KristenDemokraterne: Regeringen glemmer demens i sundhedsplan

Regeringen undlader at prioritere demens i sit sundhedsudspil, men KristenDemokraterne kræver en kronikker-pakke, der sikrer demente og deres familier et værdigt ældreliv.

Det er ganske urimeligt at regeringen, i sit sundhedsudspil ikke har medtaget demens, som én af de kroniske sygdomme der i særlig grad skal arbejdes med i de nærmeste år.

KristenDemokraterne  mener, at der også skal være en kronikker-pakke vedr. demens. Det er meget vigtigt både for de demente selv og for deres familier.

”Jeg kan næsten ikke tro andet end der er tale om en forglemmelse, idet jeg ser demens som den mest indgribende sygdom i forhold til et værdigt ældreliv”!  Siger Formand for KristenDemokraternes Etiske udvalg og tidligere medlem af Etisk Råd – Peter Ørhstrøm.

”Vi kan fra KristenDemokratisk side ikke pointere tydeligt nok, hvor vigtigt vi mener det er for velfærden generelt, at vi alle kan se frem til et værdigt ældreliv – selvom vi skulle blive ramt af demens”!

Om KristenDemokraterne

KristenDemokraterne i Danmark er et borgerligt parti, som fokuserer på samfundet gennem familien. Vi har et stort hjerte for naturen, miljøet, klimaet, de mest sårbare i samfundet og mener, at Danmark skal være et positivt bidrag til de svageste - også udenfor vores grænser. Vi bliver kaldt social-konservative og røde-borgerlige, men vi er baseret på en stærk og helt egen kristendemokratisk ideologi. Vi er medlemmer af EPP, som er den største gruppe i Europa-parlamentet.

Det manglende CO2 - og enklere togrejser.27.8.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

KristenDemokraterne deltager fra den 29. til 31. august i Klimafolkemødet i Middelfart, hvor vi præsenterer vores vision for et grønnere Danmark og Europa. I bod 58 kan besøgende møde miljø- og energipolitisk ordfører Karlo Brondbjerg og transportordfører Niclas Aarestrup, og endelig gæstes vi af Poul Kattler fra Rådet for Bæredygtig Trafik, som fredag kl. 14-15 vil præsentere projektet udlandstog.dk, der gøre bæredygtige togrejser til udlandet enklere til både ferie- og forretningsrejser.

KristenDemokraterne præsenterer Kristian Andersen som borgmesterkandidat i Ringkøbing-Skjern Kommune13.8.2024 14:27:05 CEST | Pressemeddelelse

Kristian Andersen, et erfarent og respekteret medlem af Ringkøbing-Skjern Kommunes byråd siden 2010 og nuværende 2. viceborgmester, stiller op som KristenDemokraternes borgmesterkandidat ved det kommende kommunalvalg. Kristian, der er kendt for sin stærke sociale profil og sit kristne menneskesyn, er klar til at lede kommunen med fokus på menneskelige værdier og lokal udvikling.