med humor og energi viser de, hvordan alle kan kaste sig ud i gør-det-selv-projekter, uanset erfaring. Målet er at inspirere både erfarne hobbyfolk og nye entusiaster til at tage projekterne i egne hænder.
Lidl skyder 20-års jubilæumsfejring i gang med unikt modeshow og upcycling af tidligere kollektioner18.8.2025 11:45:48 CEST | Pressemeddelelse
Mens modeugen rundede af, samlede Lidl torsdag aften over 70 content creators, designere og livsstilsprofiler til en hemmelig jubilæumsfest på Pressen i København. Højdepunktet var et overraskende modeshow, hvor seks upcoming designere, med den prisvindende Nikolaj Storm i spidsen, havde genfortolket og upcyclet tøj fra tidligere Lidl Fashion-kollektioner.
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum