Unik chance for et kig bag facaden hos virksomheder i Slagelse

Den 10. oktober åbner flere end femten lokale virksomheder dørene for offentligheden, og inviterer for første gang til en eksklusiv tur ind i maskinrummet.

Bag ideen står fire af Slagelse Kommunes virksomheder, Envafors A/S, Nilpeter A/S, ODIN Engineering A/S, og adapa Fleksibles A/S, der, som en del af Flere Faglærte Netværket. I samarbejde med Slagelse Kommune arrangerer de eventet ”Åben Virksomhed – Et Kig Bag Facaderne”.

Bag idéen til Åben Virksomhed den 10. oktober står Freddie Kupper, Technical Manager, adapa flexibles Denmark Slagelse A/S, Britta Hvalsø Olsen, EA & HR Manager, ODIN Engineering A/S, Jan Østerskov, Direktør, Envafors A/S og Anders Tümmler, Process & Production Manager, Nilpeter A/S. Billede må bruges ved omtale af eventen.

"Vi vil gerne vise, hvad vi arbejder med, og hvorfor vores virksomhed kunne være et spændende sted at arbejde eller tage en uddannelse. Mange vil måske blive overraskede over alt det, der foregår lige her i Slagelse," siger Direktør Jan Østerskov fra Envafors A/S, som bl.a. vil fremvise deres rensningsanlæg og præsentere, hvordan de arbejder med bæredygtige forsyningsløsninger.

Et kig ind i Slagelse Kommunes erhvervsliv

Hver dag passerer mange forbi Slagelses lokale virksomheders bygninger uden at vide, hvad der egentlig sker indenfor. De deltagende virksomheder ønsker at give alle – både familier, unge, jobsøgende og andre nysgerrige borgere – en unik mulighed for at få et førstehåndsindtryk af, hvad der sker bag facaderne i nogle af kommunens virksomheder.

Med arrangementet ønsker virksomhederne at skabe større indsigt i deres daglige arbejde, de mange karrieremuligheder og ikke mindst de teknologier, produkter og løsninger, der bliver udviklet lokalt.

"Vi håber, at endnu flere virksomheder vil være med til at åbne dørene og vise, hvad netop de kan. Det er et enkelt koncept. Hver virksomhed vælger selv, hvad de vil præsentere, og på den måde er vi sammen med til at fremme vores erhvervsliv og italesætte muligheder for job og uddannelse i Slagelse Kommune. For hvordan skal særligt vores unge vide, hvilke muligheder de har i lokalområdet, hvis vi ikke fortæller eller viser dem det?" spørger Executive Assistant og HR Manager Britta Hvalsø Olsen fra ODIN Engineering A/S.

Fleksibelt og åbent program

Arrangementet er fleksibelt, og de besøgende kan planlægge deres dag, så de besøger de virksomheder, der interesserer dem mest. Uanset om man er interesseret i at lære mere om grøn teknologi, maskinproduktion eller karrieremuligheder, vil der være noget for alle.

Det fælles program bliver løbende opdateret på Flere Faglærte Netværkets hjemmeside. Her kan interesserede se, hvad de forskellige virksomheder tilbyder, samt de præcise åbningstider.

Om Flere Faglærte Netværket

Flere Faglærte Netværket er et samarbejde mellem lokale virksomheder, Slagelse Kommune, folkeskoler, uddannelsesinstitutioner og andre aktører, der arbejder for at øge antallet af faglærte i Slagelse Kommune. Netværket skaber bro mellem erhvervsliv og uddannelse og arbejder for at fremme karriere- og uddannelsesmuligheder for kommende generationer.

Praktisk om arrangementet:

Dato: 10. oktober 2024
Tidsrum: Fra kl. 10 til 22 (virksomhederne har forskellige åbningstider).
Sted: Rundt om i Slagelse Kommune.

Program som løbende opdateres

Tilmelding for virksomheder, som ønsker at deltage i eventen

Mere information om Flere Faglærte Netværket og eventen den 10. oktober hos:

Chefkonsulent Anette Steffensen, Slagelse Kommune, på anste@slagelse.dk eller 29 38 71 99

Direktør Jan Østerskov, Envafors A/S, på janost@envafors.dk eller 58 36 25 06

Executive Assistant & HR Manager Britta Hvalsø Olsen, ODIN Engineering , på bhol@odin-engineering.dk eller 58 55 05 20 / 51 75 55 25

Billeder

Billede må bruges ved omtale af eventen.
Download
Den 10. oktober har alle med interesse for uddannelse og job i Slagelse mulighed for at se, hvordan arbejdet foregår bag facaderne i byens virksomheder. Mere end 15 virksomheder åbner dørerne - og flere kan stadig nå at slutte op om aktiviteten.
Billede må bruges ved omtale af eventen.
Download

Om ODIN Engineering

ODIN Engineering leverer meget mere end specialmaskiner. Når vores kunder ringer, skal de ofte bruge en løsning, der endnu ikke findes. Som totalleverandør arbejder vi tæt sammen med internationale virksomheder om at udvikle forretningskritiske specialmaskiner til netop deres behov. Vores specialer er blandt andet projektering, produktudvikling, løsninger til automatisering, forædling og bearbejdning samt testmaskiner og prototyper.

Hos ODIN Engineering har vi udviklet, fremstillet og leveret specialmaskiner siden 1961, og vi har endnu ikke givet op overfor en opgave. ODIN Engineering har være en familieejet virksomhed siden 1961, hvor maskinmester Niels Rasmussen grundlagde ODIN Maskinfabrik. I 1971 overtog sønnen Gorm Rasmussen ledelsen af virksomheden, og i 2014 gennemførte ODIN endnu et generationsskifte, hvor Mads S. Rasmussen overtog den daglige ledelse.

De første år havde ODIN to ansatte og beskedne produktionslokaler. I dag råder vi over 4.100 kvadratmeter produktions-, udviklings- og kontorfaciliteter i Slagelse.

Odin Engineering
Elmedalsvej 6
4200 Slagelse

Følg pressemeddelelser fra Odin Engineering

Flere pressemeddelelser fra Odin Engineering

Specialmaskiner med komponenter af 3D print i metal3.5.2023 15:14:32 CEST | Pressemeddelelse

ODIN Engineering er en maskinfabrik med tradition for at finde løsninger, der endnu ikke findes. Som noget forholdsvist nyt tages også 3D print i metal i brug for at kunne fremstille emner, der ellers ville være meget svære at fremstille med traditionel bearbejdning. Med 3D print kan man eksempelvis frembringe geometrier, der ikke umiddelbart kan fræses, når der også skal være plads til fræserens værktøj.