Landets posthuse bliver til ’PostNord Pakkeshops’
’PostNord Posthus’ skifter navn til ’PostNord Pakkeshop’ den 3. oktober. Det sker som et led i en ny strategi om at fokusere forretningen mod at blive danskernes foretrukne pakkeleverandør.

Når du i fremtiden skal hente eller sende pakker, skal du fremover besøge din nærmeste ’PostNord Pakkeshop’. Fra den 3. oktober ændrer PostNord nemlig navnet på samtlige ind- og udleveringssteder fra ‘PostNord Posthus’ til ’PostNord Pakkeshop’.
Beslutningen er truffet som et led i en ny strategi om at styrke PostNords fremtidige position som den foretrukne pakkeleverandør i Danmark og Norden.
- Navneændringen til ’PostNord Pakkeshop’ markerer endnu et skridt på den vækstrejse, vi er på, hvor vi arbejder målrettet på at blive absolut bedst på pakker i Danmark og Norden, siger Isabella Beck Jørgensen, pressechef i PostNord.
Tilpasser sig samfundsudviklingen og danskernes behov
I mange år tjente landets posthuse en funktion, hvor man udover at sende breve og pakker gik ned og betalte regninger, meldte adresseændring, købte kontorartikler, postkort, konvolutter og mere. Sådan er det ikke i dag.
- ’Posthus’ er et begreb fra den tid, hvor Post Danmark, og siden PostNord, var et traditionelt postvæsen. I dag bruger danskerne primært posthuset til at sende og modtage pakker. ’Pakkeshop’ er en mere retvisende betegnelse, og det er derfor også allerede alment brugt, siger Isabella Beck Jørgensen.
Navneskiftet får ikke betydning for servicen, understreger hun. Man kan printe labels til pakker og sende breve i alle ’PostNord Pakkeshops’, ligesom det fortsat er muligt at købe postmærker og frimærker i langt de fleste pakkeshops.
Forventer stigning i pakkevolumener
Danskerne handler mere og mere online. Og i 2023 rundede Danmark en e-handelsomsætning på 132 milliarder kroner, viser tal fra Dansk Industri. Det ser man også hos PostNord.
- E-handlen stiger fortsat, og vi oplever voksende pakkevolumener hos PostNord. For os er det afgørende, at vi er til stede, hvor danskernes behov er, og i dag er det primære behov forsendelse og modtagelse af pakker, siger Isabella Beck Jørgensen.
Kontakter
PostNords Presseafdeling
Tlf:70101300presse@postnord.comBilleder

Følg pressemeddelelser fra PostNord Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra PostNord Danmark
Black Friday i juni? Danskerne shopper online som aldrig før18.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskernes store shoppelyst i juni har fået pakkemængderne hos PostNord til at slå nye rekorder for perioden.
Ny skov spirer fra samarbejde mellem PostNord og NorthSide4.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PostNord og NorthSide har bidraget til at plante ny skov ved Vilhelmsborg gennem Klimaskovfonden, og sammen vil de nu engagere festivalgæsterne på dette års NorthSide festival i at plante endnu flere træer og udvide skoven.
PostNord planter endnu en skov ved Vilhelmsborg syd for Århus3.6.2025 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PostNord gør klar til at plante endnu en skov i Danmark, og denne gang bliver det ved Vilhelmsborg syd for Århus. Skovplantningen sker i samarbejde med Klimaskovfonden, hvor medarbejdere og kunder griber spaderne og planter skov den 3. juni 2025.
E-barometeret tager pulsen på danskerne: Mobile, bevidste og digitalt krævende13.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fleksibilitet, valgfrihed og gode priser driver danskernes voksende onlineshoppelyst – og udlandet lokker som aldrig før, viser PostNords helt nye E-barometer 2025.
PostNords nye kampagnefilm sætter fokus på talentudvikling12.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PostNord har lanceret endnu en kampagnefilm, som lige nu ruller over danskernes digitale kanaler. Kampagnen har fokus på talentudvikling og PostNords nye tagline ’Til tiden’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum