Travelheart Sun

Århus Charter er kåret til Danmarks Bedste Charterarrangør ved Danish Travel Awards

Onsdag aften modtog Århus Charter prisen som gæsternes foretrukne charterarrangør ved Danish Travel Awards i Cirkusbygningen i København.

Henrik G. Jensen til Danish Travel Awards
Henrik G. Jensen til Danish Travel Awards Foto: Michael Stub, Travelmedia Nordic

Cirkusbygningen i København dannede i går aftes ramme om Danish Travel Awards 2024, hvor der blev uddelt statuetter i forskellige kategorier indenfor luftfart, rederier, turistkontorer, hoteller, lufthavne, billeje og rejsebureauer.

Århus Charter løb med prisen som Danmarks Bedste Charterarrangør for ottende gang, og Århus Charters direktør, Henrik G. Jensen modtog prisen i Cirkusbygningen onsdag aften.

— Vi er enormt glade og stolte af endnu engang at blive anerkendt med prisen som Danmarks Bedste Charterarrangør. Det er mange stærke og store konkurrenter vi er oppe imod, og vi ser prisen som en bekræftelse på, at vores gæster værdsætter den måde, vi arrangerer deres ferie på. Vi ser stadig, at der er berettigelse for de små, lokale rejsebureauer som os, der kan gøre en positiv forskel for den enkelte gæst, siger Henrik G. Jensen.

Århus Charter blev i 2001, 2005, 2006, 2008, 2009, 2018 og 2019 kåret til Danmarks Bedste Charterarrangør, og ligesom i år var dette også valgt af de ferierejsende. Derfor varmer det også ekstra meget hos Århus Charter, at de nu igen kan kalde sig Danmarks Bedste Charterarrangør.

— Det er et kæmpe skulderklap til alle mine kollegaer, som hver eneste dag tager ansvaret for den mest dyrebare tid på året, nemlig gæsternes ferie. Både dem der har daglig gang i vores rejsecafé på Marselisborg Lystbådehavn i Aarhus og ikke mindst alle vores danske rejseledere ude omkring på rejsemålene, som i den grad har fortjeneste i, at vi efter nogle år nu står med denne titel igen, forklarer Henrik G. Jensen.

Den fornemme pris betyder dog ikke, at Århus Charter kan læne sig tilbage og nyde det alt for længe.

— Arbejdet for at vinde prisen som Danmarks Bedste Charterarrangør i 2025 starter igen i morgen, men i dag vil vi glæde os over anerkendelsen fra vores gæster og fejre det med kage og et glas champagne både her i Aarhus og ude på vores rejsemål, slutter Henrik G. Jensen.

Århus Charter har eksisteret siden 1988, og blev etableret af søstrene Ulla Stæt Andersen og Jette Rantala.

Bureauet blev siden en del af Primo Tours Group i september 2014, som i dag går under navnet Travelheart Family.

Danish Travel Awards arrangeres af Travelmedia Nordic som har branchemedierne Check-in.dkStandby.dk og Turisme24.dk

For yderligere oplysninger kontakt:

Direktør i Århus Charter, Henrik G. Jensen på tlf. 2679 0873 eller mail hj@aarhuscharter.dk

Henrik G. Jensen til Danish Travel Awards
Foto: Michael Stub, Travelmedia Nordic
Sivota, Grækenland
Sivota
Porto Santo

Travelheart Family

Århus Charter er en del af Travelheart Family, der er den største danskejede rejsekoncern i Skandinavien, og hvert år sender vi i alt mere end 250.000 gæster afsted på ferie i vores 16 forskellige rejseselskaber.

Travelheart Family består udover Århus Charter også af solrejsebureauerne Primo ToursBravo ToursÅrhus CharterSunCharter og Amisol. Samtidig indgår skirejsebureauerne Danski, Slopetrotter, Nortlander og SnowTours også i gruppen. I specielrejsebureauerne USA tours, DANexploreUnique Travel og Top Tours tilbydes skræddersyede rejser oversøiske destinationer. Koncernen er desuden hovedaktionær i flyselskabet Airseven, og driver egne hoteller under navnet Heart Hotels. I selskabet Tourpaq udvikler og leverer man software-løsninger til rejsebranchen.

Hovedaktionærer i Travelheart Family er stifter og CEO Bjarke Hansen.

Se mere på www.travelheartfamily.com

Følg pressemeddelelser fra Travelheart Sun